Eindversterker op Zone 2

Gestart door ronjes, januari 18, 2023, 19:20:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ronjes

Hallo allemaal,

Ik ben hier nieuw  notworthy, ik ben al een paar jaar bezitter van een Marantz SR6012 receiver ik heb hieraan een 7.2 bekabelde speakerset hangen en in zone 2, 2 bekabelde vloerstaanders van Teufel Definion 3, verder hangen er 7 Heos spakers wifi in het systeem her en der door het huis.

Ik gebruik de Heos app NIET helemaal naar tevredenheid omdat het nog welleens hapert.

Nu is mijn vraag is er een app of iets dergelijks dat ik het geluid (Bass & Treble & Balans) kan regelen in zone 2 ?

In de Heos app en de Marantz app zit egenlijk niets om dat te regelen....of moet ik de Audyssey betaal app gaan gebruiken ?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen HLP

Gr Ronald

Marvin

App
#1
Welkom..

Als je in het menu van de Marantz naar de zones gaat, dan kan je daar misschien in zone2 ook wel de bass en treble regelen.
Ik kan dat zelf namelijk wel, maar in heb een iets nieuwer model.
Even uitproberen dus.

Nog handiger is om een relatief simpele stereo versterker op de 2e Zone te zetten, dan heb je alles bij de hand in de 2e Zone.
Zo heb ik bijvoorbeeld nog een 5.1 set in de slaapkamer, aangesloten op Zone2.

ronjes

Dank je voor je antwoord,

In het menu van Marantz is niks te regelen voor zone 2 wat ik echt jammer vind.

Het liefst zou ik het zo willen hebben.....de Marantz zone 2 aanzetten via de Heos app gaat prima....maar vanaf hier zou ik graag via een app de tonen willen regelen ZONDER ook maar iets van TV aan te hebben om in het menu te gaan van de Marantz.

Het is geen probleem als ik voor zo,n app moet betalen als het maar werkt.

Is dit met de marantz audyssey app te regelen ? deze is wel 30 euro maar als het goed werkt maakt dat niet uit.

Marvin

Nee helaas, die app is echt speciaal voor het afstellen van de mainzone.
Wel handig hoor, maar geen oplossing voor dit euvel.

ronjes


ronjes

Citaat van: marvin op januari 18, 2023, 21:45:25Welkom..

Als je in het menu van de Marantz naar de zones gaat, dan kan je daar misschien in zone2 ook wel de bass en treble regelen.
Ik kan dat zelf namelijk wel, maar in heb een iets nieuwer model.
Even uitproberen dus.

Nog handiger is om een relatief simpele stereo versterker op de 2e Zone te zetten, dan heb je alles bij de hand in de 2e Zone.
Zo heb ik bijvoorbeeld nog een 5.1 set in de slaapkamer, aangesloten op Zone2.


Bedoel je dan de beide speaker uitgangen van zone 2 in een simpele versterker te pluggen en vanuit die versterker naar de vloerstaanders ? weet eigenlijk niet precies wat je bedoeld....

Marvin

Hey Ron, ja dat is eigenlijk precies wat ik bedoel.

Je neemt een rood/witte tulp stekker en die stop je achterin de Marantz op zone 2.

Uiteraard lang genoeg en van enige kwaliteit, dat hoeft geen duur merk te zijn, maar gewoon een degelijke kabel met wat afscherming.

In de andere kamer zet je dan een stereo versterker neer, scoor je voor weinig op MP iets leuks.
Dan doe je die stekker vanuit zone2 in de versterker van de andere kamer.
De luidsprekerdraden sluit aan op de stereo versterker in de andere kamer.

Als je nu zone2 aanzet én de versterker in de andere kamer, heb je de controle over het geluid, zoals bass/treble/balance, precies zoals je wilt.

Het is een extra apparaat, maar wel erg gebruiksvriendelijk.

ronjes

Citaat van: marvin op februari 18, 2023, 21:15:29Hey Ron, ja dat is eigenlijk precies wat ik bedoel.

Je neemt een rood/witte tulp stekker en die stop je achterin de Marantz op zone 2.

Uiteraard lang genoeg en van enige kwaliteit, dat hoeft geen duur merk te zijn, maar gewoon een degelijke kabel met wat afscherming.

In de andere kamer zet je dan een stereo versterker neer, scoor je voor weinig op MP iets leuks.
Dan doe je die stekker vanuit zone2 in de versterker van de andere kamer.
De luidsprekerdraden sluit aan op de stereo versterker in de andere kamer.

Als je nu zone2 aanzet én de versterker in de andere kamer, heb je de controle over het geluid, zoals bass/treble/balance, precies zoals je wilt.

Het is een extra apparaat, maar wel erg gebruiksvriendelijk.


Is het ook mogelijk om alleen een eindversterker te gebruiken....1 zoals hieronder beschreven

https://www.marktplaats.nl/v/audio-tv-en-foto/versterkers-en-receivers/m1900853806-marantz-sm-80-eindversterker-garantie-zelden-aangeboden

Marvin

Ja dat kan ook.
Maar dan heb je de bediening van het geluid weer in de woonkamer.
Dus ja dit werkt ook, maar dan zonder een eigen volumeknop en toonregeling.

Marvin


ronjes

Beste Marvin,

De zone 2 speakers staan ook in de woonkamer niet in een andere ruimte, maar ik wil wel wat power uit de versterker hebben de 2 zone 2 vloerstaanders kunnen 140 watt input hebben dus zoek eigenlijk wel iets wat 2 keer 100 watt output heeft of meer vandaar de vraag of een wat zwaardere eind versterker iets zou zijn

alvast dank

Marvin

#11
Ja natuurlijk kan dat, mogelijkheden genoeg.
Maar dan heb je nog steeds geen toon regeling.
Is aansluiten op speaker B niet handiger voor jouw situatie?

(Pas anders de titel even aan in "eindversterking zone2" oid, wellicht wat meer reacties. Ik kan het topic eventueel ook voor je verplaatsen).

ronjes

#12
Oke als je wil doen....verplaats t topic maar...thx alvast

Marvin

Ik heb m'n best gedaan.

Bert Poelman

De app "DeRemote" voor Denon en marantz, kost iets van 5 euro ofzo, tenminste toen ik hem 5 jaar geleden aanschafte
Werkt sowieso beter dan de originele marantz app