Welke Cd/Dvd/Blu ray/LP heb je onlangs aangeschaft.

Gestart door Paul, juni 16, 2007, 17:25:39

Vorige topic - Volgende topic

NB en 41 gasten bekijken dit topic.

Cornelis1921

Citaat van: Audiotic op augustus 12, 2013, 21:58:24
Benjamin Britten's War Reqium, Decca opname uit 1963, door hemzelf gedirigeerd.
Nu als hi-res bij Linn Records: http://www.linnrecords.com/recording-war-requiem.aspx

Magistraal!
Vorige week ook gekocht bij Plato: Van €29,99 voor €12,99 i.k.v. het Britten-jaar. Waarschijnlijk niet zo'n mooie remastering als die van Linn, maar in gewoon 24/96, uit de serie 'The Originals' van Universal.
Kende de werk al in uitvoering* onder dirigent John Eliot Gardiner uit 1993, ter 30 jarige herdenking van heringebruikneming van de kathedraal van Coventry, waar Britten's requiem in 1963 de openiningceremonie plechtig opluisterde en waarvan de 1963-opname een verslag van vormt. Het 'War Requiem' is speciaal voor deze gelegenheid gecomponeerd. Waarvan akte.

* Op deze dubbelaar staat ook o.a. het zelden uitgevoerde en opgenomen 'Spring Symphony', eveneens van Britten. Dit requiem is in Lübeck opgenomen, ook in een inmens kerkgebouw - mooie akoestiek - waar ook dirigent Günther Wand enkele van de door hem gedirigeerde zeer aansprekende Bruckner symfonieën opnam.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Paul

Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Audiotic

Citaat van: Cornelis1921 op augustus 19, 2013, 22:39:42
Vorige week ook gekocht bij Plato: Van €29,99 voor €12,99 i.k.v. het Britten-jaar. Waarschijnlijk niet zo'n mooie remastering als die van Linn, maar in gewoon 24/96, uit de serie 'The Originals' van Universal.
Kende de werk al in uitvoering* onder dirigent John Eliot Gardiner uit 1993, ter 30 jarige herdenking van heringebruikneming van de kathedraal van Coventry, waar Britten's requiem in 1963 de openiningceremonie plechtig opluisterde en waarvan de 1963-opname een verslag van vormt. Het 'War Requiem' is speciaal voor deze gelegenheid gecomponeerd. Waarvan akte.

* Op deze dubbelaar staat ook o.a. het zelden uitgevoerde en opgenomen 'Spring Symphony', eveneens van Britten. Dit requiem is in Lübeck opgenomen, ook in een inmens kerkgebouw - mooie akoestiek - waar ook dirigent Günther Wand enkele van de door hem gedirigeerde zeer aansprekende Bruckner symfonieën opnam.
Hmm, zou wel eens willen weten hoe e.e.a. In vergelijk klinkt...
Auralic Aries + Marantz NA-11S1 PCM/DSD streamer - Marantz UD9004 - Primare Pre32 - CI Audio D-200 MkII - Nubert NuVero 60 + R.E.L. R-528SE - Sennheiser HD800 & Schiit Lyr 2 HPA - Siltech & ProLine custom made Silver & Gold. En veel SD en HD muziek

Paul

Wat opruim klassiek van iemand die ruimte nodig had.



Moet het nog ordenen.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Cornelis1921

Citaat van: Paul op augustus 27, 2013, 19:13:02
Wat opruim klassiek van iemand die ruimte nodig had.



Moet het nog ordenen.
...en beluisteren... :-o
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

jowa

@Cor, Hoeveel moet jij er nog beluisteren?  :-D  :evil:  :wink:

jowa

Anouk - Sad Singalong Songs. Verrassende CD.
Beth Hart & Joe Bonamassa - Seesaw. Moet ik nog beluisteren.

Cornelis1921

#3187
Citaat van: jowa op augustus 27, 2013, 22:58:35
@Cor, Hoeveel moet jij er nog beluisteren?  :-D  :evil:  :wink:
Stuk of honderd...  :| redface (Ik heb van het vakantiegeld enige box-sets gekocht en die wachten nog op beluistering, inclususief een aantal Mahler- en Bruckner-box-sets, die ik in de afgelopen 12 maanden gekocht en gekregen heb. Dus per saldo niet veel, maar het is wel een kleine 200 uur muziek.)
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

pietjepc

Oliva - Raise the curtain :yes:
PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

Zoldar

Net binnen en zachtjes in mijn oor aan het fluisteren
Diana krall live in paris op dvd. De triangles zijn dankbaar.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

100%Marantz

Citaat van: Zoldar op augustus 31, 2013, 14:45:54
Net binnen en zachtjes in mijn oor aan het fluisteren
Diana krall live in paris op dvd. De triangles zijn dankbaar.

:yes: :yes:
marantz, what else?

xander32

Led Zeppelin - Mothership



Billy Joel - Piano Man (The Very Best of Billy Joel)



Kate Bush - Kick Inside

Cornelis1921

* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

cz79

Op de X-Fi wordt de nieuwe CD van STS gelanceerd, ouderwets weer een Siltech demo CD (Marantz Audiophile Demo CD is over, de 15e is/was de laatste die gaamkt is namelijk), ik heb de nieuwe SIltech al mogen beluisteren en  :-D :-D :-D pompom.
Dus dit wordt de volgende aanschaf, enne the best of Nat King Cole staat in bestelling bij WOWHD

Zoldar

Marillion - Marbles special edition, de versie met Ocean cloud erop
Marillion - Radiation 2013, met een remix van het originele album die de muziek meer recht aan doet
Diana Krall - When I Look in your eyes SACD


Verder op zoek naar de SACD versie van Violator van Depeche Mode zonder er 100 euro voor te moeten betalen.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden