Marantz model 140 Eindversterker Voor + Eind trap

Gestart door rickzandstra, november 20, 2012, 20:06:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

klaas1965

Hallo Maus,

Wil eerst toch eens een poging wagen, denk dat het goed komt. :yes:
Zou er aan beginnen vanavond, heeft de sint een radio in mijn schoen gedaan.
Kijken of het wat is......

Maus


klaas1965

Zeker, deze tuner is top.
Is jarenlang niet gebruikt, scope is nog perfect en alles orgineel.
Prachtding!
Maar we dwalen af, de 2440 werkt ook weer maar hier zal ik een nieuw topic over starten.
Is een leuk apparaat, zeker in combinatie met een 2220 of 2230 en past in ieder interieur.....


leo de M

Citaat van: klaas1965 op december 05, 2012, 11:35:51
Bij deze nog wat foto's van de 140

Nieuwe transistors met nieuwe micaplaatjes en warmtegeleidende pasta.
Ik zie wel eens dat het helemaal dichtgesmeerd zit met die smurrie, heeft totaal geen zin. nonono
De pasta is alleen bedoeld om de oneffenheden op te vullen zodat daar geen lucht zit want dat geleid uiteraard slecht. Een dun laagje is voldoende.
Dan de voedingselco modificatie, tja het werkt....maar met siliconenkit...nou ja..hmm.
Ga dit toch anders doen denk ik.
En de connectorpootjes op de print, deze heb ik uiteraard schoongemaakt.
En voor Leo nog een foto van het ledlampje zoals ik deze heb gemaakt, samen met een SMD proeflampje.
Dat is een leuke oefening voor alcoholisten 's ochtends (zoals hik). SMD werkt ook maar lagere intensiteit.
Trouwens ook de spanning voor de verllichting gelijkgericht om het trillen van de leds tegen te gaan, je ziet het niet maar weet dat het er is... Gewoon een DIL brugcel tussen de bedrading gesoldeerd.
De spanningsverhoging door het gelijkrichten word weer teniet gedaan door de spanningval over de brugcel dus je kan er ook altijd weer een gewoonlampje inzetten

Volgende project een mishandelde 2440....

Mmmm, lijkt me wel priegelwerk , die led's , daar moet ik misschien achteraf eerst moed voor verzamelen.
Wel mooi , die rand van koelpasta om de eindtorretjes.
mission 753 freedom
tannoy sixes 611
marantz sm8-sc8
marantz model 2325 silver
marantz model 4240 silver
marantz model 140
marantz model 1070
marantz model 104
marantz model 5020
marantz dv6200

klaas1965

Priegelwerk met de 2 ledjes valt mee, ik heb een mal gemaakt. (stukje hout met 2 gaatjes waar de ledjes precies in passen voor de afstand) Dan zitten ze vast met het solderen. Met die SMD's is het een ander verhaal maar is ook een truukje voor. Als je het niet ziet zitten kan ik ze ook voor je maken.

leo de M

Bedankt voor het aanbod Klaas , maar ik ga eerst zelf wel even proberen te hobbyen.  :-)
mission 753 freedom
tannoy sixes 611
marantz sm8-sc8
marantz model 2325 silver
marantz model 4240 silver
marantz model 140
marantz model 1070
marantz model 104
marantz model 5020
marantz dv6200