Ik was jarig en ik kreeg een hele slechte cd.

Gestart door SmauG, november 27, 2012, 10:50:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

SmauG

Vorige week was ik jarig, en van mijn liefste kreeg ik als klein "extra'tje" nog een album waarvan ik ooit eens geroepen heb dat ik die helemaal top vind (de nummers erop dus)
Ret Hot Chili Peppers - Californication
Al bij de eerste keer draaien hoorde ik dat er wat aan de hand was. Klonk als defecte luidsprekers  nopompom schrok me kapot.
Aandachtiger luisteren, ook via de koptelefoon, deed me beseffen dat de vervorming en het gekraak op het album staan. Dit wordt bevestigd op internet.

o.a. Hier http://www.musicmeter.nl/album/537/info/360.
en hier http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?95942-RHCP-Pre-Californication

De opnamen, en de mastering is dus helemaal k*t, zo zegt ook ook hifi.nl welke dit album op nummer 1 in de lijst van slechst opgenomen albums heeft staan.
Dat is dus mooi balen. Zulke goeie muziek, op zo'n rottige schijf.  nopompom

Maar waar ik me echt zorgen om maak, Als het clippen van je versterker schadelijk is voor de luidsprekers. is het spelen van opnamen uit een clippend mengpaneel/limiter/compressor dan niet net zo schadelijk?

JohnWx

Citaat van: SmauG op november 27, 2012, 10:50:39
Vorige week was ik jarig, en van mijn liefste kreeg ik als klein "extra'tje" nog een album waarvan ik ooit eens geroepen heb dat ik die helemaal top vind (de nummers erop dus)
Ret Hot Chili Peppers - Californication
Al bij de eerste keer draaien hoorde ik dat er wat aan de hand was. Klonk als defecte luidsprekers  nopompom schrok me kapot.
Aandachtiger luisteren, ook via de koptelefoon, deed me beseffen dat de vervorming en het gekraak op het album staan. Dit wordt bevestigd op internet.

o.a. Hier http://www.musicmeter.nl/album/537/info/360.
en hier http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?95942-RHCP-Pre-Californication

De opnamen, en de mastering is dus helemaal k*t, zo zegt ook ook hifi.nl welke dit album op nummer 1 in de lijst van slechst opgenomen albums heeft staan.
Dat is dus mooi balen. Zulke goeie muziek, op zo'n rottige schijf.  nopompom

Maar waar ik me echt zorgen om maak, Als het clippen van je versterker schadelijk is voor de luidsprekers. is het spelen van opnamen uit een clippend mengpaneel/limiter/compressor dan niet net zo schadelijk?

mooi projektje voor je om het op de pc te remasteren of te renoveren  pompom
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Cornelis1921

#2
Nee SmauG, softwarematige clips (clipping gedurende opname, downmixing en mastering van de CD) zijn m.i. niet schadelijk i.t.t. het elektrisch clippen van de versterker naar de luidsprekers. Ben een leek en geen deskundige, maar met mijn theoretische kennis kom ik tot deze conclusie. Wie het beter weet of beter kan zeggen, die moet het dan maar doen.

(Maat John zegt wel dat kwaad kan, al die plops en dips, maar dat lag aan de spinner, daarom moest mijn SA8400 weer terug voor herstel. Jon, nogmaals chapeau! Hij speelt nog steeds als een zonnetje. pompom hello)
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

audiof. zonder budget

Beetje laat, maar voeg er maar 1-tje aan het rijtje.....

De laatste tijd ben ik wat meer jazz aan het draaien en als gevolg hiervan worden mijn kennissen/vrienden hieraan ook "blootgesteld"... Door deze blootstelling heb ik voor mijn verjaardag afgelopen mei een cd gehad van Miles Davis. Nou zullen de meesten denken,"Miles Davis, dat is toch niet slecht"?

De cd  You're under arrest van hem is dat dus wel, allemaal populaire nummers uit de beginjaren 80 die door hem gecovered zijn.... Toen de bewuste kennis vroeg wat ik van de cd vond, heb ik het haar maar eerlijk verteld. Haar reactie was toen "vandaar dat deze öok maar 2 euro kostte :-o :-o :-o
Nunquam perfectum, Marantz PM-80, Marantz SA 8400
Set 1: Marantz SR7005, UD7006, Floating Cameleon Queen, Cameleon Melody, Cameleon Voice, 2x Klipsch KSW-10
Set 2: Pioneer VSX-LX52, BDP-LX52, 2x Pioneer S-71k, SS-LAC505ED , SS-LA500ED, BK-XXls400df

Cornelis1921

:schater: notworthy
Zelfs Miles was bij tijd en wijlen niet vies van enige commercie; ook de schoorsteen bij hem moest blijven roken, toch...? ;-)
Ik heb 'm ook, vind 'm niet zo slecht, maar een topper is 'ie evenmin.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Marantz 81

Ik heb wel eens een aantal CD,s uit het raam geflikkert  byebye tijdens het autorijden omdat ze zo slecht waren  puke

bas focal marantz

Toen ik je topic titel las ''Ik was jarig en ik kreeg een hele slechte cd.'' schoot me gelijk te binnen ; dan zullen ze je wel niet mogen  :schater:

Jammer voor je dat je graag die cd wilt en dan de kwaliteit zo belabbert is .

Marvin

Maar de muziek is werkelijk geweldig.
Wel moet ik zeggen dat mijn systeem er beter mee omgaat dan vele andere die ik gehoord heb, ook met m'n voorgaande luidsprekers was dit minder fijn.
Beetje vervorming doen deze luidsprekers geen pijn blijkbaar.

bas focal marantz

Citaat van: marvin op februari 01, 2014, 03:37:28

Beetje vervorming doen deze luidsprekers geen pijn blijkbaar.
K2 vervorming is niet heel erg de muziek wijkt dan iets af van de waarheid maar de mens ervaart die sound wel weer als prettig .

Actionhost

Citaat van: audiof. zonder budget op januari 31, 2014, 07:47:05
Beetje laat, maar voeg er maar 1-tje aan het rijtje.....

De laatste tijd ben ik wat meer jazz aan het draaien en als gevolg hiervan worden mijn kennissen/vrienden hieraan ook "blootgesteld"... Door deze blootstelling heb ik voor mijn verjaardag afgelopen mei een cd gehad van Miles Davis. Nou zullen de meesten denken,"Miles Davis, dat is toch niet slecht"?

De cd  You're under arrest van hem is dat dus wel, allemaal populaire nummers uit de beginjaren 80 die door hem gecovered zijn.... Toen de bewuste kennis vroeg wat ik van de cd vond, heb ik het haar maar eerlijk verteld. Haar reactie was toen "vandaar dat deze öok maar 2 euro kostte :-o :-o :-o

Toch knap dat ze uit de vele geweldige (en veel bekendere) albums van Miles Davis nou net zijn (wellicht wel) slechtste album weten te vinden  :lol:

PM-15s2 Limited Edition/SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met 2M Blue/Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Modificatie/Synology DS213

mountainbiker

Citaat van: Cornelis1921 op januari 31, 2014, 07:54:37
:schater: notworthy
Zelfs Miles was bij tijd en wijlen niet vies van enige commercie; ook de schoorsteen bij hem moest blijven roken, toch...? ;-)
Ik heb 'm ook, vind 'm niet zo slecht, maar een topper is 'ie evenmin.
Bijna elke grote artiest heeft wel eens commerciele bagger afgeleverd.Volgens mij is dit ook een kenmerk/eigenschap van een ster.
versterker NAD D3020
Quart 390 versie 1

SmauG

 :-o
Ik draai de peppers cd nogsteeds, en hoewel de bijgeluiden overduidelijk aanwezig zijn klinkt hij wel lekker dik  :evil:

audiof. zonder budget

Citaat van: SmauG op maart 19, 2014, 14:51:23
:-o
Ik draai de peppers cd nogsteeds, en hoewel de bijgeluiden overduidelijk aanwezig zijn klinkt hij wel lekker dik  :evil:

ik neem aan dat je californication bedoeld???
Nunquam perfectum, Marantz PM-80, Marantz SA 8400
Set 1: Marantz SR7005, UD7006, Floating Cameleon Queen, Cameleon Melody, Cameleon Voice, 2x Klipsch KSW-10
Set 2: Pioneer VSX-LX52, BDP-LX52, 2x Pioneer S-71k, SS-LAC505ED , SS-LA500ED, BK-XXls400df

SmauG


audiof. zonder budget

Citaat van: SmauG op maart 19, 2014, 16:14:19
Juist aangenomen  :yes:

Is echt jammer dat het zo'n slechte opname is. Maar aan de andere kant is dat juist misschien wel wat er aan bijdraagt.... shutup
Nunquam perfectum, Marantz PM-80, Marantz SA 8400
Set 1: Marantz SR7005, UD7006, Floating Cameleon Queen, Cameleon Melody, Cameleon Voice, 2x Klipsch KSW-10
Set 2: Pioneer VSX-LX52, BDP-LX52, 2x Pioneer S-71k, SS-LAC505ED , SS-LA500ED, BK-XXls400df