einde freerecord shop ?

Gestart door bas focal marantz, mei 15, 2013, 18:48:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marvin

Ik zit alweer op m'n werk, voel me best een hardwerkende Nederlander hoor.


-- Verstuurd vanaf mijn superieure IOS-Gadget --

Cornelis1921

Citaat van: marvin op mei 16, 2013, 05:34:53
Ik zit alweer op m'n werk, voel me best een hardwerkende Nederlander hoor.


-- Verstuurd vanaf mijn superieure IOS-Gadget --
En, hoeveel weerstand voel jij? ;-) byebye
BTW, werk ze, marv.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

xander32

... In het algemeen vind ik het wel jammer dat de cd/platenzaken verdwijnen; in het verleden waren er daar een aantal waar ik graag mocht komen. Deze werde gerund door muziekliefhebbers in hart en nieren en hadden altijd goede adviezen. De Freerecord valt daar niet onder, voor mij geen gemis.

Maar het verdwijnen is m.i. te wijten aan enerzijds de consument, die heeft er voor gekozen om de software op een andere manier in het bezit te krijgen, anderzijds aan de zaken zelf, die zijn te weinig creatief/oplettend om hun strategie bij te stellen/om te gooien. Het nu dan gooien op het d/l gedrag van de consument vind ik dan ook wel erg gemakkelijk.

Cornelis1921

#48
Citaat van: xander32 op mei 16, 2013, 06:53:45
... In het algemeen vind ik het wel jammer dat de cd/platenzaken verdwijnen; in het verleden waren er daar een aantal waar ik graag mocht komen. Deze werde gerund door muziekliefhebbers in hart en nieren en hadden altijd goede adviezen. De Freerecord valt daar niet onder, voor mij geen gemis.

Maar het verdwijnen is m.i. te wijten aan enerzijds de consument, die heeft er voor gekozen om de software op een andere manier in het bezit te krijgen, anderzijds aan de zaken zelf, die zijn te weinig creatief/oplettend om hun strategie bij te stellen/om te gooien. Het nu dan gooien op het d/l gedrag van de consument vind ik dan ook wel erg gemakkelijk.
Een schuldvraag stellen is of vragen naar de bekende weg of een vraag stellen waarop geen zinnig antwoord mogelijk is. Ik opteer graag voor het laatste.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Marvin

De muziek en film industrie zagen de opkomst van internet als ééndagsvlieg.
Toen er het besef kwam dat het blijvend was zijn continu achter de feiten aan blijven hobbelen.


-- Verstuurd vanaf mijn superieure IOS-Gadget --

Cornelis1921

Citaat van: marvin op mei 16, 2013, 07:17:00
De muziek en film industrie zagen de opkomst van internet als ééndagsvlieg.
Toen er het besef kwam dat het blijvend was zijn continu achter de feiten aan blijven hobbelen.


-- Verstuurd vanaf mijn superieure IOS-Gadget --
Dat noemt men ook wel een beoordelingsfout, maar toen heeft deze zich ontwikkeld tot zowel een serie strategische als tactische fouten waarvoor de goedwillende consument de rekening betaald
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

joep



En weer komt de naam Steve Jobs naar boven. Is Apple niet de grootste muziek verkoper in de wereld?
En dat deed hij er zo maar even bij. Hij moest ten slotte iets hebben op zijn iPodjes mee te vullen.

Cornelis1921

Citaat van: joep op mei 16, 2013, 07:31:34


En weer komt de naam Steve Jobs naar boven. Is Apple niet de grootste muziek verkoper in de wereld?
En dat deed hij er zo maar even bij. Hij moest ten slotte iets hebben op zijn iPodjes mee te vullen.
Jobs was als stragisch conceptualist briljant, hij bedacht, andere construeerden.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

RoGEK

Citaat van: Taco op mei 16, 2013, 00:47:27

Wat ik wel interessant vind is dat mensen na 100% ontwikkeling in geluidskwaliteit genoegen nemen met MP3 :-)

Dat is wat ik ook niet snap..
Iedereen dumpt cd's enzo tov mp3.

Gaat "gemak" dan echt boven geluidskwaliteit of luisteren de meeste mensen niet naar de muziek?
- Stereo: PM-11S1, SA-15S1, NA-8005, Pro-Ject Debut Carbon DC, Audio Physic Tempo VI
- HT 7.1.4 : Optoma HD144x, EliteScreens ER110WH, Marantz SR6013, 2x MA500, Panasonic DMP-UB404 , Audio Physic Yara, Celsius center II, XTZ SUB 12.17

Cornelis1921

#54
Citaat van: RoGEK op mei 16, 2013, 07:51:40
Dat is wat ik ook niet snap..
Iedereen dumpt cd's enzo tov mp3.

Gaat "gemak" dan echt boven geluidskwaliteit of luisteren de meeste mensen niet naar de muziek?
Ik zelfs een briljant musicus, die Amazon verliet voor iTunes, ongehoord, letterlijk. Hoe is het mogeijk, dat musici zelf kiezen voor gecomprimeerde uitvoeringen van hun werk, kan alleen maar beantwoord met één antwoord: geld en nog eens geld - gecomprimeerde muziek, compromiterend gewoon! Ja, zo is muziek een wel heel lucratieve hobby i.p.v. een "hobby" waarmee ik bijna mijn totale failliesement tekende. De één zucht naar roem rijkdom en de ander zoekt afleiding en rust. De zoeker betaald, de zuchter incasseerd. :-D
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *


Marvin

Ik ben z'n biografie aan het lezen, heel toepasselijk op m'n iPad.... :-D


-- Verstuurd vanaf mijn superieure IOS-Gadget --

Cornelis1921

Citaat van: marvin op mei 16, 2013, 08:23:51
Ik ben z'n biografie aan het lezen, heel toepasselijk op m'n iPad.... :-D


-- Verstuurd vanaf mijn superieure IOS-Gadget --
Steve Jobs: just another creep like me.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

JohnWx

Citaat van: marvin op mei 16, 2013, 05:34:53
Ik zit alweer op m'n werk, voel me best een hardwerkende Nederlander hoor.


-- Verstuurd vanaf mijn superieure IOS-Gadget --

:yes:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Citaat van: Cornelis1921 op mei 16, 2013, 04:16:10
Dat wat legaal is niet altijd even intelligent is, heeft niet iedereen door, maar dat is nu eenmaal de tragiek van het bestaan en is een direct gevolg van de (menselijke) natuurwet, die verantwoordelijk is dat wij meestal voor de weg van de minste weerstand kiezen - ik ook hoor - hoezo "hardwerkende Nederlander"?  :schater:

en wat illegaal is heeft wel een vorm intelligentie  :?
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.