Welke Cd/Dvd/Blu ray/LP heb je onlangs aangeschaft.

Gestart door Paul, juni 16, 2007, 17:25:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 25 gasten bekijken dit topic.

MadVillain

@Cheese:

Is dat een nieuw album van hem na Free?



Mexicaanse Hond

Ik heb de SACD Dark side of the moon van Pink Floyd gekocht. Was er toch wel benieuwd naar, omdat die oorspronkelijk ook vierkanaals is opgenomen. Moet ik wel eindelijk eens de zolder gaan opruimen en als luisterruimte gaan inrichten.  :roll:

HiFi gek

Citaat van: Mexicaanse Hond op april 30, 2009, 08:14:08
Ik heb de SACD Dark side of the moon van Pink Floyd gekocht. Was er toch wel benieuwd naar, omdat die oorspronkelijk ook vierkanaals is opgenomen. Moet ik wel eindelijk eens de zolder gaan opruimen en als luisterruimte gaan inrichten.  :roll:


En hoe klinkt de sacd versie t.o.v. de cd versie , en dan voor mij a.u.b. in 2 kanaals stereo het vergelijk beluisteren .
Ik zie het wel , alvast bedankt .


Groeten  EDWIN  B

Mexicaanse Hond

Citaat van: HiFi gek op april 30, 2009, 11:37:39

En hoe klinkt de sacd versie t.o.v. de cd versie , en dan voor mij a.u.b. in 2 kanaals stereo het vergelijk beluisteren .
Ik zie het wel , alvast bedankt .


Groeten  EDWIN  B

Ik zal de Marantz DV 6400 eens aansluiten op de stereo-installatie beneden.

WimPeu

Moet je zeker eens gaan doen. Ik heb de PF SACD ook en zo nu en dan draai ik de 5.1 mix. Als er 1 plaat voor zoiets geschikt is, is het Dark Side..wel. :-D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

WimPeu

Gisteren gekocht. Is eigenlijk Black Sabbath,maar omdat Ozzy nu even niet meer in de band zingt gebruiken ze deze naam. Met Ronnie James Dio (Love Is All :wink:) op zang. Gweldige plaat!! HB


En,
Krezip - The Best Of, met de DVD in HMH. Ik had de DVD al eens gezien. Was nooit echt zo'n Krezip liefhebber maar de DVD vond ik werkelijk geniaal. De spontaniteit spat er vanaf, en wat hebben ze eigenlijk een boel mooie nummers. De band is goed, geen bij mekaar gecast kluppie maar een vrienden groep. Zo hoord het ook te gaan. Geluid op de DVD is ook nog eens beter dan wat ik normaal aan 5.1 mixen heb gehoord. Het 'dampt' zoals we in de 'R n' R' zeggen! :yes:
Ik heb wat gemist de afgelopen 10 jaar geloof ik.

Aanrader!!
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Totofan

Vandaag aangeschaft een cd van Saxon - Denim and leather  HB vind mijn vrouw leuk puke
Denon PMA800NE
Denon DCD800NE
Denon DNP800NE
Dali Oberon 7
Samsung uhd-tv55
Sony blu-ray UBP-X800
Ziggo media box Next

gerard

Citaat van: WimPeu op mei 01, 2009, 08:55:36
Gisteren gekocht. Is eigenlijk Black Sabbath,maar omdat Ozzy nu even niet meer in de band zingt gebruiken ze deze naam. Met Ronnie James Dio (Love Is All :wink:) op zang. Gweldige plaat!! HB


:evil:  :-o wat een gruwelijke afbeelding, klinkt de muziek ook zo? :|  :wink:
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

WimPeu

Citaat van: gerard op mei 01, 2009, 21:38:09
:evil:  :-o wat een gruwelijke afbeelding, klinkt de muziek ook zo? :|  :wink:

Het is zoals ik al zei gewoon een Black Sabbath album. Ik neem aan dat je daar wel eens iets van gehoord hebt.
De muziek ik eigenlijk niet hard (in de zin van snel en met lange dubbele bass ritmes) in tegendeel. Zware logge duistere nummers. Jeugliefde!! :-D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

bramdg

The Rolling Stones - Sticky Fingers de nieuwe remastered versie uit 2009

Tja is al men 6de versie  :-D ... kan er niet genoeg van krijgen  :-D

Op Vinyl - Normale Versie
Op Vinyl - 180 gram met tirreteke
Op Vinyl - Een Versie uit Rusland

Op Cd - Normale Versie
Op Cd - Digitale remaster van enkele jaren geleden in UV22 Super cd encoding (zoiets als een cd evengoed/warm laten klinken als een lp  :|) en ook met een tirreteke

Moet zeggen ben ernu naar aan het luisteren en het klinkt wel iets helderder en dynamischer en iets meer stereogevoel dan een vorige editie ...maar wereldschokkend is het niet  :-)

De andere geremasterde (14 stuks in totaal nu zijn er al 4 uitgekomen) ga ik me wel niet kopen denk ik ....anders zijn we weer tegen het einde van het jaar weer 14 cd budget armer

....zal wel de vroegere vinyl of cd versies draaien pompom



....... It's Only Rock 'n' Roll ... But I Like It !!!





PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart

Paul

Citaat van: WimPeu op mei 01, 2009, 22:44:44
Het is zoals ik al zei gewoon een Black Sabbath album. Ik neem aan dat je daar wel eens iets van gehoord hebt.
De muziek ik eigenlijk niet hard (in de zin van snel en met lange dubbele bass ritmes) in tegendeel. Zware logge duistere nummers. Jeugliefde!! :-D
Wim, ik ken alleen het nummer paranoid van Black Sabbath en dat is volgens mij Ozzy ook.  :-D :wink: :yes:

Wie meer wil weten ff klikken
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Paul

Citaat van: HiFi gek op april 30, 2009, 11:37:39

En hoe klinkt de sacd versie t.o.v. de cd versie , en dan voor mij a.u.b. in 2 kanaals stereo het vergelijk beluisteren .
Ik zie het wel , alvast bedankt .


Groeten  EDWIN  B
Edwin, dat is de enigste sacd die ik in huis heb.
Wil deze als ik nog een keer jouw kant uitkom meenemen, mag jij je conclusie trekken of het wat is of niet.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

carbest

Ik heb vorige week de nieuwe CD van Johan gekocht. Volgens sommige 1 van de betere bands die nederland rijk is. Ik ben het daar volkomen mee eens  :yes:. Een juweeltje. 
Life is what happens tot you while your bust making other plans.

HiFi gek

Citaat van: Paul op mei 11, 2009, 16:16:04
Edwin, dat is de enigste sacd die ik in huis heb.
Wil deze als ik nog een keer jouw kant uitkom meenemen, mag jij je conclusie trekken of het wat is of niet.



Is goed Paul , laat het het maar weten als je langs wilt komen .

Ik heb zelf ongeveer een 64 sacd's .


Groeten  EDWIN  B

HiFi gek

Bij Saturn Rotterdam gekocht voor 18 euro

FOURPLAY - ENERGY    ( SACD )



Jazz muziek .


Groeten  EDWIN  B