Set van CZ79

Gestart door cz79, december 01, 2011, 22:10:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

cz79

Ik heb de spades aan de versterkerzijde netjes afgemonteerd maar twijfel nog of ik dit aan luidsprekerzijde ook ga doen, ik heb ze nu met het kale koper direct aan de luidspreker zitten (wel leuk want zolid core kun je prima buigen, dus ik heb er een lusje van gemaakt).

Misschien monteer ik de spades nog wel eens, maar die klem spades zijn verrot moeiijk om dicht te knijpen.

Cornelis1921

Citaat van: cz79 op september 02, 2012, 08:36:49
Ik heb de spades aan de versterkerzijde netjes afgemonteerd maar twijfel nog of ik dit aan luidsprekerzijde ook ga doen, ik heb ze nu met het kale koper direct aan de luidspreker zitten (wel leuk want zolid core kun je prima buigen, dus ik heb er een lusje van gemaakt).

Misschien monteer ik de spades nog wel eens, maar die klem spades zijn verrot moeiijk om dicht te knijpen.
Solid core in een lusje moet prima voldoen want het contactoppervlak d.mv. spades zal niet echt veel groter zijn.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

cz79

Nee dat geloof ik ook niet, het ziet er op zijn hoogst iets beter afgewerkt uit, mar dat zie je tich niet bij de Avalons (aangezien de aansuitingen aan de onderkant zitten)

Cornelis1921

Citaat van: cz79 op september 02, 2012, 08:53:04
Nee dat geloof ik ook niet, het ziet er op zijn hoogst iets beter afgewerkt uit, mar dat zie je tich niet bij de Avalons (aangezien de aansuitingen aan de onderkant zitten)
Wat je zegt, Chris: save it (spades monteren) for a rainy day.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

cz79

Het is dik genieten ieder dag met de Avalons, duidelijk is dat solid core koper het erg goed doet in combinatie met de Avalons, bas is erg strak en detail en ruimtelijkheid meer dan aanwezig

JohnWx

Citaat van: cz79 op september 08, 2012, 08:49:50
Het is dik genieten ieder dag met de Avalons, duidelijk is dat solid core koper het erg goed doet in combinatie met de Avalons, bas is erg strak en detail en ruimtelijkheid meer dan aanwezig

De PMC's waren ook mooi maar dit merk heeft iets van WAAAUWWWWWW ook al doen ze niets, je snapt me wel
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

cz79

#531
Binnenkort nog even spelen met de tubetraps en dan weet ik definitief of ze blijven of dat ze de verkoop in gaan, ik zal ze ook eens wat hoger zetten (op een statief) en kijken wat dat uitmaakt.
Als ik in mijn handen klap dan heb ik iets meer echo dan dat ik had, maar de wand achter mijn meubel is ook een stuk kaler dus dat is ook wel logisch, ik heb daar gehoormatig geen last (denk ik) van maar als het minder kan dan is dat beter (IMO).

cz79

Citaat van: John Wx op september 08, 2012, 08:54:44
De PMC's waren ook mooi maar dit merk heeft iets van WAAAUWWWWWW ook al doen ze niets, je snapt me wel

Puur status  :evil: :-D  Mooie koop voor me geweest, ze doen het veel beter in mijn ruimte dan de PMC's (met name de bas is anders/beter/strakker/minder laag), detail en ruimtelijkheid zijn geen eens een vergelijk met de PMC's alhoewel die ook de sterren van de hemel konden spelen, is dit echt een andere orde :kwijl:

Whisper.nl

Citaat van: cz79 op september 08, 2012, 09:37:09
Binnenkort nog even speler met de tubetraps en dan weet ik definitief of ze blijven of dat ze de verkoop in gaan, ik zal ze ook eens wat hoger zetten (op een statief) en kijken wat dat uitmaakt.
Als ik in mijn handen klap dan heb ik iets meer echo dan dat ik had, maar de wand achter mijn meubel is ook een stuk kaler dus dat is ook wel logisch, ik heb daar gehoormatig geen last (denk ik) van maar als het minder kan dan is dat beter (IMO).

Gewoon die tubetrap een trap geven  pompom (naar buiten toe)  en kijken hoe het dan klinkt.

Groet Whisper  byebye

ps In je handen klappen doe je maar in de schouwburg. clown1

De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

cz79

Ik heb ze al eens weggelaten maar ik zal een en ander nog eens aan een test onderwerpen, as je je akoestiek toch nog ergens iets kan aanpakken is dat beter dan niets, en uiteindelijk staan die tubes me niet in de weg.

Handenklappen is gewoon een mooie test om te horen of je veel, weinig of geen galm hebt, dus in de schouwburg: ja en thuis: ja ook! :-D

Whisper.nl

Citaat van: cz79 op september 08, 2012, 16:35:21
Ik heb ze al eens weggelaten maar ik zal een en ander nog eens aan een test onderwerpen, as je je akoestiek toch nog ergens iets kan aanpakken is dat beter dan niets, en uiteindelijk staan die tubes me niet in de weg.

Handenklappen is gewoon een mooie test om te horen of je veel, weinig of geen galm hebt, dus in de schouwburg: ja en thuis: ja ook! :-D

Hoi CZ79 dank voor je reactie.

l.o.l. zo'n serieuze had ik kunnen verwachten.   notworthy

M'n vrouw ziet me al aankomen al handen klappend door de huiskamer lopend. HLP

De  Tai Chi vorm vind ze al spannend genoeg.

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

cz79


cz79

#537
Ik zie net op het andere forum een tweetal UcD eindblokken te koop staan, zou dat een mooie upgrade zijn?

Ik hoor graag de voor en de tegens van mensen die ervaring hebben met deze versterking.

Ik heb de TS daar al gevraagd om eens langs te komen maar wellicht zijn er hier ook mensen met UcD ervaring

Niber

Ik las gisteren nog dat je zo tevreden bent met je huidige set.  :-D :wink:
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

JohnWx

Citaat van: cz79 op oktober 03, 2012, 07:24:01
Ik zie net op het andere forum een tweetal UcD eindblokken te koop staan, zou dat een mooie upgrade zijn?

Ik hoor graag de voor en de tegens van mensen die ervaring hebben met deze versterking.

Ik heb de TS daar al gevraagd om eens langs te komen maar wellicht zijn er hier ook mensen met UcD ervaring

De blaadjes vallen dan koopt mijn broer meestal een andere auto CZ gaat het kriebelen en wat het langst staat hoeft niet weg maar mag  :wink:

volgmodus en vooral veel zoek plezier  :lol:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.