Weer terug bij Marantz, en hoe........PM11S3 !

Gestart door CBdicX, juli 07, 2014, 20:13:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

QuattroNL

Felici met deze zeer mooie upgrade!  pompom

Zou de PM15S2-LE er ook graag op inruilen, maarja... €€€....
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

CBdicX

#16

polleke_cgc
In theorie halveert bi-wiring de impedantie van je luidsprekerkabel. Maar als je al van deftige kabel gebruikt maakt het niet veel verschil. Had hier zelf genoeg kabel over, en de mijne zijn dus bi-wired aangesloten. Maar eerlijk gezegd : geen verschil gehoord...




Inderdaad, ik hoor het ook niet, je versterker zou harder kunnen spelen met die verlaagde weerstand per kanaal, maar dat is in mijn situatie nutteloos, dus dan maar een goede dikke enkele kabel ipv een dubbele dunnere kabel.

Ik heb nu als "test" een kant bi-wire en de andere kant enkel draad maar dan met de Magnat verbindingskabel, absoluut geen verschil te horen, en even hard !

SB_Marantz

Citaat van: CBdicX op juli 08, 2014, 12:45:56
polleke_cgc
In theorie halveert bi-wiring de impedantie van je luidsprekerkabel.


Impedantie?
Noem het maar gewoon weerstand.  :wink: (0,XX Ohm)

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Marvin

Het is toch niet zo dat nominaal 8ohm 4ohm wordt? De luidspreker is toch gewoon dezelfde al prop je er 4 draadjes in?

SB_Marantz

#19
Al prop je er 10 in.  :-D

In zijn geheel blijft deze dezelfde inderdRaad.
Lijkt me logisch.......(J.Cruyff)
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Marvin

Dacht dat dat hier net even voorbij kwam, kan het op m'n telefoon nu zo snel even niet terug vinden.

CBdicX

Citaat van: marvin op juli 08, 2014, 14:14:55
Het is toch niet zo dat nominaal 8ohm 4ohm wordt? De luidspreker is toch gewoon dezelfde al prop je er 4 draadjes in?

Ik denk dat het zo bedoelt word:
een Bi-wire speakers door gekoppeld met een plaatje = 8 Ohm
een Bi-wire speaker als Bi-wire is 2x 4 Ohm, dus de woofer + filter = 4 Ohm en de Tweeter + filter is 4 Ohm.
Tenminste, dat dacht ik..........

Marvin

Met zulke beredeneringen kan je van een douchegordijn ook bier brouwen, komt uiteindelijk allemaal op dezelfde versterker aan.

hchifi.nl

Citaat van: CBdicX op juli 08, 2014, 15:33:56
Ik denk dat het zo bedoelt word:
een Bi-wire speakers door gekoppeld met een plaatje = 8 Ohm
een Bi-wire speaker als Bi-wire is 2x 4 Ohm, dus de woofer + filter = 4 Ohm en de Tweeter + filter is 4 Ohm.
Tenminste, dat dacht ik..........

Die beredenering klopt zowiezo niet.
Overigens heeft de laag sectie lang niet altijd dezelfde weerstand als de hoogsectie..

H&C Hifi, al ruim 20 jaar een begrip !

Nu bereikbaar via Whatsapp !! 06-13638838

Onze openingstijden :
ma GESLOTEN
di GESLOTEN
wo 10.00u-19.30u
do 10.00-19.30u
vr 10.00u-20.30u
za 10.00u-17.00u

Tel. 0031 (0) 478-515

Marvin

Nominaal niet, laat staan met een (muziek)signaal erop.
Maar ik laat het overwaaien en anderen mogen verder ouwenelen. Het bi-wire verhaal wordt zo een herhaling van zetten.
En daar bedoel ik verder niks mee hoor.

CBdicX

#25
Oh, dus meer of minder drivers en filters in een speaker maakt niet uit voor een versterker ?
Met andere woorden, ik deel een 8 Ohm speaker in 2 delen dan blijft het 8 Ohm ?

Maar weet je wat, ik ga de bedrading van de 11.2 opstelling weg halen, daar heb ik nog even werk aan  :-D

jowa


Citaat van: SB_Marantz op juli 08, 2014, 11:42:14

Waren de eindversterkers van hetzelfde merk en type?

Waren twee dezelfde versterkers van Densen type B300XS.
Staat ook in mijn set.

Marvin


Citaat van: CBdicX op juli 08, 2014, 16:48:16
Oh, dus meer of minder drivers en filters in een speaker maakt niet uit voor een versterker ?
Met andere woorden, ik deel een 8 Ohm speaker in 2 delen dan blijft het 8 Ohm ?
Een 8 ohm speaker opdelen in alle simpelheid die je hier voorstelt gaat niet op.
Met bi-wiren komt het uiteindelijk allemaal op de zelfde versterker uitgang terecht.

Marvin


Citaat van: CBdicX op juli 08, 2014, 16:48:16
Oh, dus meer of minder drivers en filters in een speaker maakt niet uit voor een versterker ?

Zolang je binnen de toleranties van de versterker blijft niet nee.

SB_Marantz

Citaat van: marvin op juli 08, 2014, 15:47:34
Met zulke beredeneringen kan je van een douchegordijn ook bier brouwen, komt uiteindelijk allemaal op dezelfde versterker aan.


:schater:
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM