Marantz NR1200 icm met B&W 603

Gestart door Jeroen PM-80 MKII, december 17, 2022, 21:43:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jeroen PM-80 MKII

Goedenavond,

Ik heb de Marantz nr1200 versterker en ben op zoek naar nieuwe speakers. Ik heb mijn oog laten vallen op een set B&W 603.
Zijn hier mensen die ervaring hebben met deze combinatie en is het een goede match i.v.m. vermogen e.d?

Mvg Jeroen

Frits Denon

Als je niet regelmatig op oorlogssterkte speelt, moet dat prima kunnen. Of de speakers in jouw ruimte goed tot hun recht komen zul je pas weten als ze er staan.
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

SB_Marantz

#2
Citaat van: Jeroen PM-80 MKII op december 17, 2022, 21:43:32
Goedenavond,

Ik heb de Marantz nr1200 versterker en ben op zoek naar nieuwe speakers. Ik heb mijn oog laten vallen op een set B&W 603.
Zijn hier mensen die ervaring hebben met deze combinatie en is het een goede match i.v.m. vermogen e.d?

Mvg Jeroen

Wil je het echt goed doen zul je de speakers moeten meten kwa afstraalgedrag zowel zowat tegen de drivers en op luisterpositie om te kijken wat de akoestiek doet.
En geloof me ....je schrikt hoeveel invloed de akoestiek heeft!
Ik heb het een tijdje terug gedaan met speakers die ik al ruim 15 jaar in bezit heb.
Geen enkel passief filter klopt om te beginnen.
Je hebt altijd last van looptijdverschillen/fasefouten/klankonbalans etc. Tevens er zijn dure oplossingen voor zoals volledig actief gaan spelen en de boel corrigeren.
Geen enkele versterker kan of gaat dit oplossen.
Een goedkope manier waarmee je veel maar nog niet alles kunt is de mini DSP.
Ik ga met dit verhaal en uitleg wel ver en ik weet natuurlijk niet hoe hoog je eisen zijn.
Er wordt zoveel kolder de wereld ingeslingerd in dit wereldje waar je broek vanaf zakt.

En dan hebben we natuurlijk nog de kwestie SMAAK.
Daar valt nooit over te twisten.

succes


Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM