Marantz model 140 Eindversterker Voor + Eind trap

Gestart door rickzandstra, november 20, 2012, 20:06:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Paul

Citaat van: klaas1965 op december 01, 2012, 21:03:58
Hallo Paul.

De versterker zit alweer dicht en de film Sint begint zo... :lol:
Je heet niet voor niks: klaas1965  :-D
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site


SB_Marantz

Huub ziet er anders niet zo florissint uit........ :schater:
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Paul

Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

rickzandstra

Hallo Klaas,

Ik ben erg blij dat de 140 weer speelt zoals het hoort.
Ik wens je er dan ook heel veel luisterplezier mee.
Ik wil bij deze toch alle mensen nog even bedanken voor de reacties.

Fijne Zondag toegewenst.

klaas1965

Zo, dat was spannend....

Ben vandaag weer verder gegaan met de 140, heb ook de andere eindtrap eruit gehaald en in het kader van de symmetrie ook hier de eindtransistoren vervangen en de elco's. Dit zijn hele servicevriendelijke apparaten met die connectoren maar deze kunnen ook vervuilen. (schoongemaakt) ook de elco's van de protect unit vervangen, relais is nog goed dus doe ik niets aan. Er was aardig geprutst met de lampjes, had ook eens een lampje in gesoldeerd gezeten, gevolg gesmolten lamphouder.
Rick had me gewaarschuwd dat er nu 300mA in zat dus deze heb ik ook vervangen door led's en nieuw diffuser papier, ziet er weer top uit. Heb alleen mijn twijfels over de bufferelco modificatie, 2x4700uF parallel 2x. Zou ik persoonlijk niet doen, gewoon 2 dikke elco's.
Nu nog afregelen. :yes:
De set op de foto is samengesteld uit componenten die ik defect heb gekocht, de 104, 1060 en de 140.
In de avonduurtjes gerepareerd, vind dit een mooie set, ook zonder de 3200.

En een paar foto's :-)

klaas1965


Paul

#22
Citaat van: klaas1965 op december 02, 2012, 14:22:58
Hoe krijg ik er meer foto's op?
Bijvoorbeeld via:  http://nl.tinypic.com/

Met dit als resultaat.  :wink:



Ziet er goed uit.

Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

jrm

Ziet er mooi uit!

Slaat bij jou de VU-meters ook pas heel laat uit?
Als de VU-meters gaan bewegen ben ik al weggelopen van de geluidssterkte.

klaas1965

Dat klopt, als je ze als ruitenwissers wil zien bewegen sta je op disco sterkte :yes:
Nog iets verder en dan krijg je als bonus de "peak" hello

klaas1965


Frits Denon

Heb deze set als 3200+140 jaaaaren gehad als 1ste eigenaar... Revisie is zeker een succes!!. Genieten! HB
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

klaas1965

Bij deze nog wat foto's van de 140

Nieuwe transistors met nieuwe micaplaatjes en warmtegeleidende pasta.
Ik zie wel eens dat het helemaal dichtgesmeerd zit met die smurrie, heeft totaal geen zin. nonono
De pasta is alleen bedoeld om de oneffenheden op te vullen zodat daar geen lucht zit want dat geleid uiteraard slecht. Een dun laagje is voldoende.
Dan de voedingselco modificatie, tja het werkt....maar met siliconenkit...nou ja..hmm.
Ga dit toch anders doen denk ik.
En de connectorpootjes op de print, deze heb ik uiteraard schoongemaakt.
En voor Leo nog een foto van het ledlampje zoals ik deze heb gemaakt, samen met een SMD proeflampje.
Dat is een leuke oefening voor alcoholisten 's ochtends (zoals hik). SMD werkt ook maar lagere intensiteit.
Trouwens ook de spanning voor de verllichting gelijkgericht om het trillen van de leds tegen te gaan, je ziet het niet maar weet dat het er is... Gewoon een DIL brugcel tussen de bedrading gesoldeerd.
De spanningsverhoging door het gelijkrichten word weer teniet gedaan door de spanningval over de brugcel dus je kan er ook altijd weer een gewoonlampje inzetten

Volgende project een mishandelde 2440....

Paul

Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Maus

Word niks joh... Geef maar hier ik ruim hem wel voor je op.

:-) :wink: