Storing in versterker bij afspelen LP's?

Gestart door Bellini, augustus 17, 2012, 15:06:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

SB_Marantz

Je hebt zelfs de keuze tussen MM en MC.  :-o :-D
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Bellini

#16
Las van het verzenden etc toen ik net afspraak gemaakt had met iemand in de buurt. Baalde daar een beetje van omdat ik op basis wat ik hier lees groot vertrouwen heb in HAL9000.

Enfin, mijn versterker kon ik gisteravond ophalen (binnen 1,5 week gerepareerd). Gisteravond voor het eerst sinds 6 jaar ongestoord naar een lp zitten luisteren. Wat een genot!

Maar ik houd het hier in gedachte, al was het maar tzt voor de brom die in mn cd-speler zit :-/

SB_Marantz

Weet je zeker dat het de CD speler is?

Zo ja.......uitgangstrapje waarschijnlijk.

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

HAL9000

Nou lijkt mij stug  dat  die brom een defect  is  op basis van een defecte  elko of  een spanningsregelaar die niet  100% meer  werkt. Kan overigens  wel, Ik denk ook hier  losse  bindingen.  Marantz  apparatuur heeft best last van losse bindingen bij  aansluit punten. 

Inputs/outputs  audio
aan/uit  schakelaar  spanning.
potmeters voor.
violent1

is  zo  gefixed trouwens.
:angel:
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

Maus

Geen aardlusje door het een of het ander?

Bellini

Het is de cd speler ja. Want toen ik paar dagen terug mn versterker nog niet had hoorde je die brom ook. Ook bij afdraaien hoor je herrie (tzz, tzz, tzz, tzz, tzz). Dus het apparaat maakt geluid bij draaien van mechaniek je hoort het niet in de speakers ofzo hoor.

Op dit moment stoort het me nog niet helemaal omdat de muziek het echt wel overstemt. Maar helemaal kloppen doet het niet natuurlijk.

Maus

Pas maar op dat je de CD's niet beschadigd, kan namelijk zijn dat de CD ergens tegenaan gaat.
Overigens maken veel CD spelers wel wat geluid, dat is de laser(unit) die het slingeren van de CD volgt.
Het viel me wel op dat mijn Marantz CD5400 ook vrij luidruchtig is.

Bellini

Even een vraag. Heb - zoals hierboven aangegeven - mijn versterker ooit laten repareren. Na een jaar was het probleem terug. Weer naar dezelfde monteur gegaan. Ditmaal bleek het de luidsprekerrelais te zijn. Daarna deed de versterker het weer goed. Nu heel af en toe (om de 2 maanden zeg maar) valt er weer een box uit (alleen met draaien van lp's). Een tik op de versterker helpt of soms door de knop van phone-tuner-etc even te draaien.

Nou ben ik die onbetrouwbaarheid een beetje zat dus zit ik langzamerhand aan een nieuw versterker te denken. Nou heb ik geen flauw idee meer wat deze versterker Marantz pm6010OSE destijds (ik gok circa 2002) gekost heeft. Iemand enig idee? Vraag me dan ook af welke Marantz versterker een gelijkwaardige opvolger is.

HAL9000

Citaat van: Bellini op oktober 27, 2014, 16:23:48
Even een vraag. Heb - zoals hierboven aangegeven - mijn versterker ooit laten repareren. Na een jaar was het probleem terug. Weer naar dezelfde monteur gegaan. Ditmaal bleek het de luidsprekerrelais te zijn. Daarna deed de versterker het weer goed. Nu heel af en toe (om de 2 maanden zeg maar) valt er weer een box uit (alleen met draaien van lp's). Een tik op de versterker helpt of soms door de knop van phone-tuner-etc even te draaien.

Nou ben ik die onbetrouwbaarheid een beetje zat dus zit ik langzamerhand aan een nieuw versterker te denken. Nou heb ik geen flauw idee meer wat deze versterker Marantz pm6010OSE destijds (ik gok circa 2002) gekost heeft. Iemand enig idee? Vraag me dan ook af welke Marantz versterker een gelijkwaardige opvolger is.

Ik  zou  hem  laten  reviseren. Alle elko's eruit alle  tin  bindingen op  de  eindversterker  alle  bindingen bij  de  aansluitingen.  En  afstellen  waar  nodig.  Ik  zie  nu  nieuwere  PM 6003 ook al  defect  staan  bij  de  td's  allemaal  dezelfde  klachten.

Jon 
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!