Gallo Profile subs niet echt geweldig, tot...........

Gestart door CBdicX, december 13, 2022, 13:20:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

CBdicX

Ik heb een tijdje 2 Gallo Proflie subs staan en deze op diverse plekken samen getest.
En 2 om een betere verdeling te krijgen, maar het was nooit echt geweldig.
Het zijn kleine 8 inch subs die uiteraard hun natuurlijke beperking hebben qua inhoud kast, vermogen, en woofer oppervlakte.

8 inch blijft 8 inch waar het ook neer zet, al zet je er 4 neer veranderd er niets behlave wat meer output.

Tot ik afstapte van iedere sub appart aansturen naar beide als 1 sub.
Dus gewoon 1 subwoofer out naar de 2 subs, die boven elkaar staan, en via een Y splitter aangesloten.

Werkelijk een behoorlijk verschil met 2 apparte subs, meer diepte en kracht.
Beide zo dicht bij elkaar werken dan als 1, en mag de woofer oppervlakte bij elkaar opgeteld worden.
2x 8 inch is uiteraard niet meer dan 1x 12 inch, en veel gemaakte fout.

2x 8 komt uit op meer dan 1x 10 inch, ietsje minder dan 1x 12 inch, zeg maar een ruime 11 inch.
En dat merk je direct.
Omdat ze zo dicht bij elkaar staan worden ze akoestisch "gekoppeld", verder uit elkaar gaat dat voordeel verloren, tenminste, dat heb ik zo begrepen.
Qua horen zit er duidelijk verschil in, dit is veel beter dan beide subs in de meest gunstige hoeken los van elkaar.
 


Marvin

Ik heb de ruimte niet om ze te koppelen, maar ik heb ze het liefst onder de centerspeaker.
Dit heb ik voorheen weleens getest, helaas te veel gedoe om een vaste opstelling hiervoor te realiseren.
Dat koppelen werkte namelijk wel erg fijn....
Ik zou ook nog wel een derde willen tegen de achterwand, dit om voornamelijk het dipje op 3/4 van de ruimte te tackelen.
Daar zit niemand met een filmpje, maar juist wel met een borrel.
Zou dan ook met een splitter de voorste 2 aansturen om zodoende de derde sub ook te kunnen inmeten.
Maar dan zou ik ook liever een receiver hebben die 4 subs kan inmeten, resumé;
Gaat voorlopig allemaal niet gebeuren.  [emoji16]

RHK

Citaat van: CBdicX op december 13, 2022, 13:20:58
Iemand anders dit ook wel eens geprobeert ?

Zoals je weet heb ik wel 2 subs op een audiouitgang via de Antimode aangesloten. Dit kan prima volgens de fabrikant. Ze staan dus niet bij elkaar maar min of meer diagonaal tegenover elkaar. De Antimode regelt dat keurig in en ik ben daar zeer tevreden over. Een 3e sub heb i.i.g. niet nodig. Maar zo te lezen kan jij gerust gaan stapelen.  :yes:
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

CBdicX

Citaat van: RHK op december 13, 2022, 19:56:00
Zoals je weet heb ik wel 2 subs op een audiouitgang via de Antimode aangesloten. Dit kan prima volgens de fabrikant. Ze staan dus niet bij elkaar maar min of meer diagonaal tegenover elkaar. De Antimode regelt dat keurig in en ik ben daar zeer tevreden over. Een 3e sub heb i.i.g. niet nodig. Maar zo te lezen kan jij gerust gaan stapelen.  :yes:

:-D  :-D

CBdicX

Heb zojuist een uitstekende deal gedaan bij Gallo UK voor een 3e Profile sub  :-D

Ik ga het dan iets anders aansluiten/instellen.

1 sub zet ik op altijd AAN, de 2 andere gaan op AUTO en zullen aan gaan "als het nodig is".
Zo heb ik 1 sub altijd (rustig) spelend, in TV, muziek en ander geneuzel, en de spierballen met 3x SPL in oa films.

Ben benieuwd of dat gaat bevallen, nooit eerder gedaan dus voor mij ook nieuw.
Ik meld mij weer ergens in Januari.....  :yes:

RHK

Citaat van: CBdicX op december 16, 2022, 14:08:33
Heb zojuist een uitstekende deal gedaan bij Gallo UK voor een 3e Profile sub  :-D

Ik ga het dan iets anders aansluiten/instellen.

1 sub zet ik op altijd AAN, de 2 andere gaan op AUTO en zullen aan gaan "als het nodig is".
Zo heb ik 1 sub altijd (rustig) spelend, in TV, muziek en ander geneuzel, en de spierballen met 3x SPL in oa films.

Ben benieuwd of dat gaat bevallen, nooit eerder gedaan dus voor mij ook nieuw.
Ik meld mij weer ergens in Januari.....  :yes:

Ik heb beide subs altijd aan staan, je kan via de Marantz (afstandsbediening) verschillende geluidsmodi kiezen, alnaar gelang surround of stereo. Dus dan doet de sub naar keuze mee of niet. Met bijv de subs op standby krijg je soms het pendeleffect met aan/uit schakelen is mijn ervaring.
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

CBdicX

#6
Citaat van: RHK op december 16, 2022, 17:40:30
Ik heb beide subs altijd aan staan, je kan via de Marantz (afstandsbediening) verschillende geluidsmodi kiezen, alnaar gelang surround of stereo. Dus dan doet de sub naar keuze mee of niet. Met bijv de subs op standby krijg je soms het pendeleffect met aan/uit schakelen is mijn ervaring.

Ja klopt, bij mij gaan ze ook wel eens spontaan aan als er bijvoorbeeld wat meer bass in een programma zit, of die schijt harde reclames.

Dat is toch redelijk in de hand te houden voor mij, de altijd aan sub gaat op sub pre-out 1, die andere 2 gaan op sub pre-out 2 en kan ik op een lager input volume zetten dat ze alleen bij streaming en mediaplayer aan gaan.

CBdicX

#7
Godver de godver...... 

Breekt er zojuist een hoek stifttand af    :x  :x

Draai de aankoop van de 3e sub maar terug, dit gaat helaas geld kosten wat ik liever in de sub had gestopt  :no:

Marvin

Je scheurt toch geen rouw vlees meer van het bot?
Dan heb je die hoektanden ook niet echt meer nodig volgens mij... [emoji16]🫣

Succes bij de tandarts en met de navolgde rekening..!!

CBdicX

#9
Citaat van: marvin op december 17, 2022, 16:37:21
Je scheurt toch geen rouw vlees meer van het bot?
Dan heb je die hoektanden ook niet echt meer nodig volgens mij... [emoji16]🫣

Succes bij de tandarts en met de navolgde rekening..!!
:gp:

Inderdaad, maar die hoektanden zijn ook wel handig bij een BigMac, om dat beetje groente er tussenuit te rukken. 😁😁

Marvin

Ja oké, was wel een beetje kort door de bocht..... [emoji16]

CBdicX

#11
Citaat van: marvin op december 18, 2022, 10:31:04
Ja oké, was wel een beetje kort door de bocht..... [emoji16]

😁 LOL😁

Met een beetje mazzel kan ik morgen terecht bij de beksmit.
Valt de reparatie mee dan gaat sub3 gewoon door, maar mijn tandarts rijdt in een Tesla dus vrees ik een gepeperde rekening.

CBdicX

#12
Ik heb een leuke buurvrouw, lekker een paar jaar jonger dan mijn vrouw, dus.....

Maar goed, die belde dus aan en ik denk, het zal toch niet, maar nee   redface

Of de bassen wat minder mogen :-o  :-o

Die Gallo krengen staan inderdaad tegen haar muur en dat dreunt nogal door, helaas.
Andere plek is uitgesloten dus ik heb ze maar weg gehaalt.
Staan nu op Marktplaats want mijn vrouw, je weet wel, die andere, heeft een behoorlijke hekel aan subs.
Nou en dan die buurvrouw nog  :no:

Denk dat dat een vrouwe dingetje is, en Audio in het algemeen wil niet zo bij het andere geslacht.
Ik heb in tientallen jaren van Audio koop en verkoop ooit 1x een vrouw aan de deur gehad die voor haar zelf kocht !!
Ik wordt er soms nog zwetend wakker van  :-D

Dus zeg maar  byebye tegen de subs, ik doe het maar met de Klipsch RP8060FA, ook geen straf hoor, die rammen de kerstballen ook uit de boom !!

RHK

#13
En een andere muur? of plek? Ik zou er zelf niet zo snel aan toegeven.  :-o


Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

NB

Citaat van: CBdicX op december 21, 2022, 17:02:06
Ik heb een leuke buurvrouw, lekker een paar jaar jonger dan mijn vrouw, dus.....

Maar goed, die belde dus aan en ik denk, het zal toch niet, maar nee   redface

Of de bassen wat minder mogen :-o  :-o

:schater: :schater: :schater:

Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.