Marantz BD8002 Blu-ray

Gestart door scanspeakman, januari 04, 2008, 17:24:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Lapti

ik wacht nog even met blue ray, tot een hd-lcd tv ECHT lekker goedkoop is, het keldert de laatste tijd al heerlijk  :yes: tegen die tijd hoop ik ook dat ze normale bedragen gaan vragen voor een blauwstraal film
amp: Marantz pm84mkII
receiver: Marantz sr5003
cd\sacd\: vM Philips 963SA
fronts: Vifa vivace '94
rears: Magnat vector 55
center: Vifa carat center
sub: Titus-sub (spkrlnd, spkr&co sub 5)
interlinks: Taralabs en Ixos

HiFi gek

Blue ray films vind ik nu nog veel te prijzig .
Gemiddeld tussen de 20.00 en 25.00 euro voor een speelfilm die al jaren geleden uitkwam op dvd , mij niet gezien hoor .
Ik wacht wel tot die tijd dat de Blue ray films net zo duur zijn als nu de DVD's zijn .



Groeten  EDWIN  B

dmeerpa

Tot nu toe heb ik 2 bluray films liggen. Beide zelfs gekregen. Maar wij huren 1 tot 2 films per week. Dit weekend zelf 3. Daarvan zijn er 2 bluray. De huurprijs is dezelfde. Dus ik kan zo nu al genieten van superieur beeld en geluid. En nagaan voor minder. Geld, want mijn dvd speler kost 300 euro meer dan mijn bluray speler.
Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

HiFi gek

Citaat van: dmeerpa op januari 11, 2009, 10:35:07
Tot nu toe heb ik 2 bluray films liggen. Beide zelfs gekregen. Maar wij huren 1 tot 2 films per week. Dit weekend zelf 3. Daarvan zijn er 2 bluray. De huurprijs is dezelfde. Dus ik kan zo nu al genieten van superieur beeld en geluid. En nagaan voor minder. Geld, want mijn dvd speler kost 300 euro meer dan mijn bluray speler.
Ja inderdaad behoord de videotheek ook nog tot de mogelijkheid om goedkoop naar blue ray je kijken .


Groeten  EDWIN  B

Freggie

'k Heb de BD-8002 nu een week in huis en aan m'n HD projector gekoppeld via een 12 meter HDMI-kabel van Oehlbach met ingebouwde versterker. Ik heb de kabel aangesloten via een Oehlbach 90 graden 'knik'stekker zodat de zware kabel niet na verloop van tijd de stekkerpoort forceert. Het beeld in HD is absoluut fantastisch, ik heb vooralsnog niet veel bijgeregeld, streef naar een natuurlijke weergave.

De speler is heel robuust, de lade gaat met behoorlijke vertraging open zowel bij laden als ontladen van een disc.

Qua geluid ben ik nog enorm zoekende, de BD-8002 is namelijk ter vervanging van de DV12-S2. De speler staat gekoppeld aan een Rotel surround processor en Kef Reference 1 luidsprekers.
Ik heb diverse cd's beluisterd en kom tot de voorzichtige eerste indrukken:
1. Het klinkt alsof het dynamisch bereik groter is, ik bedoel daarmee dat ik meer hoge en lage tonen hoor....er komt dus meer geluid tevoorschijn.
2. Het geluid komt iets digitaler op me over, minder audiofiel.

Ik moet nog de componenten van beide spelers met elkaar vergelijken. Na meerdere testen besluit ik om de DV12-S2 te behouden voor muziek of hem te verkopen.

De BD-8002 heeft een mogelijkheid om digitale foto's vanaf een SD-kaartje af te spelen. De mogelijkheden daarvan vallen mij tegen. Zover ik kan zien is slechts een automatische slideshow mogelijk. Hierbij kan gekozen worden tussen het elke 5 of 10 seconden tonen van een foto. Ik mis de mogelijkheid om handmatig verder te schakelen naar de volgende foto. Ook het vloeiend in elkaar overlopen van twee beelden vind ik eigenlijk een must. Nu zit ik tussen twee beelden ruim een seconde in het duister, slecht voor de ogen.

De afstandbediening biedt een zogenaamde glow-in-the-dark functie. De toetsen lichten heel beperkt op door een fluorescerende laag. Het is een gemiste kans om voor een state of the art homecinema produkt geen verlichting in te bouwen met een timer. Ook de AB van de DV12-S2 had geen verlichting. Gelet op alle mogelijkheden van de AB is het een utopie te denken dat iedere gebruiker na verloop van tijd elke toets op de tast kan vinden. Voorts is het bereik van de AB maar beperkt tot in de praktijk 5 meter.

De reden om hier te schrijven is vooral omdat ik uitkijk naar vooral de luisterervaringen via de geluidinstallatie. Wellicht is er ook een huidige DV12-S2 eigenaar die zijn ervaring hier wil neerzetten.




HiFi gek

Het is zo ver .

De test van de Marantz   BD8002    staat nu in de Music Emotion  van februari 2009

Prijs is    € 1999   


Heb de test zelf nog niet gelezen .



Groeten  EDWIN  B

Freggie

De genoemde test is een ware aanfluiting....gelukkig heb ik me de EUR 4,95 kunnen besparen door de 'test' in de boekwinkel vluchtig door te lezen.

Na een uitgebreide uitleg wat Blu-Ray inhoudt werden kort wat eigenschappen van de speler genoemd en verteld dat het een fantastisch apparaat is....geen enkele kritische noot. Op de pagina daarachter werd notabene uitgebreid een opsomming gegeven van de specs van nodel bd-7003.... te gek voor woorden.

Ik heb dus wel Emotion gevoeld maar niet op de manier die ik hoopte.  violent1

joep

Music Emotion een reclame folder waar je voor moet betalen. Onzinnige reclame praatjes. Geeft Marantz geen geld voor het artikel, dan zetten ze volgens mij toch veel te dure advertentie's in dat blad. De redactie bestaat uit broodschrijvers. Gelukkig zijn er forums zoals deze waar mensen kunnen schrijven wat ze echt vinden.

Stadium III

Citaat van: joep op februari 16, 2009, 08:58:01
Music Emotion een reclame folder waar je voor moet betalen. Onzinnige reclame praatjes. Geeft Marantz geen geld voor het artikel, dan zetten ze volgens mij toch veel te dure advertentie's in dat blad. De redactie bestaat uit broodschrijvers. Gelukkig zijn er forums zoals deze waar mensen kunnen schrijven wat ze echt vinden.
stupid
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

HiFi gek

Er zijn inderdaad wel merken zoals Marantz waar zelden kritiek op wordt geleverd door Music Emotion .
Ook best wel logisch gezien de vele advertenties van Marantz in dat blad .

Groeten  EDWIN  B