Marantz 170Dc black edit project

Gestart door HAL9000, oktober 04, 2012, 01:18:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

HAL9000

Ik heb en de  loop der jaren een hoop marantz  apparatuur onder handen genomen. Ik  kom overal  in Nederland(soms Belgie) om apparatuur op te kopen. Op  te knappen en dan  te verkopen of te houden. De mooiste  stukken die ik wil zijn  de 2500 of 2600 en 4400.  Eventueel nog een model 18 of 19.  Ik heb  de  grootste van marantz  wel.  De  18 19 nog niet.   Ik krijg ook een heleboel apparatuur mee voor een habbekrats. Zwaar beschadigd  en defect  apparatuur  dat  eigenlijk   niet rendabel meer is  om te  restaureren.

Ik heb al een tijdje  een marantz 170dc  in de  kast staan. Beschadigd Front, beide  eindversterkers  defect en  miste een printje.  Ik heb na  2.5  jaar  het  relais  printje  kunnen vinden. helaas  was  het front zwaar beschadigd  en1  VU  kapje  gescheurd.   Ik ben met het idee  gekomen om alles  zwart  te  spuiten en te  restaureren.

En dat is me aardig gelukt.  beide  eindversterkers  miste weerstanden, transistoren, alle  eindtransistoren  schroeven. En sommige c'tjes waren verbrand. Dit exemplaar  heeft brand schade door een ander apparaat dat eronder stond.  Waardoor  essentiële onderdelen te warm zijn geworden en zodoende  alles is  geknald.

Ik heb alle twee de  eindversterker  helemaal  symmetrisch  opgeknapt,  het relais  board  voorzien van nieuwe  transistoren en relais.  Nieuwe  mono potmeters  aan de voorkant,  En  nieuwe lampjes.   Ik moet de  dikke combo elko  nog vervangen door  2  nieuwe  12000µF  elko's. Deze  combo is nog  redelijk, maar gaat er wel uit.




allemaal nieuwe  elko's,  klein signaal  transistoren,pre  drivers.  Driver van ISO  type gebruikt  en veel zwaarder dan de  standaar a913 c1956 (ouwe  troep).  Nieuwe  weerstanden op cruciale punten, en nieuwe  100nF c'tjes.
Bias  afgesteld  met weerstanden modificatie tot 10mV ± loopt wat op.





Nog  de  combo elk  vervangen en de  rackhandles  erop!  dan is  die  19'' !!


leuk of niet leuk?
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

SB_Marantz

Ik zou de knoppen voor de gain origineel houden , staat veel mooier denk ik.

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

pietjepc

Heel mooi ding om te zien! En inderdaad, knap werk! :yes:
PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

WilliamB

Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

QuattroNL

Kijk aan, een echte Limited Edition!  clown1

Leuk toch om eens lekker te experimenteren?
Ziet er wel stoer uit hoor.
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

HAL9000

Ja  ding  was  eigenlijk niks meer waard.  Mocht ik ooit nog een net  frontje  vinden dan  kan die  weer  origineel gemaakt worden gemaakt  optisch.
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

HAL9000

2 nieuwe  buffers  geplaatst.

de  combo meet nog meer  5000µf per  kern,  terwijl die  12000µf  moet  meten.







Met  rackhandles  helemaal  compleet.  :-P

170BLK  :angel:
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

jrm


100%Marantz

Hello Hal,

Was het oorspronkelijk niet zwart?
Is nog mooi met die blauwe VU

Mooi werk
marantz, what else?

HAL9000

Citaat van: 100%Marantz op oktober 08, 2012, 15:29:18
Hello Hal,

Was het oorspronkelijk niet zwart?
Is nog mooi met die blauwe VU

Mooi werk

nee,  zijn maar  paar zwarte  eindbakken  de  240blk en Sm7 blk. Deze  had een lelijk front.
Maar ga kijken als ik in de  VS  een ander  frontje  kan  bemachtigen zo niet laten maken.

Jon
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

Paul

Citaat van: HAL9000 op oktober 08, 2012, 16:44:32
nee,  zijn maar  paar zwarte  eindbakken  de  240blk en Sm7 blk. Deze  had een lelijk front.
Maar ga kijken als ik in de  VS  een ander  frontje  kan  bemachtigen zo niet laten maken.

Jon
En staat nu al op Marktplaats. :|
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

HAL9000

Citaat van: Paul op oktober 08, 2012, 16:58:25
En staat nu al op Marktplaats. :|

ja  even kijken als  er  animo is.   Veel  gevraagd  biedingen via mail, maar nog niks leuks gezien.
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

Maus


HAL9000

als ik er  250,- voor krijg  vind ik het prima!
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!