Ervaring BubbleUpnp of Play-Fi

Gestart door sonsan, augustus 17, 2022, 12:20:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

sonsan

Ik had dezelfde vraag neergelegt bij Arcam. Dit is het (vertaalde) antwoord;

" Het is mogelijk om Bubble te gebruiken, maar de RPLAY zal niet dezelfde feedback geven als verwacht, omdat het niet is ontworpen om ermee te werken. Vanwege het feit dat het mobiele apparaat de track naar PCM zal weergeven om naar de RPLAY te verzenden in plaats van deze te decoderen, kan de audiokwaliteit ook worden beïnvloed. Wat beter is, zal een kwestie van persoonlijke voorkeur zijn."

Wat ik niet begrijp is de opmerking dat het mobiele apparaat de hi-res track omzet naar PCM. Maar het mobiel is toch in dit geval enkel een 'afstandsbediening' voor BubbleUpnp ? Ik was van mening dat de streamer via internet zelf contact maakt met, in dit geval, Qobuz en daar de bestanden weghaalt.
Nu lijkt het erop dat het mobiel het geluidsbestand ophaalt en doorstuurd naar de streamer als PCM.

Of snap ik het principe van streamen niet helemaal.....;-)
Marantz SR7013 met Aircom T8 - Marantz PM8003 - Cambridge Audio MXN10 - iFi iPower - Dune HD Max - Mordaunt Short Performance 6 front + rear -  MS Mezzo 5 - BK P12-300SB-PR sub - Van Damme UP-LCOFC Hifi speakerkabels - Supra SPC - Panasonic 65ST50

Hoewie Loewie

Ik vind het ook vage materie frusty. Ik heb geen schematische voorstelling kunnen vinden op het internet van de werking van streamen. Je kunt het eventueel uitproberen door in Qobuz een track via de Play-Fi app te starten en dan de internetverbinding van het apparaat waar de Play-Fi app op zit, te verbreken. Loopt de track gewoon door, dan zou het bestand rechtstreeks van Qobuz naar de streamer gaan. Stopt het, dan ligt het voor de hand dat het via het apparaat met de app gaat. :?

Receiver 2216 1515 - Tuner 2050 ST-50 - Deck 5010 SD1015
Setups: PM-KI Pearl Lite-PM6005-CD5005 / PM5004-CD5004-ST6003 / SR5023-CD5003
Heul veul Superscope Website: www.superscopeaudio.nl

Hoewie Loewie

Hangt me bij, dat bijvoorbeeld Spotify Connect in een streamer wel rechtstreeks de bestanden van de Spotify server haalt en afspeelt. Dan werkt je telefoon of tablet wel echt als een afstandsbediening. Zie daarvoor: https://www.tink.nl/blog/spotify-connect-wat-is-het-en-hoe-werkt-het/

Receiver 2216 1515 - Tuner 2050 ST-50 - Deck 5010 SD1015
Setups: PM-KI Pearl Lite-PM6005-CD5005 / PM5004-CD5004-ST6003 / SR5023-CD5003
Heul veul Superscope Website: www.superscopeaudio.nl

Hoewie Loewie

Kwam dit tegen op internet al googlend op Qobuz. Misschien heb je hier iets aan?:


Receiver 2216 1515 - Tuner 2050 ST-50 - Deck 5010 SD1015
Setups: PM-KI Pearl Lite-PM6005-CD5005 / PM5004-CD5004-ST6003 / SR5023-CD5003
Heul veul Superscope Website: www.superscopeaudio.nl

sonsan

Citaat van: Hoewie Loewie op augustus 19, 2022, 15:16:26
Ik vind het ook vage materie frusty. Ik heb geen schematische voorstelling kunnen vinden op het internet van de werking van streamen. Je kunt het eventueel uitproberen door in Qobuz een track via de Play-Fi app te starten en dan de internetverbinding van het apparaat waar de Play-Fi app op zit, te verbreken. Loopt de track gewoon door, dan zou het bestand rechtstreeks van Qobuz naar de streamer gaan. Stopt het, dan ligt het voor de hand dat het via het apparaat met de app gaat. :?
Ja, ik ben me al aan het inlezen op het net maar ben nog niet veel wijzer geworden...

Het mooiste zou inderdaad zijn dat de datastroom via de streamer verloopt en niet via de mobiele telefoon of iPad. Bij SpotifyConnect bij mijn SR7007 werkt dat wel zo, daarbij kan ik mijn mobiel uitzetten terwijl de muziek doorspeelt.

Ik ga het eens proberen bij de Arcam.
Marantz SR7013 met Aircom T8 - Marantz PM8003 - Cambridge Audio MXN10 - iFi iPower - Dune HD Max - Mordaunt Short Performance 6 front + rear -  MS Mezzo 5 - BK P12-300SB-PR sub - Van Damme UP-LCOFC Hifi speakerkabels - Supra SPC - Panasonic 65ST50

sonsan

Citaat van: Hoewie Loewie op augustus 19, 2022, 15:30:40
Kwam dit tegen op internet al googlend op Qobuz. Misschien heb je hier iets aan?:
Hier word de mConnect app besproken. Dat is een alternatief voor BubbleUpnp, specifiek voor IOS (die weer geen BubbleUpnp ondersteund). Kan ook met Android overweg maar die heb ik nog niet gebruikt. Het verbaasd met wel dat Arcam andere apps dan Play-Fi niet adviseert i.v.m. kwaliteitsverlies.
Marantz SR7013 met Aircom T8 - Marantz PM8003 - Cambridge Audio MXN10 - iFi iPower - Dune HD Max - Mordaunt Short Performance 6 front + rear -  MS Mezzo 5 - BK P12-300SB-PR sub - Van Damme UP-LCOFC Hifi speakerkabels - Supra SPC - Panasonic 65ST50