De set van Marantz 81

Gestart door Marantz 81, april 05, 2009, 22:22:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

xander32

Citaat van: Marantz 81 op april 22, 2013, 00:23:59
Die Kef,s heb ik alleen maar gekocht vanwege die tegoedbon als tijdelijke speakers om daarna weer te verkopen

Ben wel eens wispelturig gelukkig weet ik het zelf ook  :angel: die Focus 220 klinken gewoon zo ontzettend goed  notworthy

met proppen in de poorten is het teveel aan laag voor het grooste deel aan laag weggenomen , gaat wel wat definitie en attack in het laag en laag mid verloren daardoor ,met een monitor heb je die problemen niet wat door de acoustiek komt ,maar dan mis je weer het grootse geluidbeeld over het gehele geluids spectrum defenitie in het mid en diepe laag ,waardoor ik destijds ook niet meer met monitoren kon leven ondanks ze zo geweldig klonken

Afgelopen weekend album top 1000 allertijden geluisterd en veel muziek gehoord die ik goed ken en kan ik eigenlijk geen afstand doen van die Focus 220

Het lijkt wel een relatie probleem  clown1
Zo'n relatieprobleem is niet ernstig; je hebt zelf al behoorlijk geinvesteerd in het verbeteren van de relatie, dat zou nu goed moeten komen :yes:.

jowa

 stupid Lekker houden. Geef het wennen aan spelen met gesloten poort meer tijd.

JohnWx

monogamie is funest voor de potentie heb ik horen zeggen
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

bas focal marantz

Citaat van: John Wx op april 22, 2013, 10:58:31
monogamie is funest voor de potentie heb ik horen zeggen
inderdaad , dus de focus 220 houden en nog een set erbij kan je lekker afwisselen .

En mocht je een van de twee na verloop van tijd zat zijn doe je die weg .

JohnWx

Citaat van: bas focal marantz op april 23, 2013, 16:56:29
inderdaad , dus de focus 220 houden en nog een set erbij kan je lekker afwisselen .

En mocht je een van de twee na verloop van tijd zat zijn doe je die weg .

ze rubber is lek zit een gaatje in, straks kleine Dyn's  :angel:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Marantz 81


lo

Niks gemerkt vandaag van een lek rubbertje  :-P klinken gewoon erg fijn die speakertjes, en nee ik heb het niet over de kef's :-D
Was weer een gezellige dag bij Arjan, lekker broodjes gekregen, veel koffie en lekkere "chocolade koeken"... hmmmmmm :kwijl:

Geen proppen in de speakers.... wel proppen d'r in...... weer d'r uit..... Ik vind het zonder "lekkerder" klinken, Arjan net het tegenover gestelde  :yes:. Gelukkig over smaak valt nog steeds niet te twisten en dat hebben we dan ook niet gedaan  :no: :-D

Ook nog even het CD-tje met kerkorgel in combi met gitaar van: Iver Kleive en Knut Reiersrud...http://www.knutreiersrud.no/main_music_blaa_koral.html

Op standje oorlogssterkte...klinkt niet verkeerd, elke keer weer indrukwekkend. pompom

Arjan, bedankt weer voor de gastvrijheid!
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Paul

Weer een leuke luisterdag dus.  hello
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

xander32

Citaat van: lo op mei 06, 2013, 18:47:18
Niks gemerkt vandaag van een lek rubbertje  :-P klinken gewoon erg fijn die speakertjes, en nee ik heb het niet over de kef's :-D
Was weer een gezellige dag bij Arjan, lekker broodjes gekregen, veel koffie en lekkere "chocolade koeken"... hmmmmmm :kwijl:

Geen proppen in de speakers.... wel proppen d'r in...... weer d'r uit..... Ik vind het zonder "lekkerder" klinken, Arjan net het tegenover gestelde  :yes:. Gelukkig over smaak valt nog steeds niet te twisten en dat hebben we dan ook niet gedaan  :no: :-D

Ook nog even het CD-tje met kerkorgel in combi met gitaar van: Iver Kleive en Knut Reiersrud...http://www.knutreiersrud.no/main_music_blaa_koral.html

Op standje oorlogssterkte...klinkt niet verkeerd, elke keer weer indrukwekkend. pompom

Arjan, bedankt weer voor de gastvrijheid!
Zo te lezen is het een gezellige dag in huize Arjan geweest :yes:.

WilliamB

Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Marantz 81

#2200
Het was zeker gezzelig het ging zo snel voorbij dat ik zoiets had van huh ga je nu alweer weg  :-o pompom

Over persoonlijke smaak valt idd niet te twisten persoonlijk vindt ik dat zonder de proppen de speakers zoveel energie kunnen verplaatsen de acoustiek roet in het eten gooit ,zonder proppen heb je iets meer kracht defenitie in het laag midden gebied maar versmeert de rest hoog mid en hoog worden overstemt , met proppen wordt het echt diepe laag geremd maar is de tonale balans openheid van het gehele geluids spectrum een stuk beter  :-)

ging op lekker volume  :-D idd met  ( die moet ik ook nog eens te pakken zien te krijgen  notworthy )
Iver Kleive en Knut Reiersrud  HB HB 

zie je binnenkort alweer hier  :schater:

JohnWx

blijft een lekke woofer  :-P :evil: clown1

prik die andere ook lek misschien opgelost je laag
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

WilliamB

Citaat van: John Wx op mei 07, 2013, 11:44:03
blijft een lekke woofer  :-P :evil: clown1

prik die andere ook lek misschien opgelost je laag
:schater:
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Marantz 81

Citaat van: John Wx op mei 07, 2013, 11:44:03
blijft een lekke woofer  :-P :evil: clown1

prik die andere ook lek misschien opgelost je laag

Beetje zout in de wonden strooien   frusty nopompom   clown1 :-D

JohnWx

Citaat van: Marantz 81 op mei 07, 2013, 17:29:37
Beetje zout in de wonden strooien   frusty nopompom   clown1 :-D

nee logisch nadenken en van het probleem een win/win maken  8-)  was niet zo bedoeld zout in de wonden want kan me ongelovelijk goed voorstellen hoe K.T het is
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.