Schiit DSD-DAC?

Gestart door Audiotic, februari 27, 2014, 22:11:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Audiotic

Klinkt bijna te ongelooflijk: schijnt zeer goede DSD-DAC te zijn voor weinig.

Is overigens DSD echt beter dan hi-res PCM??

http://www.hifi.nl/artikel/21428/Schiit-Audio-introduceert-Loki-DSD-DAC.html
Auralic Aries + Marantz NA-11S1 PCM/DSD streamer - Marantz UD9004 - Primare Pre32 - CI Audio D-200 MkII - Nubert NuVero 60 + R.E.L. R-528SE - Sennheiser HD800 & Schiit Lyr 2 HPA - Siltech & ProLine custom made Silver & Gold. En veel SD en HD muziek

HAL9000

Zal best een goed  apparaatje  zijn, alleen  vind ik de  naam minder,  Ik las  namelijk  SHIT  in plaats  van  schiit.  :angel:
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

Gerkro


Citaat van: HAL9000 op februari 28, 2014, 22:35:53
Zal best een goed  apparaatje  zijn, alleen  vind ik de  naam minder,  Ik las  namelijk  SHIT  in plaats  van  schiit.  :angel:

Hahahaha het eerste wat ik dacht toen ik de titel las was dat iemand niet zo blij was met zijn DAC "schijt" ;-)

thanatos

De naam is direct gevolg van het merk zijn no-nonsens maar gewoon goed aanpak. Google er maar eens op. Ik kan het waarderen.

Heb zelf de Gungnir DAC. Zeer veel DAC voor het geld in mijn ogen.

De DSD-DAC aanvulling heb ik kort mee mogen spelen en wat langer met een andere DSD DAC. Lastig wat opnames te vinden maar die ik gehoord heb zijn de beste en meest realistische tot nu toe.

Wel lastig werkende te krijgen. Maar met een beetje inzicht in drivers/windows komt het wel in orde.

Audiotic

Was van plan eens te spelen met deze DAC, op een 2e hands MacMini met Audirvana. Ik heb ongeveer 80 SACD iso's, kan dus wel even testen.
Nu, als de bonus binnen is (...) maar eens bestellen.
Auralic Aries + Marantz NA-11S1 PCM/DSD streamer - Marantz UD9004 - Primare Pre32 - CI Audio D-200 MkII - Nubert NuVero 60 + R.E.L. R-528SE - Sennheiser HD800 & Schiit Lyr 2 HPA - Siltech & ProLine custom made Silver & Gold. En veel SD en HD muziek

Audiotic

Bonus! Dus, besteld. Morgen binnen. Mac Mini vast naast de stereo gezet. Audirvana erop. Van het weekend aansluiten!
Auralic Aries + Marantz NA-11S1 PCM/DSD streamer - Marantz UD9004 - Primare Pre32 - CI Audio D-200 MkII - Nubert NuVero 60 + R.E.L. R-528SE - Sennheiser HD800 & Schiit Lyr 2 HPA - Siltech & ProLine custom made Silver & Gold. En veel SD en HD muziek

Gerkro


Citaat van: Audiotic op maart 05, 2014, 22:09:55
Bonus! Dus, besteld. Morgen binnen. Mac Mini vast naast de stereo gezet. Audirvana erop. Van het weekend aansluiten!

Koel!! Ben heel benieuwd hoe hij presteert en wat je bevindingen zijn!!

Audiotic

Laat ik weten. Voor 169€ kan het bijna alleen feest zijn.
Intussen iso-verzameling uitgebreid tot 84. Incluis The Police en Elvis (!)


Auralic Aries + Marantz NA-11S1 PCM/DSD streamer - Marantz UD9004 - Primare Pre32 - CI Audio D-200 MkII - Nubert NuVero 60 + R.E.L. R-528SE - Sennheiser HD800 & Schiit Lyr 2 HPA - Siltech & ProLine custom made Silver & Gold. En veel SD en HD muziek

audiof. zonder budget

#8
Citaat van: Audiotic op maart 05, 2014, 22:09:55
Bonus! Dus, besteld. Morgen binnen. Mac Mini vast naast de stereo gezet. Audirvana erop. Van het weekend aansluiten!

Had een tijdje geleden dit artikel ook gezien en moet zeggen dat ik hier ook heel benieuwd naar ben.

Overigens: een Engelsman zegt (en schrijft) "shite" als een nette manier om shit te zeggen. Betekenis is trouwens hetzelfde. Laten we hopen dat de naam geen associaties met het apparaat heeft :yes: :yes:
Nunquam perfectum, Marantz PM-80, Marantz SA 8400
Set 1: Marantz SR7005, UD7006, Floating Cameleon Queen, Cameleon Melody, Cameleon Voice, 2x Klipsch KSW-10
Set 2: Pioneer VSX-LX52, BDP-LX52, 2x Pioneer S-71k, SS-LAC505ED , SS-LA500ED, BK-XXls400df

thanatos

#9
Euh...  :-D - >

Yes, that is our name. Shih-tah. It's a proud German name, host to a long line of audio engineers who slaved away in crumbling Teutonic fortresses as lightning lashed the dark lands outside, working to perfect the best amplification devices in the world...

Or, well, no. Yep, Schiit is our name, and it's pronounced, well, like "hey man, that's some really good Schiit!" And now that we have your attention...

http://schiit.com/

Ik heb zelf de Gungnir DAC van Schiit en ben er zeer over te spreken. De DSD heb ik mee gespeeld gehad bij de importeur. 1:1 de handleiding volgen. Het is even puzzelen het werkende te krijgen. Je hebt oa Foobar2000 nodig.

Audiotic

.,.of een mac met Audirvana. Schijnt veel makkelijker te zijn. Ik ga het zien!
Auralic Aries + Marantz NA-11S1 PCM/DSD streamer - Marantz UD9004 - Primare Pre32 - CI Audio D-200 MkII - Nubert NuVero 60 + R.E.L. R-528SE - Sennheiser HD800 & Schiit Lyr 2 HPA - Siltech & ProLine custom made Silver & Gold. En veel SD en HD muziek

Audiotic

#11
Nou dit was de bevalling:
1. MacMini (jaargang 2010) via USB aangesloten op de Loki.
2. Loki met mooie kabels aan de pre.
3. Audirvana op de Mac gezet (gewoon, kopieren naar de HD). Opgestart, stelt zichzelf goed in, herkent de Shiit Loki als zodanig, weet ook dat het het enkel DSD64 is :-)
4. Audirvana verteld dat-ie moet integreren met iTunes.
5. Audirvana een SACD iso gevoerd (een PS3 rip). Wordt door het programma netjes in iTunes gezet, alle songs los, met hoesje.
6. In iTunes een deuntje aangezet :-), en zie, nee hoor: prachtige muziek uit m'n speakers.

Hele actie duurde 20 minuten...

(Wat ik lees is dat je met een PC en FooBar gauw een halve dag kwijt bent - Audirvana en anderen raden ook aan: "get a Mac!").

Nou, nu maar de rest van mijn iso's voeren.

En hoe klinkt het? Zover heel, heel fraai! Vergelijkbaar met dezelfde SACD op m'n UD9004. Verbeteringen kunnen nog komen door een aparte voeding en een USB filter van iFi er tussen te zetten. Is misschien mijn volgende stap.

Oh ja, de MacMini bedien ik via VNC vanaf mijn iMac of MacBook Pro. Is dus headless.


Klein, hè??

Auralic Aries + Marantz NA-11S1 PCM/DSD streamer - Marantz UD9004 - Primare Pre32 - CI Audio D-200 MkII - Nubert NuVero 60 + R.E.L. R-528SE - Sennheiser HD800 & Schiit Lyr 2 HPA - Siltech & ProLine custom made Silver & Gold. En veel SD en HD muziek

Gerkro

Vergelijkbaar met je UD9004.... Damn dan moet dit wel heel goed zijn... En dat allemaal voor 170 euro?

Zit er aan te denken om binnenkort me ook te gaan verdiepen in een Mac mini. Ben zo wie zo wel een Apple man!

Heb nu een dune smart hd D1 die mijn filmpjes streamt maar die kan weer geen Netflix aan enzo en als ik dit zo lees is het best wel leuk om voor weinig geld te gaan experimenteren ;
-)

Enige harde eis is dat hij te bedienen is met een afstandsbediening en hij moet via een iPad spotify aan kunnen!

Audiotic

Al eens aan de AppleTV gedacht? Die doet Netflix, en bedienbaar vanaf iPad enzo. Samen met een MacMini een onverslaanbaar stel!
Even wachten nog misschien, in April komt een nieuwe uit.
Een MacMini kan je beste 2e hands kopen heb ik ook gedaan.
Auralic Aries + Marantz NA-11S1 PCM/DSD streamer - Marantz UD9004 - Primare Pre32 - CI Audio D-200 MkII - Nubert NuVero 60 + R.E.L. R-528SE - Sennheiser HD800 & Schiit Lyr 2 HPA - Siltech & ProLine custom made Silver & Gold. En veel SD en HD muziek

Audiotic

En dat vergelijk met de UD9004: dat is de eerste indruk. Moet eens rustig luisteren, zonder v&k...
Maar, ben zeker erg onder de indruk!!
Auralic Aries + Marantz NA-11S1 PCM/DSD streamer - Marantz UD9004 - Primare Pre32 - CI Audio D-200 MkII - Nubert NuVero 60 + R.E.L. R-528SE - Sennheiser HD800 & Schiit Lyr 2 HPA - Siltech & ProLine custom made Silver & Gold. En veel SD en HD muziek