SR8300 sub out defect > reparatie hulp gezocht !!

Gestart door dubbelo7, juli 14, 2007, 20:09:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

dubbelo7

Hoi Allemaal,

sinds een week of twee "tikt" mijn subwoofder bij iedere aktie die ik doe op mijn sr8300.

De tik is er erineens en bestaat uit een doffe dreun. Netzoiets alsof je de sub aansluit terwijl je versterker aan staat.

Groeten,
Sander.



SR-9200, Dv-6400, Showcenter Pinancle, Digitenne hd recorder, 4 piedpipers, 1 piepipers center, 1 kef psw3000s sub

dubbelo7

#1
dit staat ook per abuis in een ander topic......

Groeten,
Sander.



SR-9200, Dv-6400, Showcenter Pinancle, Digitenne hd recorder, 4 piedpipers, 1 piepipers center, 1 kef psw3000s sub

Vlearmoes

Heb je toevallig (net)kabels over de sub bekabeling liggen?
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

dubbelo7

#3
had wel een rommeltje met de kabels, maar nu niet meer.

Alle kabels losgehaald en alleen de dvd erop met de sub, en toen was het er ook.

Zojuist een net spanningfilter geplaatst, maar dat helpt niet.

Groeten,
Sander.



SR-9200, Dv-6400, Showcenter Pinancle, Digitenne hd recorder, 4 piedpipers, 1 piepipers center, 1 kef psw3000s sub

Stadium III

Ik vindt het raar dat marantz vaag doet !

Ik zou hem naar een dealer brengen in de buurt en dan ter reparatie op laten sturen
Of meteen naar marantz service center !

Verder suc 6 ermee
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

TurboMarco

Dat euvel had mijn SR4300 dus ook,het werd op den duur nog erger  violent1 want de luide plop was zelfs over de aangesloten eindversterker te horen.
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

SB_Marantz

Citaat van: dubbelo7 op juli 14, 2007, 20:12:09
dit staat ook per abuis in een ander topic......

Hoi Allemaal,

sinds een week of twee "tikt" mijn subwoofder bij iedere aktie die ik doe op mijn sr8300.

De tik is er erineens en bestaat uit een doffe dreun. Netzoiets alsof je de sub aansluit terwijl je versterker aan staat.

Mijn sr8300 is bijna drie jaar oud en Marantz wil geen coulance geven.

Volgens de reparateur "audioservice" in elst, is de muteschakeling van de sub pre out defect. Oftewel, op de sub staat altijd een stukje signaal en bij het switchen van bron of het doorzappen van de dvd mute de sr8300 de pre out.

Dat werkt bij mij niet, blijkbaar. Ook een andere sub helpt niet. Het is dus echt de receiver. Op voorhand kan men niet zeggen wat de kosten ongeveer zijn en dat vindt ik vreemd. Men weet wat het probleem is en ik hoef het niet exact te weten, maar bij benadering......


Ik heb mijn kef sub nu via highlevel aangesloten en via de pre out. Ik schakel bij films de sub aan en anders staat hij uit, maar gebruikt dan de pre out.

Eigenlijk geen verschil met normaal geluid of muziek dvdees. Voor de lage outpunt bij films schakel ik bij.

Dus ook via de high level heb ik geen problemen, alleen via de pre out.

Heeft iemand een suggestie hoe dit verholpen kan worden of een andere tip ? Indien iemand het kan verhelpen, hoeft het uiteraard niet kosteloos !


Groeten,
Sander
IJmuiden




Klinkt mij als doodgewone DC op de uitgang.

Eerlijk gezegt ben ik niet thuis in die IC bakken en zal dat ook nooit worden want die techniek spreekt mij totaal niet aan.

Ikzelf heb een 5600 die al 2 keer naar de piet Gijs gegaan is in 8 maanden tijd.

Het is prachtig om via een dergelijke surround receiver een filmpje te kijken maar de kwaliteit is volgens mij ver te zoeken.

Overstappen naar een ander merk heeft volgens mij ook weinig zin.

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

HAL9000

volgens mij is 3 jaar spelen max voor zo'n receiver.
Ik vind het ook waardeloos apparatuur

de eenigste HT receiver die nog niet defect gaat is de SR14.
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

Bertje

Ik dacht dat audioservice elst bijna alle reparaties doet voor Marantz dealers in nederland. Prijsopgave kan alleen nadat ze onderzoek hebben gedaan vermoedelijk, door de telefoon is dat natuurlijk erg lastig. Er kan meer aan de hand zijn, toch?
Rob.

dubbelo7

Hi Rob/ bertje,

wat je schrijft klopt en ben ik mee eens. Maar er schijnt een verschil te zitten tussen de mute fuctie of een complete chip of plaat...... Volgens een technicus een verschil van een paart tientjes tot een 20 voud ervan.....

Verder vindt ik het een vreemde reactie van HAL, dat een sr8300 enzo maar 3 jaar mee gaat en dat het waardeloze apparatuur is.

Een simpele conclusie: EEn sr8300 van 2500 euro gaat drie jaar mee. Oftewel 833 euro per jaar aan afschrijving ? Als HAL nog steeds deze mening heeft, dan verschilt hij met andere mensen qua gedachte denk ik...........
Groeten,
Sander.



SR-9200, Dv-6400, Showcenter Pinancle, Digitenne hd recorder, 4 piedpipers, 1 piepipers center, 1 kef psw3000s sub

Maurice

Citaat van: dubbelo7 op juli 15, 2007, 12:27:51
Verder vindt ik het een vreemde reactie van HAL, dat een sr8300 enzo maar 3 jaar mee gaat en dat het waardeloze apparatuur is.

Een simpele conclusie: EEn sr8300 van 2500 euro gaat drie jaar mee. Oftewel 833 euro per jaar aan afschrijving ? Als HAL nog steeds deze mening heeft, dan verschilt hij met andere mensen qua gedachte denk ik...........
Ach, HAL is een beetje ontevreden dat de huidige apparatuur niet meer voor 30 jaar levensduur worden ontworpen. ;)
Verwachte levensduur is echt wel langer dan 3 jaar, alleen is het wel zo dat tegenwoordig een hoop mensen elke paar jaar weer een nieuwere kopen.
Probleem met al die moderne receivers is echter wel dat ze propvol elektronica zitten, en elk onderdeeltje kan defect raken. Kans dat zo'n volle versterker defect raakt is natuurlijk ook groter.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Jan

Als je de kassabon hebt, kun je met je receiver naar de winkel gaan. Zij moeten zorgen voor een goede regeling.
Zie ook dit topic bij een ander forum:
http://www.hififorum.nl/index.php?topic=5018.0

Jan

SB_Marantz

#12
Citaat van: Bertje op juli 15, 2007, 11:59:02
Ik dacht dat audioservice elst bijna alle reparaties doet voor Marantz dealers in nederland. Prijsopgave kan alleen nadat ze onderzoek hebben gedaan vermoedelijk, door de telefoon is dat natuurlijk erg lastig. Er kan meer aan de hand zijn, toch?
Rob.



Niet bijna alle maar gewoon alle.

Ook voor Denon/Mcintosh en een hoop andere merken.

Deze firma heeft een contract met bepaalde fabrikanten.

Mijn 5600 staat sinds gisteren weer bij de dealer.
Eens kijken hoe lang het deze keer duurt.
Vorige keer duurde het 3 maanden.

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Maurice

Citaat van: S.B.Marantz op juli 15, 2007, 14:37:10
Mijn 5600 staat sinds gisteren weer bij de dealer.
Eens kijken hoe lang het deze keer duurt.
Vorige keer duurde het 3 maanden.
Dat is verre van een redelijke termijn!
Elke verkoper is verplicht om garantie afhandelingen binnen een redelijke tijd te doen. 3 maanden reparatie is dat niet en je kunt dus moeilijk doen in de zin van koop ontbinden of langere garantie claimen.
Heb zelf ooit zoiets met Acer gehad (laptop), uiteindelijk een jaar extra garantie gekregen (en gebruikt).
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

SB_Marantz

Ik was niet helemaal duidelijk.

Toen de eerste 5600 na een dag stuk ging heb ik een andere meegekregen welke het dus een maand of 8 heeft uitgehouden.
Later hoorde ik van de dealer dat die eerste 3 maanden later klaar was.

In feite is 10 dagen de reparatie termijn voor prof. bedrijven.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM