marantz cd 53 modificatie

Gestart door marantzcd 53, maart 03, 2007, 23:48:30

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

marantzcd 53

hello hello
ik heb sinds kort(vandaag) een marantz cd 53 en zou deze willen modificeren
alleen is het zo dat ik er nog niet zoveel van afweet techniek hoe dit hoe dat...
zou iemand mij er iets over wilen vertellen? wat ik zou kunnen veranderen/aanpassen aan de inhoud van de cd speler. ik hoor graag meer ...
momenteel set bestaande uit :
harman kardon versterker
marantz cd 53 cd speler
b&w dm305
interlink van den hull the name
luidsprekerkabel van den hull cs122

groetjes erwin

Maurice

Als je iets gaat modificeren, dan moet dit altijd een verbetering opleveren. Om te weten of iets een verbetering is, moet je de speler eerst goed kennen, en dan kijken wat je in je set wilt verbeteren.

Zo heb jij naar mijn smaak al een dynamische set, maar als je een clockmodificatie gaat toepassen, dan zou het geheel misschien te dynamisch worden.

Verder staat er in >>>modificeren van cd-speler<<< al een hoop algemene informatie. Lees dit eens op je gemak, en luister eens een tijdje naar je nieuwe speler. Misschien hoef je wel helemaal niets te modificeren, of kan een verandering van kabel een positieve verandering geven.

Maar welke HK versterker heb je eigenlijk?
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

tdlofcc

Je kan ook eens hier kijken : http://www.diyaudio.com/forums/showthread.php?s=&threadid=54009
Dit gaat wel over de CD63/67 maar zijn ook toe te passen op de 53.

Vooral omdat daar die HDAM niet in zit, welke in de 63/67 vaak verwijderd wordt :)

En ik zou ook even kijken op www.raylectronics.nl

Daar heb ik mijn info ook allemaal vandaan.