Welke Cd/Dvd/Blu ray/LP heb je onlangs aangeschaft.

Gestart door Paul, juni 16, 2007, 17:25:39

Vorige topic - Volgende topic

NB en 30 gasten bekijken dit topic.

Totofan

Echt wel  HB HB HB HB Heerlijk lekker knallen, maar dan moet ik wel alleen zijn, want vrouwlief vind het maar niks shutup
Denon PMA800NE
Denon DCD800NE
Denon DNP800NE
Dali Oberon 7
Samsung uhd-tv55
Sony blu-ray UBP-X800
Ziggo media box Next

HiFi gek

Citaat van: WimPeu op oktober 26, 2008, 09:53:09
Luister jij nou muziek die je mooi vindt of omdat het toevallig goed klinkt??
Als een cd niet helemaal geweldig geproduceerd is maar de de muziek is te gek kan ik er heerlijk van genieten. Dan denk ik altijd bij mezelf dat ik er met mijn spullen en budget er dan tenminste nog het beste uit pers!! HB

Ik kan je vraag heel goed begrijpen , die is mij al vaker gesteld .

Ik heb het geluk dat ik heeeel veel van jazz muziek hou , en waarom is dat dan geluk .
Omdat jazz muziek vaak op de zogenoende betere labels wordt geproduceerd .
En geloof mij maar dat ik echt alleen cd's koop die ik goed vindt , wand de meeste sacd's die ik koop kosten maar liefst 29.50 euro , en ik zou wel gek zijn als ik dat enkel maar deet omdat ze zo goed opgenomen zijn .

Uiteraard heb ik ook cd's niet niet zo denderend zijn opgenomen en ook die draai ik af , maar dan als gewone luistermuziek terwijl ik bijv iets aan het lezen ben of zo .
Het grote verschil trouwens met de opname kwaliteit is dat moderne pop muziek vaak zwaar gekomprimeerd wordt opgenomen .
Gelukkig spreekt pop muziek e.d. mij toch al totaal niet aan .

Hoe beter de stereo installatie is des te beter hoor je de 'te'kort komingen in de opname , zo'n cd is niet om aan te horen op een dergelijke installatie als ik heb .
Er wordt tegenwoordig trouwens steeds meer geklaagt in de media over de bedroevende opnames van tegenwoordig , dit komt dus niet alleen van mij af .

Als ik niet vooral van jazz muziek had gehouden had ik deze installatie die ik nu heb ook nooit niet gekocht omdat dergelijke slechte cd opnamens op zo'n erg dure set geen enkele meerwaarde heeft , sterker nog , op een simpele set zal het dan een stuk aangenamer klinken .

Kortgezegt bedoel ik dus , heel veel geld uitgeven aan een stereoset heeft alleen zin als je ook van de juiste muziek houdt , anders is het alleen maar weggegooit geld .


Ik probeer hier niet mijn mening mee op te dringen , een ieder zal zijn eigen mening hier over hebben .
Maar het is wel een bekent fenomeen in de hi-end wereld wat ik hier aanhaal .


Groeten  EDWIN  B

HiFi gek

Heb onlangs weer een sacd gekocht.

Planteyedt -- Jotter's Whiffle    (sacd )


Groeten  EDWIN  B

Roland65

Mijn eerste sacd!
Dire Straits - Brothers in Arms (20th Anniversary Edition)
Marantz SR7001, CD6002, DV6500, CD52MKIISE, SD52, SONY STR 420, BNS Jubilee
RA-sub Model1
Mission M35, M30, M3c2
MIT analoge Interlink
Oehlbach Blue nf113 digitale interlink
Canare 4s8
Philips SL400i Streamium
Sony dvd recorder RDR-HX520

WimPeu

Citaat van: HiFi gek op oktober 26, 2008, 18:16:51
Ik kan je vraag heel goed begrijpen , die is mij al vaker gesteld .

Ik heb het geluk dat ik heeeel veel van jazz muziek hou , en waarom is dat dan geluk .
Omdat jazz muziek vaak op de zogenoende betere labels wordt geproduceerd .
En geloof mij maar dat ik echt alleen cd's koop die ik goed vindt , wand de meeste sacd's die ik koop kosten maar liefst 29.50 euro , en ik zou wel gek zijn als ik dat enkel maar deet omdat ze zo goed opgenomen zijn .

Uiteraard heb ik ook cd's niet niet zo denderend zijn opgenomen en ook die draai ik af , maar dan als gewone luistermuziek terwijl ik bijv iets aan het lezen ben of zo .
Het grote verschil trouwens met de opname kwaliteit is dat moderne pop muziek vaak zwaar gekomprimeerd wordt opgenomen .
Gelukkig spreekt pop muziek e.d. mij toch al totaal niet aan .

Hoe beter de stereo installatie is des te beter hoor je de 'te'kort komingen in de opname , zo'n cd is niet om aan te horen op een dergelijke installatie als ik heb .
Er wordt tegenwoordig trouwens steeds meer geklaagt in de media over de bedroevende opnames van tegenwoordig , dit komt dus niet alleen van mij af .

Als ik niet vooral van jazz muziek had gehouden had ik deze installatie die ik nu heb ook nooit niet gekocht omdat dergelijke slechte cd opnamens op zo'n erg dure set geen enkele meerwaarde heeft , sterker nog , op een simpele set zal het dan een stuk aangenamer klinken .

Kortgezegt bedoel ik dus , heel veel geld uitgeven aan een stereoset heeft alleen zin als je ook van de juiste muziek houdt , anders is het alleen maar weggegooit geld .


Ik probeer hier niet mijn mening mee op te dringen , een ieder zal zijn eigen mening hier over hebben .
Maar het is wel een bekent fenomeen in de hi-end wereld wat ik hier aanhaal .


Groeten  EDWIN  B

Duidelijk.
Ik had ook wel zo'n vermoeden hoor, maar ik plaatste de opmerking alleen maar omdat ik jou altijd hoorde over de geluidskwaliteit.
Je hebt idd gelijk wat betreft de moderne pop cd's van tegenwoordig.
Ik zelf ben wel pop muziek minded maar wat een miljoenen bedrijf als Metallca op cd zet is gewoon een belediging voor iedereen met een gemiddelde instalatie. nonono

...zucht, had ik ook maar meer een Jazz hart!!
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

HiFi gek

Citaat van: WimPeu op november 06, 2008, 21:01:04
Duidelijk.
Ik had ook wel zo'n vermoeden hoor, maar ik plaatste de opmerking alleen maar omdat ik jou altijd hoorde over de geluidskwaliteit.
Je hebt idd gelijk wat betreft de moderne pop cd's van tegenwoordig.
Ik zelf ben wel pop muziek minded maar wat een miljoenen bedrijf als Metallca op cd zet is gewoon een belediging voor iedereen met een gemiddelde instalatie. nonono

...zucht, had ik ook maar meer een Jazz hart!!

Wim wat niet is kan nog komen , wat betreft een jazz hart .
Ik hield vroeger ook niet van jazz , dat is bij mij langzaam opgekomen .
Maar ik heb nog meer muziekstijlen hoor , zoals : keltisch , new age , synthesiser ,singer songwriter , harp .

Groeten  EDWIN  B

WimPeu

#186
Mijn eerste Blu-Ray.
Wat een tegenvaller...begrijp me niet verkeerd. AC/DC is ouderwets goed op stoom. Maar dat beeld....
Diegene die heeft besloten dit concert op Blu-Ray uit te brengen en het HD te noemen, moest zich in een hoekje gaan zitten schamen. :no: Wat een oud korrelig beeld. Geluid DD-TH is top. Maar daar is ook alles mee gezegd.

Wachten op de Rush BR dan maar. Real HD (Ik heb persoonlijk de camera's in Rotterdam gecheckt notworthy)



Volgende koop......
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Totofan

Denon PMA800NE
Denon DCD800NE
Denon DNP800NE
Dali Oberon 7
Samsung uhd-tv55
Sony blu-ray UBP-X800
Ziggo media box Next

HiFi gek

Katie Melua - Pictures
Coon Bais - 7
Madonna - Ray of Light

Allen gekocht bij de tweedehands cd winkel .


Groeten  EDWIN  B

robbie

Elton John - The Captain and the Kid (wel al een paar jaartjes oud, maar wel een juweeltje :-) )
Marco Borsato - Wit Licht

Stadium III

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

dmeerpa

Regi live in Antwerpen (DVD + 2Cd's)
Pink, Funhouse (CD)
Austin Powers (DVD)
Austin Powers, The spy who shagged me (DVD)
Austin Powers, Goldmember (DVD)
Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

HiFi gek

Een nieuwe cd gekocht van .

Jan Garbarek - In Praise Of Dreams   (cd)  -----  Noorse Jazz Muziek

Op het audiofiele label : ECM Records .


Groeten  EDWIN  B

WimPeu

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Totofan

Vandaag op de mega platen en cd beurs geweest in Utrecht in de jaarbeurs.
Ik heb m'n ogen uit gekeken, geweldig.

En de volgende cd's gekocht.

Van Halen - Women and childeren first
Gary Moore - Stil got the blues
U2 - The best of 1990 - 2000
Pink Floyd - The wall
Joe Satriani - The extremist
Joe Satriani - Flying in a blue dream

En een DVD van Journey - Live in Las Vegas
Denon PMA800NE
Denon DCD800NE
Denon DNP800NE
Dali Oberon 7
Samsung uhd-tv55
Sony blu-ray UBP-X800
Ziggo media box Next