Welke luidspreker voor SR4001?

Gestart door jgense, augustus 08, 2007, 15:20:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jgense

Hallo
Voor de woonkamer ben ik op zoek voor het vervangen van mij Missio 760i naar nieuwe boxen .
Ik twijfel nu tussen

1.Mordaunt Short Avant 902i
2. Kef IQ3
3.Wharfedale Diamond 9.1
4. Dali Concept2

Wie kan me helpen met deze keuze te maken?
Ik luister meestal radio maar ook cd's ,gewoon rustige muziek in woonkamer van 30m2.

Gr
Jeroen

Maurice

Erg belangrijk om te weten, is wat je wilt verbeteren tov je huidige speakers. Op basis hiervan kunnen wij een beter advies geven naar jouw smaak. Je noemt een aantal speakers, die behoorlijk verschillen qua klankeigenschappen.
Heb je deze al beluisterd? Wat beviel er en wat niet?
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

jgense

Maurice,
Kun jij me per speaker de klankeigenschappen aangeven?
Mijn dank!

Gr
jeroen

Maurice

Citaat van: jgense op augustus 08, 2007, 16:48:35
Maurice,
Kun jij me per speaker de klankeigenschappen aangeven?
Mijn dank!

Gr
jeroen
Absolute klankeigenschappen bestaan niet. Deze zijn altijd in relatie tot een referentie.
Aangezien jouw referentie Mission is, zullen alle genoemde speakers tov Mission moeten worden weergegeven.

Ik ken de genoemde types geen van allen, wel heb ik van elk merk wat gehoord en kan iets zeggen over hoe de klank is.

Tov Mission op Marantz, klinkt:
Kef ongeveer gelijk
Wharfedale iets neutraler (of minder warm, killer, hoe je er zelf tegenaan kijkt)
Mordount Short neutraal. Geeft een open blik op de muziek. Vanuit oogpunt Mission misschien zelfs kil, maar wel erg gedetaileerd
Dali, zelfde als bij Mordount Short. Mogelijk iets rustiger hoog

Let op: dit zijn algemene vergelijkingen tussen de verschillende merken! Wat jij mooi vindt, is volledig aan jou.
Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar Dali en Mordount Short, maar dat komt omdat ik Mission, Wharfedale en Kef te warm vind, waardoor het soms te wollig kan worden, zeker op hogere volumes.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude