Welke Cd/Dvd/Blu ray/LP heb je onlangs aangeschaft.

Gestart door Paul, juni 16, 2007, 17:25:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 38 gasten bekijken dit topic.

bramdg

#2760
Jules Deelder & Bas van Lier - De Deeldeliers

Al tijdje besteld op bol.com (DVD & Vinyl) .... maar nog geen effectieve leverdatum  :| .... steeds uitgesteld

Vandaag toch de DVD kunnen op de kop tikken in mediamarkt  :-D ...deze ondertussen al geript naar Flac (om te al te genieten op de Squeeze  :yes:).

Nu hopen dat ik de Vinyl nog ergens anders kan vinden (zoek zoek zoek)

Blijkbaar zou hij al out of print zijn ....dus word moeilijk
PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart

cz79

Bach: English Suites Vol 1 en Vol 2 (Glen Gould )

Cornelis1921

Citaat van: cz79 op januari 09, 2013, 23:30:53
Bach: English Suites Vol 1 en Vol 2 (Glen Gould )
Gefeliciteerd Chris! pompom Die Engelse Suites zijn erg mooi. Ik ken hen niet in deze uitvoeringen. Ik heb de uitvoeringen Murray Periaha, ook erg mooi.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

cz79

Dit is enkel werk op de piano en de muziek en opnames zijn erg mooi

cz79

Oh ja en nog eens twee:

JS Bach: Trio Sonatas, Sonatas en Chorales (2CD) op Linn label uitgevoerd door het Palladian Ensemble (met Rachel Podger).

JS Bach: Sonatas en Trio op Harmonia Mundi label uitgevoerd door London Baroque (met Charles Medlam)

pekelvlees

Net een Blu-ray besteld....
Marantz PM7000N | Marantz UD7007 | Thorens TD-160 MKII (Nagaoka MP-150) | Pro-ject Tubebox S2 | Q Acoustics 3030i

Cornelis1921

Citaat van: cz79 op januari 10, 2013, 09:21:41
Oh ja en nog eens twee:

JS Bach: Trio Sonatas, Sonatas en Chorales (2CD) op Linn label uitgevoerd door het Palladian Ensemble (met Rachel Podger).

JS Bach: Sonatas en Trio op Harmonia Mundi label uitgevoerd door London Baroque (met Charles Medlam)
Rachel Podger is een kei, zowel in Bach als in Vivaldi. Wat betreft die laatste, voor hem ben je bij haar ook aan het goede adres.
Groetjes, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

#2767
 :-) :-) :-)
Shostakovich: Viool Sonate/Altviool Sonate op Elatus, €8,00 tweedehands (als nieuw) bij Bol. Is reeds verzonden, komt misschien vandaag aan.
Bartok: Bluebeard's Castle/ Anne Sofie von Otter, mezzo/ John Tomlinson, bas/ Berliner Philharmoniker o.l.v. Bernard Haitink (EMI, ©1998). €11,95 tweedehands (als nieuw) bij Bol. Wordt naar alle waarschijnlijkheid vandaag verzonden.
Ik heb een meevallertje. Staat begin volgende week op mijn rekening. Kan ik wat kleinere rekeningen en een deel van de SACD-schuld (cz79) eerder dan gepland vereffenen. Chris: PM!
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

Heb vannacht Bruckner's Vijfde/ Giusepe Sinopoli op DG gecancelled naar hem aanvankelijk bij Bol besteld te hebben. Een reviewer op Amazon poste dat deze uitvoering hem niet tot deze simfonie kon bekeren ☆☆☆☆. Te weinig overtuigend dus, ook volgens de tweede reviewer: technisch perfect, maar te weinig warmte en gloed. Daarom wacht ik af tot er weer ruimte in mijn budget om deze symfonie te kopen in de uitvoering van SOBR o.l.v. Bernard Haitink, de beste uitvoering van dit werk van de afgelopen jaren ☆☆☆☆☆. En in SACD nog wel. Alleen bijna een tientje duurder. Hoewel Sinopoli ook niet goedkoop is (€16,99), maar een gemiddelde van ☆☆☆☆ is voor mij te weinig om mij tot deze uitvoering te bekeren. :-D
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

cz79

Citaat van: Cornelis1921 op januari 11, 2013, 05:30:44
Rachel Podger is een kei, zowel in Bach als in Vivaldi. Wat betreft die laatste, voor hem ben je bij haar ook aan het goede adres.
Groetjes, Cor.
Ik heb ook een Vivaldi uitvoering van haar, maar vindt het soms TE rustig. Fabio Biondi met Europa Galante voert Vivaldi uit zoals ik het echt mooi vindt (fel, snel, fanatiek).

Cornelis1921

Citaat van: cz79 op januari 11, 2013, 07:02:11
Ik heb ook een Vivaldi uitvoering van haar, maar vindt het soms TE rustig. Fabio Biondi met Europa Galante voert Vivaldi uit zoals ik het echt mooi vindt (fel, snel, fanatiek).
Ja, Podger is wat gedecideerder en Biondi is wat vuriger. Het is maar net waar je het meest van houdt. Jij van Biondi's aanpak dus. Ik hou meer van de klassieke aanpak, die qua tempi en stokvoering tussen Podger en Biondi instaat, I Musici op Philips bijvoorbeeld (1959 uitvoering).
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

Citaat van: Cornelis1921 op januari 11, 2013, 06:32:59
Heb vannacht Bruckner's Vijfde/ Giusepe Sinopoli op DG gecancelled naar hem aanvankelijk bij Bol besteld te hebben. Een reviewer op Amazon poste dat deze uitvoering hem niet tot deze simfonie kon bekeren ☆☆☆☆. Te weinig overtuigend dus, ook volgens de tweede reviewer: technisch perfect, maar te weinig warmte en gloed. Daarom wacht ik af tot er weer ruimte in mijn budget om deze symfonie te kopen in de uitvoering van SOBR o.l.v. Bernard Haitink, de beste uitvoering van dit werk van de afgelopen jaren ☆☆☆☆☆. En in SACD nog wel. Alleen bijna een tientje duurder. Hoewel Sinopoli ook niet goedkoop is (€16,99), maar een gemiddelde van ☆☆☆☆ is voor mij te weinig om mij tot deze uitvoering te bekeren. :-D
En toch maar weer besteld. :-D Is best wel een bijzonder geval: you love it or you hate it. I.i.g. is de opname zo helder als kristal - je hoort vrijwel alles.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

#2772
Citaat van: Cornelis1921 op januari 11, 2013, 06:32:59
Heb vannacht Bruckner's Vijfde/ Giusepe Sinopoli op DG gecancelled naar hem aanvankelijk bij Bol besteld te hebben. Een reviewer op Amazon poste dat deze uitvoering hem niet tot deze simfonie kon bekeren ☆☆☆☆. Te weinig overtuigend dus, ook volgens de tweede reviewer: technisch perfect, maar te weinig warmte en gloed. Daarom wacht ik af tot er weer ruimte in mijn budget om deze symfonie te kopen in de uitvoering van SOBR o.l.v. Bernard Haitink, de beste uitvoering van dit werk van de afgelopen jaren ☆☆☆☆☆. En in SACD nog wel. Alleen bijna een tientje duurder. Hoewel Sinopoli ook niet goedkoop is (€16,99), maar een gemiddelde van ☆☆☆☆ is voor mij te weinig om ook mij tot deze uitvoering te "bekeren". :-D
stupid Uit budgettaire overwegingen toch maar gecancelled. violent1
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

pekelvlees

Marantz PM7000N | Marantz UD7007 | Thorens TD-160 MKII (Nagaoka MP-150) | Pro-ject Tubebox S2 | Q Acoustics 3030i

Audiotic

Mooi he? Heb 'm nu ook geripped en omgezet naar hires PCM. Prachtig!
Auralic Aries + Marantz NA-11S1 PCM/DSD streamer - Marantz UD9004 - Primare Pre32 - CI Audio D-200 MkII - Nubert NuVero 60 + R.E.L. R-528SE - Sennheiser HD800 & Schiit Lyr 2 HPA - Siltech & ProLine custom made Silver & Gold. En veel SD en HD muziek