De set van Marantz 81

Gestart door Marantz 81, april 05, 2009, 22:22:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

WimPeu

Arjan moet gewoon zuilen kopen en dan natuurlijk Dynaudio. Ik ben laatst een avondje wezen bier drinken bij Arjan waarbij we ook de nog even naar de set hebben geluisterd  :-D en die is op een heel hoog niveau. De enigste upgrade mogelijkheid zijn zuilen.


Schijt aan de buren en knallen Arjan... HB
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Marantz 81

#1141
Dat is ook de voornaamste reden geweest om destijds de monitoren te kopen i.v.m buren ,ondanks dat ik ze nog steeds geweldig vindt ,wil ik gewoon Zuilen hebben

Want juist op normale luister volume,s is het dan ook beter luisteren ik draai ook niet zo vaak hard ,en nu met de monitoren heb je als snel de neiging om gas te geven omdat 1 woofer niet genoeg lucht in de ruimte kan verplaatsen

en ach de buren klagen niet zo snel hoor ,alleen als ik laat op de avond ga knallen ,hou daar ook wel rekening mee want heb ook van hun geen last  :-)

still life

even speakertjes uitwisselen met leo  :wink: , just to be on the safe side..  :angel:
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

Marantz 81

Vandaag nog met Marco zitten praten over speakers en acoustiek en hij heeft er echt verstand van  :yes:

Ben ik eigenlijk tot de conclusie gekomen dat ik men set gewoon hou zoals die nu is  :-)

Ik kan me het moment nog goed herinneren dat ik de DLS R55 had wat hele goede speakers zijn ,vanmiddag er ook nog over gehad om de DLS R55 nog eens hiernaar toe te halen men pa heeft die overgenomen toen ik de Dynaudio,s kocht ,maar toen ik deze kleintjes kocht en ze daarna op de stands plaatste had ik echt zoiets van  :-o wat klinken die dingen geweldig  :kwijl: kwa weergave dynamiek en kracht in het geluid ,ondanks de soms tekortkomingen in het laag blijft het altijd moeilijk en zoals marco ook tegen mij zij wordt het toch nooit helemaal zoals je wilt en hij heeft ook gelijk wim zij het ook nog tegen me van doe die dingen nou niet weg  :no: er zijn genoeg mensen hier wezen luisteren die weten hoe goed het klinkt en dat heb ik zelf ook elke keer als ik zit te genieten wanneer ik een schijfje in de SA11 of een Dvd in de UD 5005 doe  :yes:

Ach je verandert eens wat  clown1 en in dit geval niks  :-D


lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Marantz 81

Citaat van: lo op november 27, 2011, 23:10:31
pompom
Heel verstandig  :yes:

Ja het blijft lastig ,acoustiek hier is gewoon waardeloos en wordt al zo aangezet met een monitor ,laat staan met een Focus 220 II dat gaat echt niet goedkomen  :no:

Cornelis1921

 byebye Arjan, ook jij bedankt en eventueel tot een volgende M&G. byebye, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

drees62

Citaat van: Marantz 81 op november 27, 2011, 23:04:16

Ben ik eigenlijk tot de conclusie gekomen dat ik men set gewoon hou zoals die nu is  :-)


Gisteren consult gedaan bij de club van wijze mannen???  :-D :-D :wink:

Cornelis1921

Citaat van: drees62 op november 28, 2011, 11:10:29
Citaat van: Marantz 81 op november 27, 2011, 23:04:16

Ben ik eigenlijk tot de conclusie gekomen dat ik men set gewoon hou zoals die nu is  :-)


Gisteren consult gedaan bij de club van wijze mannen???  :-D :-D :wink:
Waren die het dan unaniem met elkaar eens??? Wim is juist na een dergelijk bezoek ongeneeslijk besmet geraakt met upgraditus. Dus Arjan, voorzichtigheid is geboden.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

jrm

Citaat van: Marantz 81 op november 27, 2011, 23:04:16
Vandaag nog met Marco zitten praten over speakers en acoustiek en hij heeft er echt verstand van  :yes:

Ben ik eigenlijk tot de conclusie gekomen dat ik men set gewoon hou zoals die nu is  :-)


:yes: :yes:

Inderdaad genieten van hetgeen je hebt!!!

Marantz 81

#1150
Vanavond heb ik de DLS R55 weer hiernaar toe gehaald ,en was gelijk een schot in de roos voor mij  :yes: pompom

De Dynaudio 52SE zijn nu definitief de deur uit ,heb gerolen met men pa waar ze vanaf nu zullen verblijfen  :-)

Ik ga de DLS R55 nog een tweeter/filter en bekabeling Upgrade geven ,maar komt met de tijd  byebye


jrm


drees62

lees je eigen post nog eens na van 2 dagen geleden. Ik kan je niet meer volgen Arjan.  :no: :no: HLP

Citaat van: Marantz 81 op november 27, 2011, 23:04:16
Vandaag nog met Marco zitten praten over speakers en acoustiek en hij heeft er echt verstand van  :yes:

Ben ik eigenlijk tot de conclusie gekomen dat ik men set gewoon hou zoals die nu is  :-)

Ik kan me het moment nog goed herinneren dat ik de DLS R55 had wat hele goede speakers zijn ,vanmiddag er ook nog over gehad om de DLS R55 nog eens hiernaar toe te halen men pa heeft die overgenomen toen ik de Dynaudio,s kocht ,maar toen ik deze kleintjes kocht en ze daarna op de stands plaatste had ik echt zoiets van  :-o wat klinken die dingen geweldig  :kwijl: kwa weergave dynamiek en kracht in het geluid ,ondanks de soms tekortkomingen in het laag blijft het altijd moeilijk en zoals marco ook tegen mij zij wordt het toch nooit helemaal zoals je wilt en hij heeft ook gelijk wim zij het ook nog tegen me van doe die dingen nou niet weg  :no: er zijn genoeg mensen hier wezen luisteren die weten hoe goed het klinkt en dat heb ik zelf ook elke keer als ik zit te genieten wanneer ik een schijfje in de SA11 of een Dvd in de UD 5005 doe  :yes:

Ach je verandert eens wat  clown1 en in dit geval niks  :-D

Marantz 81

Dat begrijp ik andre maar ik schrijf ook snel wat ik op dat moment denk ,en dan later blijft het toch meer knagen

Eindelijk weer een vloerstaander met een mooi vol geluid  pompom

lo

Toch een keer een dynaudio vloerstaander proberen? HB
Jij blijft ons verrassen en vermaken natuurlijk..... pompom
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.