lade cd speler

Gestart door erik1950, juli 13, 2012, 14:31:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

erik1950

Mijn cd speler heeft rare kuren , als ik de lade open, gaat hij open, om daarna direct weer te sluiten , wat zou daarvan de oorzaak kunnen zijn , het betreft een yamaha cdx 397 mk 2

SB_Marantz

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

pameijer

Is een virus, ook bij mij gaat de CD-lade opeens niet meer open (UD5005)  :x

Gelukkig nog garantie, maar vind het zo'n gedoe altijd.
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

erik1950

die van mij gaat wel open maar direct weer dicht , als vlug bent kan je er een cd in doen

JohnWx

Citaat van: erik1950 op juli 14, 2012, 10:57:15
die van mij gaat wel open maar direct weer dicht , als vlug bent kan je er een cd in doen

lezen wat SB Marantz zei
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

erik1950

#5
ja heb ik gelezen, maar heb daar niet veel aan , weet zelfs niet wat een eindschakelaar is

Whisper.nl

Citaat van: erik1950 op juli 14, 2012, 17:35:10
ja heb ik gelezen, maar heb daar niet veel aan , weet zelfs niet wat een eindschakelaar is

Beste Erik,

In het oosten van het land (Nijmegen e.o) kun je terecht bij SB-Marantz.

In west Nederland (Rotterdam e.o.)  kun je terecht bij Hal9000.

De Marantz techneuten.

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

erik1950

#7
ja weet ik , ik vroeg me maar af of dikwijls voor kwam ,ik heb er nog gehad die helemaal niet open gingen ,  repareren is dikwijls duurder dan het apparaat waard is , voor dertig euro heb je een goede tweedehandse Hal kan dat daar niet voor repareren , denk ik

Paul

Citaat van: erik1950 op juli 14, 2012, 20:16:53
ja weet ik , ik vroeg me maar af of dikwijls voor kwam ,ik heb er nog gehad die helemaal niet open gingen ,  repareren is dikwijls duurder dan het apparaat waard is , voor dertig euro heb je een goede tweedehandse Hal kan dat daar niet voor repareren , denk ik
Erik, uit jouw postings maak ik op dat je een echte vintage liefhebber bent.
Nu kan je vintage verzamelen puur voor de heb dus als verzamel opject maar als je het daadwerkelijk wilt gaan gebruiken heeft het gezien de leeftijd onderhoud nodig en vergeet niet dat de verkoper het vaak niet zonder reden te koop zet.
Als je het kosten / baten plaatje bekijkt ben jij de enige die kan beslissen of het je wel of niet waard is om het te laten repareren.
Zoals Whisper al aangeeft kan je bij onze 2 Marantz techneuten altijd voor advies terecht en die zullen je het beste adviseren, maar om tot een goed advies te komen zal het apparaat bekeken moeten.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Whisper.nl

Vintage liefhebber

Anders ken ik nog wel iemand die nog een mooie Marantz cd 11 te koop heeft.

Ik gebruik zelf de cd 11 LE. versie.

Een zonnetje en gemaakt als een tank.

Groet Whisper.
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

rexp

Yamaha 397 zou ik geen vintage noemen. Hoe oud is die speler?

erik1950

ik zou het niet weten heb hem ook tweede hands gekocht , maar denk jaren 90, maar dat de oude spullen onderhoud nodig hebben is wel waar, maar met mijn marantz spullen heb ik buiten een lampje en krakende potmeters die makkelijk op te lossen zijn , nog niet voor gehad die doen het altijd , maar toch beetje meer betrouwbaar och en als er eens ééntje de geest heeft , neem ik gewoon een ander , ik heb er tien voor de prijs van een nieuwe

erik1950

Voor die  Marantz cd 11 word er op marktplaats nog zo'n 500 euro gevraagd ja te veel voor mij ik ga zo een beetje tot 100euro voor tweede hand alleen als ik nieuw koop mag dat meer zijn

JohnWx

Citaat van: erik1950 op juli 15, 2012, 07:38:36
Voor die  Marantz cd 11 word er op marktplaats nog zo'n 500 euro gevraagd ja te veel voor mij ik ga zo een beetje tot 100euro voor tweede hand alleen als ik nieuw koop mag dat meer zijn

je toch die mooie Onkyo multi speler
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

erik1950

die onkyo gebruik ik voor dvd ligt aan tv , maar ik heb ook nog een marantz cd4000 en cd 32 , welke kwaliteit die hebben weet ik nog niet, moet ze nog krijgen, resp. 50 en 20 euro voor betaald