Set van CZ79

Gestart door cz79, december 01, 2011, 22:10:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

cz79

Lekker klussen in het weekend en toch nog bezig met de HiFi hobby pompom

vrouw blij, ik nog blijer :angel:

xander32

#286
Citaat van: cz79 op mei 20, 2012, 21:25:18
Ja zeker na de vakantie zal het gaan geschieden hello pompom

Net even getest met Marcus Miller, ik heb de muzeik aangezet (harder dan normaal) en boven is het wel te horen maar een stuk minder, volgens mijn vrouw hello de muziek die je hoort komt door het raam boven de deur, maar daar kan/wil ik niet zo veel aan doen. (tips zijn natuurlijk altijd welkom)

Dus missie met de deur geslaagd, nu alleen nog de voorraadkast onder de trap van binnen even bekleden met dempingsmateriaal (tip van Fritz gekregen om iemand daarvoor te bellen, ik zal dat morgen eens doen).
Je bent nog wel een handige-harry ook zo te lezen. Respect!

cz79

Nou handige-harry wil ik niet helemaal zeggen :-(, Dit is natuurlijk gewoon een deur erin hangen en de gaten boren voor het hang en sluitwerk, is geen hoogstaande technische kennis voor nodig.
We hebben destijds wel de hele zolder verbouwd, lafonds, muren, vloeren en deuren vernieuwe/geplaatst/aangepast, maar daarbij had ik hulp van mijn schoonpa en die is daar wat beter in dan ik, maar samen is dat goed gegaan.

Elektra doe ik wel zelf, netwerk ook, alleen echte verbouwdingen ...het is vaak meer onzekerheid dan onkunde bij mij....

Niber

Citaat van: cz79 op mei 20, 2012, 21:48:50

het is vaak meer onzekerheid dan onkunde bij mij....

Bij mij net andersom, ook niet ideaal kan ik je vertellen!!  :roll:
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

cz79

 :schater:

Ach ik kijk een hoop en probeer een hoop en daar leer je veel van

cz79

#290
Vorige week ook nog een mooie demo gehad van Ron met de nieuwe Anti Mode 2.0 DC, werkt serieus goed zonder dat er dynamiek en muziklaiteit ingeleverd wordt, dus compleet anders dan de Behringer paramterische EQ's die ik reeds geprobeerd heb.

Piek op 33/34 Hz kregen we mooi weg, en muziek welke die frequentie raakt klonk ook mooier, de bas had minder galm en werd strakker. Nu nog even kijken waar ik die 879 euro vandaan moet toveren  :x Misschien een mooie inzamelingsactie voor mezelf op touw zetten :angel: :-D

Ron heeft me wel overtuigd dat dit gewoon een prima manier is om problemen met de bestaande kamerakoestiek aan te passen, zonder dat je dan het hele huis (woonkamer) gaat vol zetten met traps en absorpers.

xander32

Citaat van: cz79 op mei 27, 2012, 07:05:19
Vorige week ook nog een mooie demo gehad van Ron met de nieuwe Anti Mode 2.0 DC, werkt serieus goed zonder dat er dynamiek en muziklaiteit ingeleverd wordt, dus compleet anders dan de Behringer paramterische EQ's die ik reeds geprobeerd heb.

Piek op 33/34 Hz kregen we mooi weg, en muziek welke die frequentie raakt klonk ook mooier, de bas had minder galm en werd strakker. Nu nog even kijken waar ik die 879 euro vandaan moet toveren  :x Misschien een mooie inzamelingsactie voor mezelf op touw zetten :angel: :-D

Ron heeft me wel overtuigd dat dit gewoon een prima manier is om problemen met de bestaande kamerakoestiek aan te passen, zonder dat je dan het hele huis (woonkamer) gaat vol zetten met traps en absorpers.
Het betreft Ron z`n werk (lees: diens brood) om mensen te overtuigen van dit product :wink:.
Als je jou laat overtuigen dan a.u.b. door jouw eigen gehoor 8-).

Cornelis1921

Citaat van: cz79 op mei 27, 2012, 07:05:19
Vorige week ook nog een mooie demo gehad van Ron met de nieuwe Anti Mode 2.0 DC, werkt serieus goed zonder dat er dynamiek en muziklaiteit ingeleverd wordt, dus compleet anders dan de Behringer paramterische EQ's die ik reeds geprobeerd heb.

Piek op 33/34 Hz kregen we mooi weg, en muziek welke die frequentie raakt klonk ook mooier, de bas had minder galm en werd strakker. Nu nog even kijken waar ik die 879 euro vandaan moet toveren  :x Misschien een mooie inzamelingsactie voor mezelf op touw zetten :angel: :-D

Ron heeft me wel overtuigd dat dit gewoon een prima manier is om problemen met de bestaande kamerakoestiek aan te passen, zonder dat je dan het hele huis (woonkamer) gaat vol zetten met traps en absorpers.
Mooi werk, Chris. Hopelijk valt voor jou dat wachten op het schip met goud c.q. De Zilvervloot mee zodat jij binnenkort kan genieten van een optimaal laag zonder toeters en bellen... violent1
Groetjes, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

WimPeu

Citaat van: xander32 op mei 27, 2012, 07:19:32
Het betreft Ron z`n werk (lees: diens brood) om mensen te overtuigen van dit product :wink:.
Als je jou laat overtuigen dan a.u.b. door jouw eigen gehoor 8-).

Elke winkel die je advies geeft moet je dus ook wantrouwen. Leve de dozenschuivers zou ik zeggen...Je moet op een gegeven moment ook iemand durven vertrouwen. Ron komt bij je thuis op je eigen set de demo geven. Hoe 'vertrouwd ' wil je het hebben?
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

JohnWx

Citaat van: WimPeu op mei 27, 2012, 08:20:05
Elke winkel die je advies geeft moet je dus ook wantrouwen. Leve de dozenschuivers zou ik zeggen...Je moet op een gegeven moment ook iemand durven vertrouwen. Ron komt bij je thuis op je eigen set de demo geven. Hoe 'vertrouwd ' wil je het hebben?

waar is je vrouw
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

WimPeu

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

cz79

Ik vertrouw op mijn iegen gehoor, n heb dus gehoord dat de AM 20.0 een verscvhil maakt in het laag, lang niet bij alle muziek die we hebben beluisterd.
Zonder de AM 2.0 is het goed luisteren (ook de bas) maar met de AM 2.0 is het net weer even wat mooier :kwijl:

Whisper.nl

Citaat van: cz79 op mei 27, 2012, 09:22:52
Ik vertrouw op mijn iegen gehoor, n heb dus gehoord dat de AM 20.0 een verscvhil maakt in het laag, lang niet bij alle muziek die we hebben beluisterd.
Zonder de AM 2.0 is het goed luisteren (ook de bas) maar met de AM 2.0 is het net weer even wat mooier :kwijl:

Dat "net even mooier " heeft een prijskaartje.

En heb je dat daar dan voor over is de vraag. ?

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

cz79

Exact dat is de vraag, we hebben denk ik (ron?) een procent of 5 kunnen testen met de AM2.0, de initiele curve werd al verbeterd (voornamelijk het hele laag) en dat gaf al verschil bij sommige nummers die die frequentie bereiken, de DAC ga ik zo 1 2 3 niet gebruiken, maar de parametrische en andere filter aanpassingen die je nog kan doen zijn heel erg veel, vandaar ook mijn twijfel als je namelijk na één meting en correctie al resultaat bereikt wat gebeurt er dan als je er echt voor gaat zitten en er meer tijd aan besteed?

Whisper.nl

#299
Citaat van: cz79 op mei 27, 2012, 10:14:15
wat gebeurt er dan als je er echt voor gaat zitten en er meer tijd aan besteed?

Dan koop je een ......... versterker.  :angel:

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet