Wie kent de Xanadu ds12

Gestart door cheese, maart 01, 2010, 22:59:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

johanmaserati

Dat is mijn woonkamer ook, als ik de open keuken erbij tel (en die is echt helemaal open), dus dat komt ongetwijfeld goed... :-)
Marantz SR6004 surround receiver
Crafty Azumi front speakers
Samsung 42" LCD TV
Optoma HD20 Beamer + 100" electrisch scherm
DIY Kimbercable 4AG luidsprekerkabel
DIY pure silver interlinks + LOC pure silver RCA's
Sony PS3
XBOX 360
Nintendo WII

mars


Weet je wat ook gaaf is, de man achter de Azumi's is nu een center en surroundspeakers aan het ontwikkelen als aanvulling op de Azumi's, de sub is al klaar en wordt binnen enkele weken verwacht HB HB
[/quote]

Oke dan HB ...hoewel ik zelf op het ogenblik niet in de markt ben voor andere speakers , vind ik dit soort ''ontdekkingen'' altijd wel gaaf en interressant.
Net zoals toen ik een paar jaar geleden zuiltjes van 300 euro ofzo van ''q-aqoustics'' hoorde , en die gewoon fijner in de ooren vond, dan die ''mordaunt short performance'' bijvoorbeeld.
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

johanmaserati

Mooi is dat he... Ik was op zoek naar een buizenbak en toen kwam ik op de website van yarland te recht en dus ook bij de crafty's.

Morduant Short heb ik ook gehad, ik had de MS908 dacht ik, in ieder geval die zuilen met die woofers aan de zijkant, klonken niet verkeerd maar de tweeter was erg gemeen.
Marantz SR6004 surround receiver
Crafty Azumi front speakers
Samsung 42" LCD TV
Optoma HD20 Beamer + 100" electrisch scherm
DIY Kimbercable 4AG luidsprekerkabel
DIY pure silver interlinks + LOC pure silver RCA's
Sony PS3
XBOX 360
Nintendo WII

cheese

ik heb vanavond de Xanadu DS 12 gelusiterd en ik moet zeggen dat ze erg groot klonken voor de afmeting......je er totaal niet luistermoe van werd.................maar ik miste wel wat........detail en minder mooi waren de stemmen.

Ik heb de Totem Staff en Neat Motive 2 geluisterd en die grepen mij echt beet..............en dat deed deze speaker dus niet................maar de verschillen in prijs zijn ook groot.....en deze Xanadu zag er voor zijn leeftijd van 10 jaar nog helemaal super uit.

maar het si wel het geluid wat telt..................word vervolgt.............


gr kees
Primare SPA21, Primare cd21,Totem Staff,canton plus xl
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge

Mexicaanse Hond

Als je de DS14 eens wilt horen, dan kom ik graag eens bij je langs met mijn oude setje dat nu dienst doet als fronts op zolder.

Lion of Judah

Naim Supernait
Avondale TPX2
TeddyPardo U2S
Spendor A5
Intel NUC

cheese

ja mooi he gegrepen worden door een speaker.............is weer eens iets anders....

gr kees
Primare SPA21, Primare cd21,Totem Staff,canton plus xl
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge

cheese

Citaat van: Mexicaanse Hond op maart 06, 2010, 00:05:02
Als je de DS14 eens wilt horen, dan kom ik graag eens bij je langs met mijn oude setje dat nu dienst doet als fronts op zolder.

Ik denk wel dat ik wil, want ondanks dat de Xanadu niet tegen de Totem Staff op kon.............wat niet gek is want dat is een speakerset van 2000 euro..... moet ik bekennen dat de Xanadu ds 12 voor een speaker van 10 jaar oud en kleine afmetingen toch veel in huis heeft en voor 300 euro koop je echt niets beters denk ik...

en dan is zeker mijn interesse gewekt wat de grote broer van deze Xanadu Ds 12 kan.......


gr kees
Primare SPA21, Primare cd21,Totem Staff,canton plus xl
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge

Mexicaanse Hond

Het zijn mooie luidsprekers, maar beperkt in het laag. Het laag wat er uit komt is wel heel zuiver en onvervormd.
We spreken wel af per pm.