Karakteristiek Tannoy

Gestart door xander32, maart 13, 2015, 14:59:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

xander32

Wat zijn daarin jouw argumenten Marvin? Die heb je vast, maar zonder die kan de ts er weinig mee.


Citaat van: marvin op oktober 18, 2015, 16:13:00
Ik zou er geen moeite mee hebben dit als fronts te gebruiken en de M3 als surround.

Zep

Iemand toevallig ook al kennis gemaakt met de Tannoy Revolution XT8F?
Binnenkort gaat er hier een nieuwe luidspreker komen en lees er goede dingen over, staat op mijn lijst om te gaan beluisteren.
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

Marvin

De Eyris is in een één op één vergelijking zeker de betere luidspreker tov de M3. Klinkt een stuk frisser bijvoorbeeld door het gebruik van een Supertweeter. Maar als je een filmpje zit te kijken, luisteren, ben je voornamelijk geboeid door het beeld en door wat er gezegd wordt. Dat een voorbij rijdend busje, fluitend vogeltje of een vulkaan uitbarsting dan niet voor de volle 100% homogeen doorvloeien valt echt amper op. Het voornaamste geluid komt uit de center, fronts en LFE. Dat gefriemel achter je kan best een trapje minder zijn. Het blijven Tannoy luidsprekers, dus het klank karakter opzich zal geen wereld van verschil zijn. Zijn beide ranke zuiltjes uit het zelfde nest.
Een centerspeaker uit de Eyris reeks is dan ook weer iets om langzaam naar uit te kijken en vervolgens een tweede paar Eyrissen. Er moet ook wat te wensen over blijven.

En ehh, wellicht spelen ze die Sixes wel helemaal van tafel. Heb je nog meer keuzes. [emoji23]

xander32

#78
Je maakt het de ts er niet gemakkelijker op 8-).

Ik meende in een review over die Eyris juist te lezen dat die juist ietwat warm klonk en wat minder open dan een B&W 7 NT die ze er ter vergelijking hadden. Maar met een titanium tweeter zou je idd. juist een meer open en frisser karakter verwachten :roll:.

Marvin

Makkelijker kunnen we het niet maken, wel leuker. Zo gaat die slogan toch? [emoji4]

Frits Denon

 :gp: Leuker, daar gaat het om hello.

Ik ben eigenlijk bezig met 2 dingen tegelijk. Kijken naar een mogelijke verbetering voor de surround en als ik geluk heb voor een verbetering van de 615 in mijn stereo opstelling. Het laatste is voor mij het belangrijkst, want daar geniet ik het meeste van.

Bedankt voor jullie inbreng, ik heb er echt wel wat aan. notworthy
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

xander32

... ben bnieuwd wat het gaat worden en naar jouw bevindingen :yes:.

Frits Denon

Heb in de surround de Mercury 3 vervangen door de Revolution R2. Klinkt prima.

De M3 nu op MP gezet, want in de stereo opstelling zijn ze geen match voor de 615's. Hoewel ze toch behoorlijk goed klinken. Ze zien eruit als nieuw, kan er vast wel iemand blij mee maken.
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

Frits Denon

#83
Inmiddels zijn ze bij een nieuwe eigenaar terecht gekomen. pompom

Mooi om te zien hoe iemand enthousiast geworden is van het specifieke Tannoy geluid.

Weer een Tannoy liefhebber in het Noorden erbij. HB
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

Frits Denon

En vandaag de Infinity center vervangen door een Tanny R center. Dat past dus duidelijk beter bij elkaar. Zeer tevreden.

De Infinity staat nu op MP.
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

xander32

Citaat van: Frits op februari 06, 2016, 22:16:36
En vandaag de Infinity center vervangen door een Tanny R center. Dat past dus duidelijk beter bij elkaar. Zeer tevreden.

De Infinity staat nu op MP.




TTIWWP

Frits Denon

Zal komend weekend kijken of ik hier een afbeelding geplaatst kan krijgen. Altijd een lastig klusje voor mij, moet geloof ik met Tinypic of zo. Zal zien.
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

Knupse

Het geluid van Tannoy's.....

Hier staan al jaren (sinds '98) de Tannoy P40, fijne luidsprekers. Eerder aangesturd door een Sony ES stereo versterker en sinds een jaar of 2 door een SR7007.
Deze luidsprekers staan bi-amp aangesloten op de SR7007. De jumper tussen midden en hoog zit er tussen, en het laag wordt afzonderlijk aan gestuurd. (Deze luidspreker kun je tri-wiren/tri-ampen) Na audessey te hebben uitgevoerd, klinken ze m.i. wat voller. Zet ik alles uit, vind ik ze toch wat 'iel' klinken.
De combinatie SR7007 met P40's en audyssey klinkt m.i. mooi gedetailleerd en ruimtelijk.

Soms denk ik wel eens, ik wil wel eens wat anders.
De combinatie SR7007 met Elac, bijv. een Elac FS137(jet), klinkt ook goed (paar keer kunnen beluisteren). Elac heeft meer bass, maar ik ben zo gewend aan mijn speakers, dat ik me wel eens af vraag, wat is wijsheid?
Deze Tannoy's vervangen, of lekker laten staan?
(Andere speakers moeten wel in het interieur passen, heb ik ooit eens gehoord  :yes:........ En niet groter zijn dan deze  :no:)

Ton




Marvin

Als ze bevallen lekker laten staan.

xander32

Citaat van: marvin op februari 10, 2016, 15:54:24
Als ze bevallen lekker laten staan.

:gp:


Ik heb destijds, ook '98, naar deze ls. geluisterd. Tien stonden ze tegenover een setje Mission ls. en duidelijk duurdere B&W's. Die laatsten zijn het toen geworden, maar ik was ook zeker gecharmeerd van de P40's  :yes:. Toen op Marantz PM78 en een CD67 OSE.