De set van Marantz 81

Gestart door Marantz 81, april 05, 2009, 22:22:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Mexicaanse Hond

Ik kijk ernaar uit, Arjan! Ik denk dat ik qua demping nog heel wat van je kan opsteken.  :yes:
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

lo

Citaat van: Marantz 81 op mei 09, 2011, 22:24:48
ik heb nog het e.e.a aan de men interieur toegevoegd  2 grote planten in de hoeken achter en buiten de speakers in de dooie hoeken ene zijde een raam andere zijde een kast

in 1 hoek van men kamer had ik nog behoorlijke galm bij de eethoek, hier heb ik een groot Canvas schilderij van een olijfboom opgehangen achter de luisterpositie heb ik een groot schilderij van Parijs gehangen , als ik nu in men handen klap in de kamer is er rust  :yes: dat was eerst wel anders toen ik hier net woonde was het echt een galmbak  :schater:

dit is ook duidelijk te horen in de weergave van de muziek en laagprobleem is weg  hello

28ste komt onze Fluisteraar  :-D hier langs om te luisteren en neemt hij ook zijn SA11S1 mee  :-) ben echt heel beniewd ,daarna ga ik nog een keer bij hem langs met de PM15S1 onder de arm om te kijken wat het met de snelheid in het laag doet bij hem thuis op de Xandu,s byebye

Goed gedaan jongen.  pompom pompom pompom
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Marantz 81

de Dynaudio 52SE ,PM15S1 en SA7001KI  zijn verhuisd naar een andere ruimte in men huis en zal gaan dienen als set om echt van de muziek te genieten en zo mooi mogelijk geluid  pompom

de Dali,s ga ik in mijn woonkamer plaatsen met de UD5005 en ST6001 en er komt dan nog een stereo versterker bij die ik ga aanschaffen ,deze set zal gaan dienen om DVD,s en films te kijken en evt ook muziek te luisteren  :yes:

zo kan ik van alles genieten  byebye en ook een DVD,s kijken met vrienden en een lekker Laag  :-D

Mexicaanse Hond

Goed stel oren, goed stel luidsprekers

Marantz 81

ja  :-) zo vindt ik het de beste oplossing in die andere ruimte klinken men Dynaudio,s ook beter ,die is kleiner ligt vloerbedekking en langs het raam dikke gordijnen

de Dali,s hebben vrij hoog rendement en hebben niet zo,n zware versterker nodig , ik denk aan iets van uit de oude range lijn of een PM5004 , HT versterker heb ik nog wel overnagedacht maar investering is niet mogelijk en met stereo is een Muziek DVD ook mooi  pompom en echt heel hard draai ik ook bijna nooit

Mexicaanse Hond

Een nieuwe lente, een nieuw geluid!
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

JohnWx

pas op planten leven en groeien mee met het geluid :angel:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

jowa

Wow, een hoop veranderingen in één keer.
Zo komen je Dynaudio's zeker beter tot hun recht  :yes:

Je kan nu mooi een dedicated AV set op mgaan bouwen, zou voor een SR gaan ipv een PM voor de woonkamer.
Dan via MP/ebay/enz de bijbehorende Dali's gaan scoren.

Marantz 81

vanmiddag een PM5004 gekocht  :yes: ik heb nog erg zitten twijfelen om een HT set te bouwen ik vindt het allemaal wel mooi maar wil geen 5 speakers en zo,n HT versterker is verder mijn ding ook niet de technieken zijn wel erg mooi maar ik ben meer van het ouderwetse simpele en 2 kanalen  :-) kan wel goed overweg ermee maar heb nu af en toe al dat ik me irriteer aan de UD5005  violent1 het ding kan zoveel en als je op een verkeerd knopje drukt heb je de manual nodig  :gaap:  die heb ik ook nog niet gelezen  :schater: binnenkort maar eens doen want kan hem nu niet meer bedienen via de afstandbediening wat ik ook doe hij geeft alleen maar BD2 aan in het display even uitzoeken en gelijk kijken wat er allemaal mee mogelijk is ,ik ben meer van het schijfje erin en op play drukken :-D

als beide luisterruimte,s klaar zijn zal ik wat foto,s ervan plaatsen  byebye

Mexicaanse Hond

Je hebt groot gelijk, Arjan.  :yes:
Gewoon een schijfje erin en gaan met die banaan.  HB
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

Cornelis1921

* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

JohnWx

nu valt het muntje van die foto met de binnenkant van een PM94 waarop jij reageerde met PM5004  clown1


:schater:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Marantz 81

de inhoud is alleen een beetje gekrompen  :schater:

Marantz 81

huiskamer set is nu gereed morgen een foto maken  :yes:

probleem met UD5005 ook opgelost ,bleek dat je afstandbediening kan programeren op 2 verschillende kanalen en deze is blijkbaar ongewenst veranderd ,binnenkort eens verder uitzoeken wat het apparaat allemaal kan  byebye

JohnWx

Citaat van: Marantz 81 op mei 16, 2011, 22:39:35
huiskamer set is nu gereed morgen een foto maken  :yes:

probleem met UD5005 ook opgelost ,bleek dat je afstandbediening kan programeren op 2 verschillende kanalen en deze is blijkbaar ongewenst veranderd ,binnenkort eens verder uitzoeken wat het apparaat allemaal kan  byebye

ooohhh geef de ab maar de schuld


denk dat jij best wel is een review kan geven op band dus binnen kort youtube en marantz81
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.