Kennen jullie deze al ?

Gestart door jwx, februari 03, 2009, 12:44:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


HiFi gek

Nee ik zie hem voor het eerst .


Groeten  EDWIN  B

ll0ll

Marantz heeft een lange geschiedenis van professioneel solid state opname apparatuur. :)
http://www.dutchaudioclassics.nl:
Marantz project D1 | Philips LHH1000 | Sure SRH1540 | Philips L300 | Schiit spullen

Slashhead

Ik gebruik ongeveer 2 jaar de (Roland) Edirol R-09. Prachtige opnames.

Opname in 24-bits/48kHz-formaat zonder compressie
MP-3 weergave/opname tot 320 kbps
Opname op SD-kaart (Ik heb er een 1GB card in zitten)
Hoogwaardige interne stereo-condensatormicrofoon
Microfoonaansluiting en lijningang, overdracht via USB



Mexicaanse Hond

Maak je daar live-opnames mee?

Slashhead

#5
ja, maar van mezelf. Ik speel dan samen met mijn vrouw arrangementen in en email die dan rond naar de overige muzikanten. Dit scheelt repetitie tijd omdat iedereen alvast kennis kan maken met de ideeën. Dit gaat een stuk makkelijker dan met recording software via de PC.

Live-opnames zijn goed mogelijk. Je moet dan wel even de sweet-spot zoeken. Meestal is dat op het podium zelf als je akoestische instrumenten hebt.

Mexicaanse Hond

En in een akoestisch dode oefenruimte met versterkte instrumenten, zou dat een beetje aanvaardbaar geluid opleveren?

Slashhead

Zeker wel, zolang je als band maar een beetje gevoel hebt voor volume en afstemming.
Je moet een plek zoeken, ongeveer een meter van de grond, waar je alle muzikanten goed kunt horen en waarbij het geluid in balans is. Niet in een hoek gaan zitten.

Mexicaanse Hond

"En wat mot dat kosten?", vroeg de Hollander in de Mexicaan.


WimPeu

Wat voor band zit je Slash(head :-D) Ik neem aan geen Guns n' Roses cover band! nopompom
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Slashhead

Neej, ik ben bassist; as size matters  :evil:

Ik ben een ordinaire huurling geweest en daarom in verschillende bands gespeeld als invaller. Van rock tot nog meer rock, feesten en partijen en gospel. Jazz en klassiek heb ik mij verre van gehouden. Nu speel ik enkel nog 1x in de maand en daarvoor doe ik de arrangementen en is zo'n recorder super handig. Losse mikes en een hoop geklooi met kabels en wat nog meer aan toeters en bellen is niet nodig met zo'n apparaat.

Mexicaanse Hond

Citaat van: Slashhead op juni 01, 2009, 22:12:51
http://www.musik-produktiv.de/studio-recording/rekorder/digital-rekorder/edirol.aspx

Ik heb twee jaar geleden ongeveer 360 euro betaald..

Mmm, refurbished voor 149. Dan moeten ze van een particulier voor 100 euro te kopen zijn.

Slashhead

#13
Als ik zo naar die nieuwe kijk (R-09 HR) dan zitten daar wel een paar makkelijke functies op die ik ook wel zou willen hebben. (split bijvoorbeeld).
Maar ik verkoop de mijne niet  :lol: