Het nut van recappen, zin of onzin

Gestart door snorrewiets, maart 22, 2023, 15:40:19

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

SB_Marantz

Citaat van: snorrewiets op maart 23, 2023, 19:52:16De main filtercap is die hele grote jongen toch op het chassis gemonteerd?


klopt
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

snorrewiets

Ja,bijzonder interessant om te zien,echt een vakman...
Daar ben ik niets bij met mijn basis electronica...
Mooi filmpje...  notworthy

SB_Marantz

Citaat van: snorrewiets op maart 23, 2023, 19:52:16De main filtercap is die hele grote jongen toch op het chassis gemonteerd?


Maar die is dus niet vervangen want dat was de vraag?
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

snorrewiets

Het lijkt er inderdaad op dat deze niet is vervangen....

Roetsj

Citaat van: snorrewiets op april 07, 2023, 13:05:25Het lijkt er inderdaad op dat deze niet is vervangen....
meestal nog prima,zijn de kleinere waardes waar je je zorgen om moet maken,meten is weten in deze,alles vervangen is meestal echt niet nodig,en bij vervanging gerenommeerde merken gebruiken.

SB_Marantz

Het merendeel van de audio merken gebruikt Elna waarvan er goede en ook zeer slechte series van zijn.
In die tijd waren ze zeker goed maar je gaat wanneer je een apparaat gaat recappen natuurlijk alles vervangen.
Of je moet het niet willen.
Die dingen zijn 40+ jaar oud notabene en niet alleen de elco's worden slecht maar ook potmeters, schakelaars en soldeerverbindingen.
Bij de jongere modellen nog veel sneller door een enkele oorzaak. (el cheapo gemaakt)
Ik laat geen elco zitten om deze later alsnog te moeten vervangen.
Pas als je al het bovenstaande gedaan hebt samen met het afregelen/functie en powertest kun je spreken van een revisie i.m.o.




Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Roetsj

Citaat van: SB_Marantz op april 09, 2023, 11:18:08Het merendeel van de audio merken gebruikt Elna waarvan er goede en ook zeer slechte series van zijn.
In die tijd waren ze zeker goed maar je gaat wanneer je een apparaat gaat recappen natuurlijk alles vervangen.
Of je moet het niet willen.
Die dingen zijn 40+ jaar oud notabene en niet alleen de elco's worden slecht maar ook potmeters, schakelaars en soldeerverbindingen.
Bij de jongere modellen nog veel sneller door een enkele oorzaak. (el cheapo gemaakt)
Ik laat geen elco zitten om deze later alsnog te moeten vervangen.
Pas als je al het bovenstaande gedaan hebt samen met het afregelen/functie en powertest kun je spreken van een revisie i.m.o.


Een ieder zijn ding,meten is weten zeg ik altijd maar.



snorrewiets

Ik heb nog even nagevraagd bij mijn "mannetje" welke de recap heeft uitgevoerd van mijn Superscope en hij vertelde mij dat de filtercap nog in uitstekende conditie verkeerde en ruim binnen de toleranties, dus ik maak mij daar geen zorgen meer over...
Ben.

SB_Marantz

Wanneer ook de ESR nog ok is hoef je je nog even geen zorgen te maken inderdaad.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM