De set van Dagg

Gestart door dagg, oktober 30, 2013, 12:21:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

dagg

Mijn set heeft op zich laten wachten maar ben inmiddels vijf jaar de blije gebruiker van de onderstaande set.

Het begon allemaal met vrij standaard setjes, componenten, tweedehands spullen, geleende onderdelen, stereo, meer kanaals, analoog, digitaal, totdat ik het tijd vond worden om een compleet nieuwe set aan te schaffen en in de loop van de tijd is mijn voorliefde gevormd en wist ik waar het om moest gaan voor mij. Zijnde, Stereo.

Dat hield in, op pad. Luisteren, proberen, genieten en kritiek geven. Dan wel op uiterlijk, de volgende keer op 'klankkleur' of verbijsterd zitten luisteren naar het mooie geluid. Ondanks dat ik mijzelf een plafond had opgegeven voor het budget heb ik ook apparatuur zitten luisteren waarvan één component of speaker al het budget zou overschrijden om er zeker van te zijn dat ik niets zou missen. Kort samengevat, om mijn keuzes goed te kunnen praten dus.

Vele merken, modellen, combinaties en discussies zijn de revu gepasseerd om uiteindelijk uit te komen op een combi van Marantz en Dali die voor mij het mooiste geluid produceerde. Goed hoog, voldoende laag. Neutraal zonder ergens voor mijn gevoel op in te moeten leveren. En naar mijn idee nog een mooi uiterlijk ook. Dit alles heeft ongeveer een jaar geduurd alvorens de zoektocht en aanschaf afgerond was.

De set van mijn smaak bestaat uit:
Marantz PM7001KI
Marantz SA7001KI
Marantz ST7001
Pro-Ject Debut III Esprit
Dali IKON 6

Bijkomend zijn nog de AV onderdelen Philips 32PFL7423D/12, Philips DVDR3577H/31 en nog een Logitech Bluetooth adapter. Dit alles wordt bestuurd met een Philips STR9320/10.

Zoals gezegd ben ik hier zeer tevreden over en hebben jullie al wat voorbij zien komen over mijn ST7001 op het forum. Want sinds hier in Nederland alle zenders over zijn op DAB+ heeft de ST7001 zijn toegevoegde waarde een beetje verloren.

jrm

Welkom op dit forum en een leuke set!
Leuk ook om te zien dat je een draaitafel hebt, veel plezier hier op het forum.

Eip

Mooie set, en de philips tv en dvd speler zijn natuurlijk ook mooi.  :yes:
Elac BS 203.2
Marantz SR5023
Marantz CD6006
Panasonic DMP-BDT 167

xander32

Welkom Dagg, een fraaie set heb je er staan.
Heb je ook nog een foto waarop de speakers te zien zijn?

Niber

Die 7001 serie is trouwens ook prachtig om te zien!
Ik vind de nieuwe series van Marantz erg fraai, maar dit "strakke" is ook meer dan geslaagd!  pompom

Mooie draaitafel ook.  :yes:
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

dagg

#5
Bedankt allen, en op verzoek nog een paar foto's en wat aanvullende informatie.

De componenten zijn bij elkaar gekomen door mijn zoektocht alleen heb ik mij toen, en nog steeds niet, bezig gehouden met bekabeling in desbetreffende set.

De speakers staan op 40mm dikke marmeren platen en zijn aangesloten met Van den Hul T-track Bywire luidsprekerkabels (2x 3m) voorzien van WBT 0645 Banane Safety-pins (16x) en de PM, SA en ST met Van den Hul Source strait interlinks (2x 0,8m).

En waarom dan deze kabels? Heb ik mij die aan laten praten? Ja, zo kun je dat noemen!
Bij de aanschaf van de Dali, PM, SA en ST kreeg ik setkorting, of beter gezegd, de bovengenoemde set kabels cadeau op aanraden van de serviceprovider ter plekke.

Daar mag ik niet over klagen en ga daarom ook stelselmatig de technische discussie uit de weg of de kabels bijdragen aan het luistergenot als mensen over de dikke kabels beginnen die op de vloer liggen. Het geeft mij genot zijnde dat ik er niet voor heb hoeven te betalen maar of het echt bijdraagt aan de kwaliteit van de set weet ik niet.

xander32

Een goede dealer geeft een apirant koper een gedegen advies. In jouw geval heb jij zo te lezen een goede dealer getroffen  :yes:. Genieten dan maar!

Nog één vraagje; de rechter speaker, staat die rechts naast het meubel? Dan staat die behoorlijk in de hoek, of zie ik dat verkeerd?

dagg

Klopt, deze staat in de hoek. Al het geluid van de speaker komt aan de voorkant er uit, bass poort zit aan de voorkant zoals op de foto te zien is. Hierdoor geeft de rechter speaker, voor mij althans, weinig tot geen versterking van het geluid en dus geen verstoring van het stereobeeld op.

xander32

Citaat van: dagg op november 03, 2013, 16:10:45
Klopt, deze staat in de hoek. Al het geluid van de speaker komt aan de voorkant er uit, bass poort zit aan de voorkant zoals op de foto te zien is. Hierdoor geeft de rechter speaker, voor mij althans, weinig tot geen versterking van het geluid en dus geen verstoring van het stereobeeld op.
... helemaal goed dus. En ook jouw set staat in de living, dan heb je gewoonweg met compromissen van doen. Dat is bij mij niet anders hoor :-).

Sepultura

Geweldig mooie set! Wat een speakers...
De platenspeler maakt het helemaal af  :wink:
Marantz SR-5023 / Technics SL-D303 / Pioneer BDP-180  / Quadral Argentum 370

Rob46

Welkom op het forum! Prachtige componenten!

Marantz 81

Welkom mooie set heb je staan  :-)

Heb dezelfde  PM en SA  7001 KI  , een set met de beste prijs/geluidkwaliteit verhouding  :yes:

Dali,s heb ik ook gehad goede speaker maar niet mijn smaak  byebye

MauZ

Mooie set man!  :-)
Erg netjes... Have fun hiero...  :wink:
*Panasonic TX-P50GT50E*Marantz SR5004*Marantz CD5005*TAGA Platinum V.2 F-100*TAGA Platinum V.2 C-40PR*TAGA Platinum V.2 S-40*Norstone Stylum 3*TAGA DA-300 DAC*JIB HF-004 LS cables en W&M LS (center/surrounds*JIB HC 011 Interlink*Logitech Squeezbox Touch*

dagg

Wat je zegt Sepultura, wat een speakers. En de platenspeler is niet alleen vanwege de kleur notworthy

En nog even een opmerking op de vraag xander32. Er zit wel een verschil in of ik de gordijnen open of dicht heb. Dan is er wel degelijk, en te begrijpen, een verschil te horen.