welke receiver van Marantz

Gestart door danny47, februari 12, 2024, 15:10:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

danny47

Hallo allemaal, het is een poos geleden dat ik weer eens wat post hier, maar heb de volgende vraag:
onlangs een setje monitor audio bronze 5 op de kop kunnen tikken, nu wil ik er weer graag een receiver bij willen kopen,
het liefst met bluetooth en wifi en internet en zo min mogelijk hdmi, ik hou van een warm geluid, woont in een appartement, dus buren hoeven niet per se mee te luisteren, woonkamer is 28 m2, wat zouden jullie mij aanraden. Het liefst een 2e hands.
Ik speel nu tijdelijk af op een gratis gekregen denon avr 1709

dmeerpa

Citaat van: danny47 op februari 12, 2024, 15:10:16Hallo allemaal, het is een poos geleden dat ik weer eens wat post hier, maar heb de volgende vraag:
onlangs een setje monitor audio bronze 5 op de kop kunnen tikken, nu wil ik er weer graag een receiver bij willen kopen,
het liefst met bluetooth en wifi en internet en zo min mogelijk hdmi, ik hou van een warm geluid, woont in een appartement, dus buren hoeven niet per se mee te luisteren, woonkamer is 28 m2, wat zouden jullie mij aanraden. Het liefst een 2e hands.
Ik speel nu tijdelijk af op een gratis gekregen denon avr 1709

Is natuurlijk ook budget afhankelijk.
Door de komst van de Cinema 30 in maart, dalen de 2dehands prijzen ook van de oudere top modellen zoals de SR7015 en SR8015.

Zelf heb ik een Cinema 40 en woon ook op een appartement waar de woonkamer even groot lijkt. Toch luisteren de buren niet tegen.
Geen idee wat de ervaringen zijn van de andere forumleden maar ik vind de Bluetooth maar niks op de cinema 40 net zoals op mijn dure Marantz SACD 30n. Op 4meter afstand heeft mijn smartphone al problemen met de verbinding en hapert het afspelen.

Ikzelf heb al heel wat receivers gehad SR7500, SR8002, SR7005, SR7008 en nu de cinema 40.
Degene met de warmste sound was de SR8002.

En laat ons forumgenoot @jackflash er net één te koop hebben https://marantzforum.nl/forum/index.php?topic=18943.0 maar opgelet deze heeft geen bluetooth en al zeker geen 4k.

Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

danny47

Bedankt voor je reactie, de sr8002 is wel erg gedateerd voor mij, ik dacht meer aan een NR1605, iemand daar ervaring mee?

dmeerpa

Citaat van: danny47 op februari 12, 2024, 17:19:46Bedankt voor je reactie, de sr8002 is wel erg gedateerd voor mij, ik dacht meer aan een NR1605, iemand daar ervaring mee?
Dit is inderdaad al een gedateerde versterker. Maar van alle receivers die ik me opnoemde de warmste vandaar dat ik het toch even wenste te vermelden.

Ik weet dat ik toennikboverstapte naar de SR7005 die warmte echte miste, de SR7008 bracht die een ietsie terug. De c40 merk ik geen verschil.

Ik vraag me persoonlijk af, of ze überhaupt nog warmen klinken en we er gewoon aan geworden zijn. Ik moet toegeven dat ik in een eeuwigheid geen andere sets meer hoorde enndus geen referentie meer heb.

Succes nog met de zoektocht.
Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

danny47


danny47

Iemand anders nog een idee? ik wil maar 2 luidsprekers aansluiten en kunnen streamen? Ik heb de Denon nu met 2 optische kabels aangesloten op een kpn kastje voor radio en een op de tv

Hoewie Loewie

Hoi. Goedkoopste oplossing is de Denon gebruiken en daar een Bluetooth ontvanger op aansluiten om naartoe te kunnen streamen.

Receiver 2216 1515 - Tuner 2050 ST-50 - Deck 5010 SD1015
Setups: PM-KI Pearl Lite-PM6005-CD5005 / PM5004-CD5004-ST6003 / SR5023-CD5003
Heul veul Superscope Website: www.superscopeaudio.nl

Emiel77

Citaat van: danny47 op februari 13, 2024, 15:40:43ik wil maar 2 luidsprekers aansluiten en kunnen streamen?

Dan snap ik de behoefte voor een AV receiver niet helemaal... dan kan je beter voor een stereo versterker gaan met streaming mogelijkheden.

Een PM7000N lijkt me dan een betere optie, lijkt me ook gebruikt wel te vinden.

Echt warm klinkt marantz naar mijn mening tegenwoordig niet echt meer, wat op zich helemaal niet verkeerd is, en met de toonregeling en eventueel toevoegen van een actieve sub kom je ook een heel eind :-D

Marantz PM8006 | Marantz ND8006
Technics SL-1210GR | Ortofon Concorde Century
Quadral Signum 70 | Quadral Qube CS10
Apple Mac mini M2 | Apple iPad Pro M1
AudioQuest DragonFly Cobalt
Sennheiser HD 660S | Sennheiser Momentum 3
LG 55" Oled C1 | Apple TV 4K

TurboMarco

Citaat van: danny47 op februari 13, 2024, 15:40:43Iemand anders nog een idee? ik wil maar 2 luidsprekers aansluiten en kunnen streamen? Ik heb de Denon nu met 2 optische kabels aangesloten op een kpn kastje voor radio en een op de tv
https://www.hifiklubben.nl/argon-audio-sa1-geintegreerde-versterker/argsa1bk/
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

NB

Citaat van: Hoewie Loewie op februari 13, 2024, 17:19:01Hoi. Goedkoopste oplossing is de Denon gebruiken en daar een Bluetooth ontvanger op aansluiten om naartoe te kunnen streamen.

Heb ik ook zo, bevalt uitstekend.
Voor een paar tientjes heb je er eentje.
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

Voorn

Citaat van: Emiel77 op februari 13, 2024, 20:58:30Dan snap ik de behoefte voor een AV receiver niet helemaal... dan kan je beter voor een stereo versterker gaan met streaming mogelijkheden.

Een PM7000N lijkt me dan een betere optie, lijkt me ook gebruikt wel te vinden.

Echt warm klinkt marantz naar mijn mening tegenwoordig niet echt meer, wat op zich helemaal niet verkeerd is, en met de toonregeling en eventueel toevoegen van een actieve sub kom je ook een heel eind :-D


Ik denk dat dit een goed idee is.
PM8005, Sr6015, UD7007, Bluesound Vault2,  Nvidia Shield Pro
Front Kef XQ5, Surround KefXQ3, Center XQ2C, Heights Q compact, Subwoofer Rel HT1510

Emiel77

#11
Citaat van: Voorn op februari 14, 2024, 22:23:06Ik denk dat dit een goed idee is.

Uitgaande van een marantz wens idd, de argon audio suggeste van Marco is ook geen verkeerde en relatief goedkoop ook nog eens, zelfs nieuw.

Beste optie blijft thuis luisteren, meen dat Klubben een 60 dagen optie hanteert, zeker de moeite waard om te proberen.
Met 2e hands blijft het gokken, hoewel de invloed van een versterker ook mag worden betwijfeld... de speakers en de ruimte hebben een veel grotere invloed en vermogen zegt in de basis helemaal niets.
Marantz PM8006 | Marantz ND8006
Technics SL-1210GR | Ortofon Concorde Century
Quadral Signum 70 | Quadral Qube CS10
Apple Mac mini M2 | Apple iPad Pro M1
AudioQuest DragonFly Cobalt
Sennheiser HD 660S | Sennheiser Momentum 3
LG 55" Oled C1 | Apple TV 4K

dmeerpa

#12
Citaat van: Emiel77 op februari 14, 2024, 22:42:52Beste optie blijft thuis luisteren, meen dat Klubben een 60 dagen optie hanteert, zeker de moeite waard om te proberen.
Met 2e hands blijft het gokken, hoewel de invloed van een versterker ook mag worden betwijfeld... de speakers en de ruimte hebben een veel grotere invloed en vermogen zegt in de basis helemaal niets.
De praktijk is echt wel anders hoor.

Ten tijde van mijn Marantz SR8002 miste ik iets (oa dynamiek) bij mijn fronts.
Ik heb toen 3 versterkers geprobeerd. 2 ervan waren stereoreceivers.
  • NAD C 275BEE, klonk voor geen meter en zat sneller in de doos dan dat ik ze had uitgepakt, (desbetreffende post).
  • Vincent SV-23, was in het laag de beste van de drie, zeer mooi en strak laag, (desbetreffende post)
  • Rotel RB991, ik denk de meest neutral, want de warme SR8002 klank bleef, alleen zorgde het extra vermogen 250Watt voor wat de SR8002 niet kon

Nu in de praktijk kan het dat het van de NAD en Vincent de voorversterker was die het verschil gaf, en niet de eindversterker, echter kon je die niet by-passen.

Zoals ik hier al door Emiel77 en mezelf werd aangegeven, hebben we ook bij Marantz Receiver de warme klank zien veranderen en afnemen.

Wat mij betreft matchen niet alle speakers met alle receivers en omgekeerd.
Ook de reden dat ik voor mijn nieuwe fronts bij Wharfedale blijf.
Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

NB

Citaat van: dmeerpa op februari 15, 2024, 16:21:14De praktijk is echt wel anders hoor.

Dat is mijn ervaring ook.
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

SB_Marantz

Citaat van: Hoewie Loewie op februari 13, 2024, 17:19:01Hoi. Goedkoopste oplossing is de Denon gebruiken en daar een Bluetooth ontvanger op aansluiten om naartoe te kunnen streamen.

 8-)
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM