lange dagen maken

Gestart door thom, februari 28, 2007, 19:16:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

thom

zodra, ik thuis kom gaat mijn setje aan op de radio. en die gaat pas weer uit als ik naar bed ga, dus de rest van de dag staat die aan ookal ben ik niet op mijn kamer.

nu is mijn vraag is het slecht als hij de hele dag aan staat slijt het dan harder of verkort het de levensduur aardig???
moet ik hem wat meer rust geven of niet???

Stadium III

Gaan met die banaan

Hier staat ie ook heel veel aan en ik kan niks anders zeggen dat je speakers er beter door gaan klinken losser komen blijven lkkr in beweging
Ik heb de rel nu al ff en ik heb laast gemerkt dat ie nog beter is geen spelen want hij heeft er al wat tijd opzitten en gaat alleen maar lekker klinken !!!

Mij maakt het niks uit hoelang alles aanstaat meschien dat mensen een technisch ondersteuning erop kunnen geven
IK vindt het goed draaien die zooi !!!

Stadium III
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

thom

Citaat van: Stadium III op februari 28, 2007, 19:54:13

IK vindt het goed draaien die zooi !!!

Stadium III
vindt ik ook zolang die dat maar blijft doen dan  :-D

Maurice

Ik heb 16 maanden lang mijn PM-95 continu aangehad (niet op standby), aangezien ik anders bij aanzetten de zekering eruit liet ploffen en ik kon zelf niet bij de meterkast.
Volgens mij weinig geleden.

Verder maakt het natuurlijk wel wat uit voor je energierekening! Mijn PM-95 gebruikt volgens mij 450watt, die ie gewoon aan warmte kwijt is als ie niet speelt.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

thom

#4
Citaat van: Maurice op februari 28, 2007, 22:41:39
Ik heb 16 maanden lang mijn PM-95 continu aangehad (niet op standby), aangezien ik anders bij aanzetten de zekering eruit liet ploffen en ik kon zelf niet bij de meterkast.
Volgens mij weinig geleden.

Verder maakt het natuurlijk wel wat uit voor je energierekening! Mijn PM-95 gebruikt volgens mij 450watt, die ie gewoon aan warmte kwijt is als ie niet speelt.
hoezo ontploften de zekeringen dan?????

TurboMarco

Omdat de versterker kortstondig een hoge piek heeft met het aan zetten,ik meen 18 Ah en de meeste zekeringen in de meterkast 16 Ah zijn ,vooral de automatische zekeringen (snel) hebben daar wat problemen mee,al heb ik daar geen last meer van sinds dat er een aparte groep is aangelegd voor de audio (met ook een 16 Ah zekering)  pompom
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

thom

Citaat van: Marco op maart 01, 2007, 11:51:46
Omdat de versterker kortstondig een hoge piek heeft met het aan zetten,ik meen 18 Ah en de meeste zekeringen in de meterkast 16 Ah zijn ,vooral de automatische zekeringen (snel) hebben daar wat problemen mee,al heb ik daar geen last meer van sinds dat er een aparte groep is aangelegd voor de audio (met ook een 16 Ah zekering)  pompom
zo een arparte groep veer je audio doe maar sjiek notworthy

Hanske

het is technish zelfs beter om de versterker aan te laten staan, zo blijven de condensatoren onder spanning en leven langer. Dit geldt voor "droge" condensatoren zoals die meestal in versterkers en speakers worden gebruikt, en niet voor "natte" (als ik me alles goed herinner van de electroleer op school)

Met je verbruik valt het denk ik wel mee Maurice omdat een versterker alleen het vermogen continu opneemt van het gedeelte dat ie in Class A kan spelen en dit is meestal niet meer dan een Watt of 20.
Als je werkelijk 450 Watt zou trekken denk ik dat je zo een electriciteits rekeing hebt die je verdachte kan maken van een wiet kwekerij ;)

450 watt is namelijk (ongeveer 2 pc's) bijna 0,5 KW/h...dit maal 24 uur en 365 dagen = 4300 KW/h

Maurice

Citaat van: Hanske op maart 01, 2007, 19:44:42
Met je verbruik valt het denk ik wel mee Maurice omdat een versterker alleen het vermogen continu opneemt van het gedeelte dat ie in Class A kan spelen en dit is meestal niet meer dan een Watt of 20.
Als je werkelijk 450 Watt zou trekken denk ik dat je zo een electriciteits rekeing hebt die je verdachte kan maken van een wiet kwekerij ;)

450 watt is namelijk (ongeveer 2 pc's) bijna 0,5 KW/h...dit maal 24 uur en 365 dagen = 4300 KW/h
Tja, ik ben dan ook blij dat ik toen energie inclusief had ;)

De versterker speelt alleen maar in klasse A (2x20 watt), maar verbruikt wel 450 watt. De versterker wordt ook behoorlijk warm.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

joep

Maar je kunt de bijverwarming wel lekker de deur uit doen.

Maurice

Citaat van: joep op maart 01, 2007, 20:02:12
Maar je kunt de bijverwarming wel lekker de deur uit doen.
Alleen zomers was het niet echt aangenaam  nopompom
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Stadium III

Citaat van: Maurice op maart 01, 2007, 20:14:32
Citaat van: joep op maart 01, 2007, 20:02:12
Maar je kunt de bijverwarming wel lekker de deur uit doen.
Alleen zomers was het niet echt aangenaam  nopompom

Pc koelers erop !!!! of waterkoeling  :-P
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

thom

Citaat van: Stadium III op maart 01, 2007, 20:40:48
Citaat van: Maurice op maart 01, 2007, 20:14:32
Citaat van: joep op maart 01, 2007, 20:02:12
Maar je kunt de bijverwarming wel lekker de deur uit doen.
Alleen zomers was het niet echt aangenaam  nopompom

Pc koelers erop !!!! of waterkoeling  :-P
kan je echt een pc koeler erop bouwen??? is wel gaaf