Karakteristiek Tannoy

Gestart door xander32, maart 13, 2015, 14:59:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

sjoek

Leuk spul... maar toch een beetje te ouderwets uiterlijk... niet echt een tijdloos design.
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

thanatos

Het is ook de Legacy series  :mrgreen:

Ik vind ze schitterend.. Die series zijn ook de betere Tannoy gemaakt. Gaaf om te zien dat er een remake komt.

Ben erg benieuwd hoe ze presteren  hello

Marvin

Ik vind ze geweldig. Zal ook wel een aardig prijskaartje aanhangen.

xander32

Idem. Zo'n 15"  :kwijl:.

Citaat van: marvin op februari 23, 2017, 09:20:48
Ik vind ze geweldig. Zal ook wel een aardig prijskaartje aanhangen.

Frits Denon

Ik ben benieuwd. Hou wel van vintage revive. :yes:
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

xander32

#125
http://hifipig.com/tannoy-a-private-viewing-of-their-new-legacy-speakers/#more-28588


... in de toekomst zie ik ze hier wel staan; een paartje Eden Cheviot of Arden i.c.m. buisjes  :kwijl:.
Door hun bouw hoeven ze niet zo ver de huiskamer in te staan - t.z.t. een voornaam argument om hare maje ook te overtuigen 😄.







thanatos

Gaaf!!

Hoop wel dat ze de kasten intern iets beter gemaakt hebben dan de originelen :-)

Maar ze hebben duidelijke de originele looks  :mrgreen:

Marvin

Neem aan dat het iets modern frisser klinkt, maar met het ouwe afgrond diepe laidback vette laag.

Marvin


TurboMarco

Ik vind die vorm van toonregeling erg handig ook  :yes:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Marvin

Ja dat zou eigenlijk een standaard moeten zijn voor alle degelijke merken op al hun modellen, niet alleen  op (de over) de top lijn. Het mag dan best aan de achterkant zitten en van rvs, gemonteerd in een stukje gegoten plastic al dan niet met de opdruk 'Manufacture pora Malaysia'.

thanatos

EQ is toch niet audiofiel verantwoord  :angel:

Allemaal aan de toonregeling!   8-) :-D

xander32

Zo'n Tannoy is betreft waf en afmetingen toch al hopeloos, dan doet die toonregeling er ook niet meer toe  :-).

Citaat van: thanatos op februari 26, 2017, 15:15:15
EQ is toch niet audiofiel verantwoord  :angel:

Allemaal aan de toonregeling!   8-) :-D

TurboMarco

Citaat van: thanatos op februari 26, 2017, 15:15:15
EQ is toch niet audiofiel verantwoord  :angel:

Allemaal aan de toonregeling!   8-) :-D
:evil:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

xander32

Tannoy Arden












... no nonsens ontwerp met een vette driver  notworthy