Welke Cd/Dvd/Blu ray/LP heb je onlangs aangeschaft.

Gestart door Paul, juni 16, 2007, 17:25:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 29 gasten bekijken dit topic.

Cornelis1921

Cadeautje van mijn maatje John:

Mahler: Symphony 2 "Ressurection" - Berliner Philharmoniker o.l.v. Simon Rattle op EMI (2CD).

Gramophon's 'Editor's First Choice' overall als het om de uitvoering van Mahler's Tweede Symphonie  tot nu toe gaat. Was bij release oorspronkelijk niet mijn eerste keuze, dat was de uitvoering gespeeld door het Koninklijk Concertgebouw Orkest onder Mariss Jansons op RCO LIVE (2SACD), die in zijn geheel muzikaal minder interessant was dan de BP/Rattle, maar in vocaal opzicht volgens de reviews sterker was. De reviews van beide uitvoeringen waren sowieso erg wisselend qua eindwaardering, vijf sterren werden er toen niet of nauwelijks gegeven. Nu worden deze uitvoeringen aanzienlijk hoger gewaardeerd èn dat in een hele drukke competitie, zowel in het historische, moderne als hedendaagse. Mijn belangrijkste argumenten om in die dagen voor de KCO/Jansons-uitvoering te kiezen was meer sentimenteel (KCO), muzikaal (hou van mooie vocalen) en zakelijk (SACD).
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *


Cornelis1921

#3467
Samen met mijn maatje John "Zomerpakkers" bij Bol.com:
2x Cannonball Adderley - 'Cannonball's Bossa Nova' à EUR 5,00,
2x Horace Silver - 'Creepin' In' à EUR 5,00,
2x Miles Davis - "Dark Blood Rising' à EUR 5,00.
Porto vrij; komen morgen aan.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *


jazzman

SACD Frank Sinatra - Sinatra's Swingin' Session !!!
SACD Aretha Franklin - Aretha's Gold

kuruki


Joni Mitchell: live at the second fred 1966, cd.

xander32

Citaat van: kuruki op juli 22, 2014, 18:24:03
Joni Mitchell: live at the second fred 1966, cd.
Joni samen met het Metropole Orkest is ook erg fraai (tip!),

kuruki


Ga er mij in verdiepen, heb maar enkele albums waarvan ik Clouds haar meest toegankelijke vind.

Gr.

xander32

Citaat van: kuruki op juli 22, 2014, 19:33:48
Ga er mij in verdiepen, heb maar enkele albums waarvan ik Clouds haar meest toegankelijke vind.

Gr.



Zep

#3474


Suuns, Images Du Futur

Suuns is een heerlijk schizofrene band. Het viertal speelt net zo lief met beats en synths als met harde gitaren en stuwende drums. Het aantal invloeden dat te distilleren valt uit de sound is behoorlijk. Maar waar bij andere groepen duidelijk is waar ze de mosterd vandaan halen, haalt Suuns alles dusdanig door de blender dat er een geheel eigen stijl ontstaat. Dat was zo op het enerverende debuutalbum, Zeroes QC, en dat geldt ook voor de nieuwe plaat Images du Futur.

Zeroes QC krijgt eind 2010 veel lof, maar wordt ook vrijwel genegeerd door het publiek. De Canadezen touren zich suf en bouwen een imponerende livereputatie op. Gaandeweg groeit de band in aanzien. De electrokrautprog van Suuns nodigt niet alleen uit tot dansen, je kunt je er net zo goed al spacend in verliezen. Images du Futur moet de ambitieuze band een stap verder brengen en uit die relatieve anonimiteit helpen.

Al vanaf de eerste tonen is het duidelijk dat we met een Suuns-plaat te maken hebben. Het album opent fel met 'Powers of Ten', waarin noisy gitaren tekeergaan en zanger Ben Shemie zijn lome zangstijl een stuk agressiever aanzet. '2020' leunt stevig op een stampende vierkwartsmaat en een pulserende bastoon. In 'Mirror Mirror' gaan de gitaren weer op elf en wordt er in een traag tempo een behoorlijke geluidsmuur opgetrokken. Op 'Sunspot' spelen jazzy drums en gitaren een spel met de diepe subbassen. 'Edie's Dream' is een waar hoogtepunt, waarin bas en drum een ongelijk gevecht aangaan en Shemie dromerig Edie bezingt. Afsluiter 'Music Won't Save You' is een behoorlijk beklemmend nummer met als strekking: soms is muziek ook niet alles.

Suuns neemt je weer mee in zijn hele eigen wereld. Eentje vol herkenning, maar ook een vol elementen die net weer in een andere volgorde geplaatst worden. De band speelt met je verwachtingen en met het idee van wat een song nu eigenlijk is. Daarmee is Suuns een van de spannendste bands die er momenteel te vinden is.

Images du Futur is gestroomlijnder dan Zeroes CQ. De plaat is zeer doordacht, zonder direct de makkelijke weg te kiezen. Zo'n band is Suuns niet. Het album is rijk, vol, beheerst en uitstekend geproduceerd, waardoor het een genot is om naar te luisteren. Ja, Suuns komt er wel.
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

xander32


Zep

*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

Whisper.nl

De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Cornelis1921

#3478
...en zelfs het drinken van (twee glazen) rode wijn (of port in dit geval) (per dag) verkleint het risico op een hartinfarct niet...*

* Volgens een wetenschappelijk artikel op Science Daily.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

WilliamB

Gekocht vandaag bij de kringloop voor 11,50 euro.

Tiësto "just be"
Enya " à day without rain"
Sade " Sade losers rock "
Toto " Past to Present 1977-1990"
Era " Era"
Handel" Fireworks Music"
Vanessa-Mae " THE classic album 1"
Lucho & Letica " Kaleidoscopia"
Alan Parsons " THE time machine "
Laura Pausini " Laura Pausini "
Aangenaam Barok.

Hoe breed kan je muzieksmaak wel niet zijn.
Draai ze allemaal, maar was erg verast met de cd van Toto  notworthy
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3