Philips AH280 & AH380

Gestart door HAL9000, mei 14, 2013, 16:34:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

HAL9000

Ik heb voor het eerst  een  philips  set op de  tafel gehad.  Ik heb "vroegah"  wel de  kleine  pre  en eind gehad  de  AH180.  Vond ik een leuk stoer  set echter,  beetje  goedkoop en simpel gebouwd.  Dit  set  is wel wat anders  beide  apparaten werken,  hier en daar een krakende  potmeter.   

De  Ah380 eindbak moet een 2x100watt 8Ω versterker voorstellen met 56v 22000µF geloofde ik dat ook wel.  De  eindversterker  vertoonde  wel  DC en  werd  te  warm.  ook waren de  print bindingen beetje  rot.

Les  Photos:

veel  rotte  bindingen vooral bij de  wat  warmere  of  lange  componenten zoals  ic's.


Vertint  en wel.


Afstellen  was  wel zeker  nodig.



Dies  klaar.

Nu de  Ah280 pre.

Daar schrok ik wel, na opening  zag ik overal  paars  ellende  zitten.


Troep  matsushita's  rotten weg en kunnen behoorlijk wat schade  veroorzaken als  ze  door rotten.
zoals hier.


Alleen de  matsushita's vervangen.

+ 4  elna's

De  set was nog  in  uitmuntende  uiterlijke  staat.  Technisch niet eens  zo  zeer  slecht.







Ik heb de  AH380 vaker  aangeboden  gekregen door  mensen  defect aan een kanaal.  Je  leest er ook veel  over  op  het internet.  Heb hem uiteindelijk nog  gekregen tot nu  toe.  Als je  deze  eindbak  op  tijd serviced  zal die denk ik niet snel defect  gaan.  Weinig  elko's, weinig  echt super  hete componenten.  Alleen tinbindingen die  rot  worden.

De  pre 280  heb ik  ook een aantal klachten van  gevonden op  het internet.  Ik heb ook al  gezien welke  transistoren de  boosdoener  kunnen zijn.  Echter hoefde ik die nu te vervangen.


Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

Paul

Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

jrm

Zeker mooi en weer leuke foto's.

bas focal marantz

leuk om eens een philips te zien , mooi werk weer .

Citaat van: HAL9000 op mei 14, 2013, 16:34:21


Daar schrok ik wel, na opening  zag ik overal  paars  ellende  zitten.

Teletubies  violent1

Cornelis1921

* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

joep

Citaat van: HAL9000 op mei 14, 2013, 16:34:21

Vertint  en wel.



Als je met zo'n printplaat bij Steve Jobs aan kwam werd je op staande voet ontslagen.

HAL9000

Citaat van: joep op mei 15, 2013, 11:13:28
Als je met zo'n printplaat bij Steve Jobs aan kwam werd je op staande voet ontslagen.

Hoezo?


Trouwens je hoefde  Steve  jobs  maar  raar  aan te kijken in de  lift  en je  was  al ontslagen.  Het is een  hele  merkwaardige  zure  man.   Als ik zou moeten kiezen ga  ik rennend  naar  zo  iemand  als  Bill Gates.
En  Stevie  heeft  nooit  wat aan elektronica  gedaan  het was  zijn vriend  Woziak  die  apple 1  ontworpen heeft.
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

johand

Citaat van: joep op mei 15, 2013, 11:13:28
Als je met zo'n printplaat bij Steve Jobs aan kwam werd je op staande voet ontslagen.
uit eigen ervaring?
Marantz PM-7004 - Speakers: KEF IQ30 - Squeezebox Touch

Spotify: Mijn favorietenlijstje

joep

Zijn apparaten moesten ook van binnen er mooi uitzien. Alles recht en geordend.
Hij was een perfectionist en verwachte dat ook van zijn medewerkers.

joep

Citaat van: HAL9000 op mei 15, 2013, 13:33:58
Hoezo?
Als ik zou moeten kiezen ga  ik rennend  naar  zo  iemand  als  Bill Gates.
En  Stevie  heeft  nooit  wat aan elektronica  gedaan  het was  zijn vriend  Woziak  die  apple 1  ontworpen heeft.

Zag dat Windows 8 een gratis update krijgt. Ze noemen het 8.1 maar het zou windows 7 zijn. Zonder tegeltjes en met een startknop. Daar je bij Windows altijd een startknop nodig hebt om het ding uit te kunnen zetten. Logisch toch?

Paul

Citaat van: HAL9000 op mei 15, 2013, 13:33:58
Hoezo?


Trouwens je hoefde  Steve  jobs  maar  raar  aan te kijken in de  lift  en je  was  al ontslagen.  Het is een  hele  merkwaardige  zure  man.   Als ik zou moeten kiezen ga  ik rennend  naar  zo  iemand  als  Bill Gates.
En  Stevie  heeft  nooit  wat aan elektronica  gedaan  het was  zijn vriend  Woziak  die  apple 1   ontworpen heeft.

Apple 1 was toch de appel bij Adam en Eva zeg maar lang geleden.   :roll: clown1
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

HAL9000

Citaat van: joep op mei 15, 2013, 17:29:31
Zag dat Windows 8 een gratis update krijgt. Ze noemen het 8.1 maar het zou windows 7 zijn. Zonder tegeltjes en met een startknop. Daar je bij Windows altijd een startknop nodig hebt om het ding uit te kunnen zetten. Logisch toch?

Ik ben zelf  geen windows  gebruiker meer.  Mij is  windows  8  bespaart  gebleven. 
Windows  8 met tegeltjes  is  bedoeld  om aan te  raken.  Die  interface is  prima  en erg  modern.  Echter bij een  computer  zonder scherm is het een last.  8.1  is  voor  die  oudere  machines  die gaan aanraak scherm hebben. 

En deze  philips  is wel  netjes  symmetrisch  gemaakt.  Er  zijn merken zoals  Meridian,QUAD   etc  die nog  meer  symmetrisch zijn.  Echter vind  ik  het  goed  dimensioneren van de  circuit  belangrijker  dan  waar  alles  staat.

Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

Paul

Citaat van: HAL9000 op mei 15, 2013, 18:44:59
Ik ben zelf  geen windows  gebruiker meer.  Mij is  windows  8  bespaart  gebleven. 
Windows  8 met tegeltjes  is  bedoeld  om aan te  raken.  Die  interface is  prima  en erg  modern.  Echter bij een  computer  zonder scherm is het een last.  8.1  is  voor  die  oudere  machines  die gaan aanraak scherm hebben. 

En deze  philips  is wel  netjes  symmetrisch  gemaakt.  Er  zijn merken zoals  Meridian,QUAD   etc  die nog  meer  symmetrisch zijn.  Echter vind  ik  het  goed  dimensioneren van de  circuit  belangrijker  dan  waar  alles  staat.


Daarom ben ik nog steeds blij met m,n Quad 405 good old Peter Walker.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

HAL9000

Citaat van: Paul op mei 15, 2013, 18:48:10
Daarom ben ik nog steeds blij met m,n Quad 405 good old Peter Walker.

Ja  ik vind  dat ook leuke  bakkies.  Ze  zeggen dat  die   oudere  slecht zijn. Beetje  revisie  kan geen kwaad.  Ik heb ook de  303  gehad.  Vond ik ook een  grappige  bak.

Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

Cornelis1921

Citaat van: HAL9000 op mei 15, 2013, 13:33:58
Hoezo?


Trouwens je hoefde  Steve  jobs  maar  raar  aan te kijken in de  lift  en je  was  al ontslagen.  Het is een  hele  merkwaardige  zure  man.   Als ik zou moeten kiezen ga  ik rennend  naar  zo  iemand  als  Bill Gates.
En  Stevie  heeft  nooit  wat aan elektronica  gedaan  het was  zijn vriend  Woziak  die  apple 1  ontworpen heeft.
Jobs was voornamelijk van de concepten en de marketing.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *