marantz pm35 Anniversery edition

Gestart door mountainbiker, september 12, 2011, 23:06:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mountainbiker

De versterker was me een paar weken geleden kaduukie gegaan en zoals ik al vermoede 2 eindtransistoren waren doorgefikt van het linkerkanaal. De ouw eruit gesoldeerd en de nieuwe ,bij Tesatronic gekocht, erin gesoldeerd (4 euro nog wat) na eerst nog even thermische smuriepasta op de achterkant gemikt te hebben . Hij deed het weer maar eerst even testdraaien zonder speakers en wel verdomme de koeling van het linkerkanaal werd mij weer een portie heet onbelast maar die van rechter niet.Heb ik op dit forum wel vaker over lopen te klagen.Dus op zoek naar de oorzaak zonder schema die ik voor dit model nergens heb kunnen vinden.Even gekeken naar de waarde, met en multimeter van 5 euro van Conrad, van een regelbare weerstand (biass) aan de rechterkant.Deze was 1.7 nog wat en aan de linkerkant 1.2!!! De linker ook gezet op 1.7 en voilla hij dot het weer zonder echt gek warm te worden. Toch niet  slecht voor iemand die 3 jaartjes electronica heeft gehad als bijvak pompom vroeger op school!!!
Aangesloten op mijn set Missions en heeft echt een mooie krachtige sound, veel en veel beter dan voorheen, en dat met "maar" 2 keer 40 watt rms.Ben een blij mens vandaag  notworthy
versterker NAD D3020
Quart 390 versie 1

Cornelis1921

 :yes: byebye
De gelukwensen, Mountainbiker, al zijn ze enigzins overbodig omdat de PM35 je al een blij mens heeft gemaakt.
Groet,
Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

TurboMarco

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Maurice

Leuk om te lezen dat "de oude meuk" nieuw leven ingeblazen wordt, is nog zoveel plezier aan te beleven  hello. Volgende keer een foto verslag erbij?  clown1
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

mountainbiker

Helaas geen fototoestel redface.Die oude meuk (pm35 anniversary edition) is gevonden bij het grof vuil aan de openbare weg door een stel kenissen van mijn moeder.Afgelopen winter helemaal opnieuw gerecapt en nu dan 2 nieuw transistors. Het vreemde is dat het niet een echt zware versterker is,2 keer 40 watt rms, maar toch een behoorlijke power heeft. Is indertijd uitgebracht ter ere van het 35 jarige bestaan van Marantz en kan geen specificaties en schema's vinden van dit model.
versterker NAD D3020
Quart 390 versie 1

TurboMarco

Ik betwijfel of het 40 wpc is ,misschien aan 4 Ohm maar aan 8 Ohm .......ik weet het niet  :roll: ,ik heb hem zelf trouwens ook gehad ,en met de houten zijpanelen .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Cornelis1921

* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

mountainbiker

#8
2 keer 30 watt dus.Bedankt Jwx voor de info en is bovendien een goede site dat Gramaphone archive.Zal hem toevoegen aan favorieten.Niet echt super heavy dus de versterker maar het klinkt wel superstrak. Weet bij sommige apparatuur tegenwoordig trouwens niet meer wat ik moet geloven want er word soms met getallen gesmeten en gegoocheld dat ik de weg een beetje kwijt ben. :-o
versterker NAD D3020
Quart 390 versie 1

Whisper.nl

#9
Beste Mountainbiker,

Gefeliciteerd met je "nieuwe "aanwinst.

Naar mijn idee een amp. met laag vermogen kan toch best mooi. spelen. :yes:

Groet Whisper  byebye
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

HAL9000

Ik heb een goude Pm55 in de aanbieding helemaal gereviseerd. Die versterkers klinken echt super.
helaas zijn de  84 en 94 wat service gevoeliger anders waren het echt ene van de  beste van de jaren 80 geweest.




Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

mountainbiker

In die pm 55 van Hal9000 zit een stk module zie ik.In die pm35 anniversary edition is die niet aanwezig.Waarom die pm35 zo goed en strak klinkt is mij een beetje een raadsel want het lijkt wel  alsof de voeding een stukje kleiner is uitgevoerd dan de andere 2 versterkers die ik ook heb.Volgens mij zitter er wel minder componenten in dan de Pm40 en Denon pma300v.Zou dat dan het verschil uitmaken?
versterker NAD D3020
Quart 390 versie 1

i2Paq

Ik vindt die 1300 op die foto, of een 1250, veel mooier!  :wink:
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

HAL9000

Citaat van: i2Paq op september 15, 2011, 16:17:47
Ik vindt die 1300 op die foto, of een 1250, veel mooier!  :wink:

Dan zou ik voor 1300DC gaan, mooie machine.
Die  STK module is  power management vanuit  de eindversterker. Deze  heeft dat wel  dat  de versterker snel reageert dan andere lineaire  ontwerpen.  Ik vind deze PM55 ook heel vol klinken en mooi helder hoog.  Heb jaren lang met een Pm64MKII  gespeeld en 84MkII  gespeeld.  De  84 was MOSFET dan dat  klink beduidend anders. 
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

Cornelis1921

 byebye
Citaat van: HAL9000 op september 15, 2011, 21:21:27
Citaat van: i2Paq op september 15, 2011, 16:17:47
Ik vindt die 1300 op die foto, of een 1250, veel mooier!  :wink:

Dan zou ik voor 1300DC gaan, mooie machine.
Die  STK module is  power management vanuit  de eindversterker. Deze  heeft dat wel  dat  de versterker snel reageert dan andere lineaire  ontwerpen.  Ik vind deze PM55 ook heel vol klinken en mooi helder hoog.  Heb jaren lang met een Pm64MKII  gespeeld en 84MkII  gespeeld.  De  84 was MOSFET dan dat  klink beduidend anders.
Gaat het alweer een beetje, Jon?
Groet,
Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *