Weer terug bij Marantz, en hoe........PM11S3 !

Gestart door CBdicX, juli 07, 2014, 20:13:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

CBdicX

Na een half jaar met de toch niet  l u l l i g e  Onkyo TX-NR5010, het surround vlaggenschip van Onkyo op dit moment.
Maar ik kan mijn draai niet vinden in surround, ik zit teveel te klooien met de berg instellingen en heb de knoop door gehakt en een PM11S3 gekocht bij H&C.
Ik kon een goede inruil deal doen en de 5010 word verruild voor de 11S3.

Ik wil jullie mening horen betreft de mogelijkheid om Bi-wire mijn Quantum 1009 aan te sturen met de 11S3.
Heeft dat Bi-wire enig nut ?
Zo ja waarom, zo nee waarom word deze mogelijkheid dan geboden ?

Thx.......

Cornelis1921

#1
  hello hello hello WELCOME BACK ON BOARD OF THE MOTHERSHIP HMS MARANTZ! :wav:
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

xander32


lo

Er is al veel geschreven over bi-wire, probeer de zoekfunctie eens.
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

SB_Marantz

Citaat van: Cornelis1921 op juli 07, 2014, 20:15:43
  hello hello hello WELCOME BACK ON BOARD OF THE MOTHERSHIP HMS MARANTZ! :wav:


Jammer dat het geen USS Marantz meer is.  nopompom
HMS klopt trouwens ook niet.
Japannertjes he Cor.  :-D
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

SB_Marantz

Citaat van: CBdicX op juli 07, 2014, 20:13:33


Ik wil jullie mening horen betreft de mogelijkheid om Bi-wire mijn Quantum 1009 aan te sturen met de 11S3.
Heeft dat Bi-wire enig nut ?
Zo ja waarom, zo nee waarom word deze mogelijkheid dan geboden ?

Thx.......


Met een geintegreerde versterker nee.
Met 2 losse eindversterkers voorzien van een gain regeling kan het nut hebben wanneer je vindt dat bv de laag of mid/hoogweergave wat zachter moet staan i.v.m. akoestische problemen of gewoon smaak gerelateerd.
Het kan net wat prettiger voor jou zijn.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Cornelis1921

Citaat van: SB_Marantz op juli 08, 2014, 00:20:00

Jammer dat het geen USS Marantz meer is.  nopompom
HMS klopt trouwens ook niet.
Japannertjes he Cor.  :-D
:oops: redface violent1 byebye
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *


Zoldar

Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

jowa

Op mijn luidsprekers zitten ook bi-wire/amp aansluitingen.
Hierop tot twee jaar geleden gebi-amped met twee eindversterkers. Verschil tussen single amp en bi-amp was goed te merken.
Vervolgens over naar single-amp. Daar oa bi-wire en single wire aan gehad en geen merkbaar verschil bij gemerkt. Dus ik speel nu met single wire. Bevalt mij prima.

CBdicX

#10
Ik heb voor de gein mijn speakers (Magnat Quantum 1009) eens Bi-amp aangesloten op de Onkyo 5010, en ik moet eerlijk zeggen, ik hoor geen verschil !
Wat ik dan ook zeer vreemd vind is dat er in de manual staat dat bij Bi-amp mode zowel front L/R (bas) en Surround Back (midden/hoog) exact het zelfde signaal uit sturen.
Dus er gaat gewoon full range naar low en high, de interne speaker filters doen dan het filteren.
Het enig "voordeel" is denk ik dat met Bi-amp dat er per kanaal 4 ohm gezien word, en geen 8 ohm als de speaker terminals verbonden zijn, dus levert de versterker meer vermogen met Bi-amp.

Er kan ook Digital Cross-over gebruikt worden, dan word er wel een apart hoog en laag signaal naar de terminal verstuurt, want de gebruiker dient de x-over in te stellen en kan het volume voor hoog en laag separaat in gesteld worden.
Maar deze optie klinkt totaal niet omdat dit uiteraard speakers zijn met eigen filters.

Ik hou het maar op een paar goede speaker draden en gewoon de door Magnat bijgeleverde verbindingsdraad bestaande uit een 4mm draad met spade en banaan stekker.
En de PM uiteraard op speaker A.........

Maar ik blijf toch die voorgestelde Bi-wire optie in de manual vreemd vinden als het eigenlijk niets toevoegt aan de kwaliteit van het geluid.
Zal wel marketing zijn omdat dit nu eenmaal verwacht word van bepaalde versterkers denk ik.
Alhoewel het toch zo langzamerhand aan het verdwijnen is heb ik de indruk, de meeste stereo versterkers doen het gewoon met 2 aansluitingen, en niet 4.
Aan de andere kant, baat het niet, dan schaad het niet.

Thx.......

WilliamB

Gefeliciteerd met je PM11s3  :kwijl:
Jaloersmode aan.
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

SB_Marantz

Citaat van: jowa op juli 08, 2014, 10:04:10
Op mijn luidsprekers zitten ook bi-wire/amp aansluitingen.
Hierop tot twee jaar geleden gebi-amped met twee eindversterkers. Verschil tussen single amp en bi-amp was goed te merken.
Vervolgens over naar single-amp. Daar oa bi-wire en single wire aan gehad en geen merkbaar verschil bij gemerkt. Dus ik speel nu met single wire. Bevalt mij prima.


Waren de eindversterkers van hetzelfde merk en type?
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

hchifi.nl

En dan binnenkort deze er nog misschien bij  :-D

H&C Hifi, al ruim 20 jaar een begrip !

Nu bereikbaar via Whatsapp !! 06-13638838

Onze openingstijden :
ma GESLOTEN
di GESLOTEN
wo 10.00u-19.30u
do 10.00-19.30u
vr 10.00u-20.30u
za 10.00u-17.00u

Tel. 0031 (0) 478-515

polleke_cgc

In theorie halveert bi-wiring de impedantie van je luidsprekerkabel. Maar als je al van deftige kabel gebruikt maakt het niet veel verschil. Had hier zelf genoeg kabel over, en de mijne zijn dus bi-wired aangesloten. Maar eerlijk gezegd : geen verschil gehoord...