De set van Gerrald

Gestart door Gerrald, juni 17, 2016, 23:33:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Gerrald

#15
Hierbij weer een foto'tje.
De Reference junior's staan er inmiddels (nog wel ter test, maar als het aan mij ligt worden dit ze wel!)
Vrouwlief vind deze kleur helemaal niks en ik kan er ook nog niet aan wennen, past niet zo in ons interieur.

Ik heb er al over gesproken toen ik daar kwam luisteren en het plan is om de onbehandelde kasten (esdoornhout) te laten afleveren en voor ze gevuld worden met de speakers en filters, ik ze eerst met een white wash onderhanden ga nemen.
Zo komen ze in de buurt van de vloer en worden ze niet geel (eigenschap van esdoorn)
|-Marantz PM17-|-Trigon Vanguard II-|-Thorens TD166 H.A.T. mod-|-Denon DL304-|-JK type 2 interlinks-|-JK Powercord-|-JK Reference Junior-|

Zep

Citaat van: Gerrald op juli 25, 2016, 13:48:46
Hierbij weer een foto'tje.
De Reference junior's staan er inmiddels (nog wel ter test, maar als het aan mij ligt worden dit ze wel!)
Vrouwlief vind deze kleur helemaal niks en ik kan er ook nog niet aan wennen, past niet zo in ons interieur.

Ik heb er al over gesproken toen ik daar kwam luisteren en het plan is om de onbehandelde kasten (esdoornhout) te laten afleveren en voor ze gevuld worden met de speakers en filters, ik ze eerst met een white wash onderhanden ga nemen.
Zo komen ze in de buurt van de vloer en worden ze niet geel (eigenschap van esdoorn)

Mooie luidsprekers!  HB
Tevreden met het testen dus....wat bevalt je specifiek aan de sound?
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

Gerrald

Citaat van: Zep op juli 25, 2016, 15:30:54
Mooie luidsprekers!  HB
Tevreden met het testen dus....wat bevalt je specifiek aan de sound?

Die enorme live soundstage waar de stemmen toch lekker upfront staan en de muziek is lekker los van de speakers.

Als ik ze vergelijk met de Neat motive 2 speakers die ik hiervoor had: als ik mijn ogen dicht deed kon ik als nog de speakers tot op de millimeter nauwkeurig aanwijzen, dat lukt niet met de JK's en het leuke/fijne is: als je ze op de luisterspot richt verklein je de grote van het geluid, en hoe rechter je de speakers aan de achterwand zet hoe grootser het geluid  notworthy .

Daarnaast zit er ook nog een mega verandering in het verschil tussen de Naim Nait 5i-2 en de veel oudere Marantz pm-17, het leek bij deze speakers of de Nait de controle kwijt raakte met name in het laag, terwijl de speakers niet moeilijk aan te sturen zijn (hierin moet ik de maker van de speakers napraten, zelf geen verstand van)
|-Marantz PM17-|-Trigon Vanguard II-|-Thorens TD166 H.A.T. mod-|-Denon DL304-|-JK type 2 interlinks-|-JK Powercord-|-JK Reference Junior-|

Zep

Citaat van: Gerrald op juli 25, 2016, 16:03:37
Die enorme live soundstage waar de stemmen toch lekker upfront staan en de muziek is lekker los van de speakers.

Als ik ze vergelijk met de Neat motive 2 speakers die ik hiervoor had: als ik mijn ogen dicht deed kon ik als nog de speakers tot op de millimeter nauwkeurig aanwijzen, dat lukt niet met de JK's en het leuke/fijne is: als je ze op de luisterspot richt verklein je de grote van het geluid, en hoe rechter je de speakers aan de achterwand zet hoe grootser het geluid  notworthy .

Daarnaast zit er ook nog een mega verandering in het verschil tussen de Naim Nait 5i-2 en de veel oudere Marantz pm-17, het leek bij deze speakers of de Nait de controle kwijt raakte met name in het laag, terwijl de speakers niet moeilijk aan te sturen zijn (hierin moet ik de maker van de speakers napraten, zelf geen verstand van)

"Klinkt" goed....en zo zie je dat een goede monitor niet onder hoeft te doen voor een vloerstaander, die hebben zo hun eigen charmes :wink:
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

Gerrald

Citaat van: Zep op juli 26, 2016, 22:35:12
"Klinkt" goed....en zo zie je dat een goede monitor niet onder hoeft te doen voor een vloerstaander, die hebben zo hun eigen charmes :wink:

Helemaal mee eens, zoals je misschien wel kan zien staan ze maar in een klein gedeelte van de kamer en kan een vloerstaander al snel "te veel" zijn voor mijn oren.

Zo juist voor een leuke prijs er nog een JK powercord bijgekocht, weet niet of het nog iets uit gaat maken, maar voor die 40 euro..... ;-)
|-Marantz PM17-|-Trigon Vanguard II-|-Thorens TD166 H.A.T. mod-|-Denon DL304-|-JK type 2 interlinks-|-JK Powercord-|-JK Reference Junior-|

Gerrald

De Thorens heeft dit weekend een nieuw huisje/jasje gekregen:

|-Marantz PM17-|-Trigon Vanguard II-|-Thorens TD166 H.A.T. mod-|-Denon DL304-|-JK type 2 interlinks-|-JK Powercord-|-JK Reference Junior-|

SB_Marantz

Ik heb/had de vraag al gesteld/beantwoord maar wat voor element zit er onder?
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Vinyl_Fuchs

Citaat van: Gerrald op augustus 01, 2016, 15:47:57
De Thorens heeft dit weekend een nieuw huisje/jasje gekregen:
Past beter bij het interieur, maar ik vond het andere jasje trouwens ook mooi.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

Vinyl_Fuchs

Citaat van: SB_Marantz op augustus 01, 2016, 15:54:26
Ik heb/had de vraag al gesteld/beantwoord maar wat voor element zit er onder?
Gouden denon DL-304 MC.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

sjoek

Citaat van: Gerrald op augustus 01, 2016, 15:47:57
De Thorens heeft dit weekend een nieuw huisje/jasje gekregen:

Netjes hoor. Klinkt hij nu ook beter? :-D
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

Gerrald

#25
Citaat van: SB_Marantz op augustus 01, 2016, 15:54:26
Ik heb/had de vraag al gesteld/beantwoord maar wat voor element zit er onder?

Excuus helemaal niet meegekregen, maar inderdaad een DL304 ;-)

Citaat van: sjoek op augustus 02, 2016, 07:04:45
Netjes hoor. Klinkt hij nu ook beter? :-D

Staat nog niet aangesloten, moet nog loodbitumen in/op en de bodemplaat moet nog pas gemaakt worden...

Verwachter er zelf niet al te veel van overigens  :wink:

Citaat van: Vinyl_Fuchs op augustus 01, 2016, 16:36:48
Past beter bij het interieur, maar ik vond het andere jasje trouwens ook mooi.

Tja maar het blijft fineer..... ik vond de aluminium strip aan de voorkant wel mooi!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
|-Marantz PM17-|-Trigon Vanguard II-|-Thorens TD166 H.A.T. mod-|-Denon DL304-|-JK type 2 interlinks-|-JK Powercord-|-JK Reference Junior-|

Gerrald

Kleine update:

In afwachting van het verkrijgen van de speakers in onbehandeld esdoornhout zodat ik ze zelf onderhanden kan nemen en we al zo heel stiekem weer richting het weer van filmpjes kijken gaan ben ik op zolder weer verder gegaan om de film/game kamer nu helemaal goed af te gaan maken.

Ik had de Denon AVR3805 verkocht laatst en heb nu omdat ik een receiver zocht met minimaal HDMI 1.4 met een niet zo'n groot budget een Onkyo 609 gekocht.
Deze zal als ik meer budget heb geupgrade gaan worden met een losse voor/eind surround versterker van Marantz.

Tevens zit ik te kijken voor nog een setje Kef's uit de Q serie er bij (misschien een Q5) dan verhuizen de Q3's naar surround L/R en surround back L/R om er zo ipv een 5.1 een 7.1 opstelling van te maken.


Druk druk druk ;-)  HB
|-Marantz PM17-|-Trigon Vanguard II-|-Thorens TD166 H.A.T. mod-|-Denon DL304-|-JK type 2 interlinks-|-JK Powercord-|-JK Reference Junior-|

WilliamB

Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Zep

Bevalt de  Onkyo 609 niet helemaal?
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

bas focal marantz

Citaat van: Gerrald op juni 17, 2016, 23:33:13


JK Acoustics Optima II luidsprekers

Peerless midbas en focal tweet.

Citaat van: Gerrald op juli 25, 2016, 13:48:46

Reference junior's
Seas midbas en een ??? tweet.

De klank van beide speakers zullen hoogstwaarschijnlijk erg verschillen.