Storing in versterker bij afspelen LP's?

Gestart door Bellini, augustus 17, 2012, 15:06:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bellini

Aangezien ik een probleem heb met mn audio apparatuur ging ik googelen. Blijkt er zelfs een Marantz forum te zijn! De wonderen zijn de wereld nog niet uit.   pompom

Het volgende is aan de hand. Als ik een cd draai kraakt sporadisch één van de B&W-boxen (wisselend welke) en valt het geluid uiteindelijk weg in die box (soms keert het tijdelijk terug als er opeens een heftig momentje in de muziek zit). Een flinke tik op de versterker lost het probleem doorgaans voor langere tijd op. Ga ik echter een LP draaien dan kan ik op mn versterker blijven slaan. Niet echt bevorderlijk voor mn apparatuur natuurlijk. Het geluid valt vaak weg of wordt heel slecht in 1 van de boxen. Het klinkt dan eigenlijk een beetje alsof er dan zo'n enorme pluk stof aan je naald zit. Geef ik een tikje op de lp-speler dan helpt het ook heel tijdelijk (nog geen minuut). Dus na een klap schiet het geluid weer glashelder naar beide boxen. Helaas voor korte tijd.

Klinkt als een loszittend iets. Maar aansluitingen etc. zit allemaal prima. Zowel versterker als lp-speler al eens opengemaakt. Ziet er op het oog allemaal keurig uit. Vreemde is dan dat het vervolgens een dag prima gaat. Maar om nou elke keer voor het luisteren de versterker open te maken.......

Nu draai ik mn LP's niet meer, een nogal onbevredigende oplossing. Daarom mijn vraag wat deze storing zou kunnen zijn?? Is er in de omgeving van Utrecht een betrouwbaar en betaalbaar adres om naar mn versterker na te laten kijken en repareren?

Waar hebben we het over:
Versterker:    Marantz pm6010OSE
LP-speler:    Marantz tt-42
CD speler:    Maratz CD6000
(Allemaal circa 10 jaar geleden gekocht bij een HiFi zaak die inmiddels niet meer bestaat)


Edit: ik zie dit draadje: http://marantzforum.nl/forum/index.php/topic,4222.msg49327.html#msg49327
Wat ik mij herinner is dat die 'twee blauwe elko's' ook bij mij helemaal bol staan.

Marvin

Welkom, er zitten hier twee monteurs die dat vast voor je kunnen verhelpen.
Even geduld, die reageren zo wel.


--Verstuurd zonder netwerk--

HAL9000

Hallo!   byebye

Marantz Pm6010 is  een leuke versterker  maar heeft relatief gezien last van losse  tin bindingen. Die  brommen/kraken/ploppen In het audio kunnen veroorzaken.

Komt  zelden voor  dat  de  phonotrap  daadwerkelijk defect is.

Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

Bellini

#3
En wat is dan het advies/adres voor deze versterker?

Maus

Advies: Door (laten) solderen
Adres: HAL9000 die je de tip gaf? Of SB Marantz, 't is maar net wie er tijd heeft en in de buurt zit.

HAL9000

 stupid  HAL9000 Rotterdam  S.b marantz  omg  nijmegen.
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

Bellini

#6
Mmmmm.... ook niet echt om de hoek als je in Utrecht woont. Maar de officiele service agent zit in Elst bij Arnhem, ook niet dichtbij. 

Het is voor mij allemaal nieuwe materie; wat gaat zo'n reparatie globaal kosten?

Iemand bekend met deze? http://www.audio-finesse.com/

HAL9000

nee ik niet.

in ieder  geval  onder  de 100,-

Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

SB_Marantz

Nooit van gehoord.......

Ja ik denk ook ruim onder genoemd bedrag.....

Succes
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Cornelis1921

Citaat van: Bellini op augustus 20, 2012, 09:32:03
Mmmmm.... ook niet echt om de hoek als je in Utrecht woont. Maar de officiele service agent zit in Elst bij Arnhem, ook niet dichtbij. 

Het is voor mij allemaal nieuwe materie; wat gaat zo'n reparatie globaal kosten?

Iemand bekend met deze? http://www.audio-finesse.com/
Wat betreft de afstand: je moet er wat voor over hebben. HAL of SB knappen je versterker weer pico bello op en die kan weer jaren mee. Én na 10 jaar verdient iedere versterker wel een servicebeurt.
byebye, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

HAL9000

Deze  versterker is niet zwaar in gewicht,  kan eventueel verstuurd  worden.

6.90 verzekerd  verzenden.
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

Paul

Citaat van: Cornelis1921 op augustus 20, 2012, 15:41:12
Wat betreft de afstand: je moet er wat voor over hebben. HAL of SB knappen je versterker weer pico bello op en die kan weer jaren mee. Én na 10 jaar verdient iedere versterker wel een servicebeurt.
byebye, Cor.
Nee ik zeg het niet.      :angel: :angel:
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Cornelis1921

Citaat van: HAL9000 op augustus 20, 2012, 16:30:44
Deze  versterker is niet zwaar in gewicht,  kan eventueel verstuurd  worden.

6.90 verzekerd  verzenden.
Do I need to say more...
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

i2Paq

Persoonlijk zou ik voor HAL9000 of SB Marantz gaan dan een "gewoon" servicecenter.

Uit eigen ervaring weet ik dat deze beide heren er meer liefde (en kunde) in steken dan een service center.  :angel:
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...