Vorst en elektronica

Gestart door Lapti, januari 30, 2009, 13:35:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Lapti

jongens! wat een hoop reakties! maar wel nadat ik al verhuisd was  :lol:

Anyway, ik heb de vivaces, magnats en de subwoofer wel al ingeladen in het busje, en heb versterkers e.d apparatuur pas de volgende dag ingeladen.

De eerste paar weken zit ik hier nog met een huisgenoot, ik kan dus niet mn set zo neerzetten als ik zelf wil maar ik heb tijdelijk even mn magnat centers (die ook in de verkoop staan) op mijn pm84 aangesloten maar het klinkt voor geen meter. Ik denk dat het is omdat ik gewoon de vivaces gewend ben maar ik zal even voor de test van het weekend de vivaces aansluiten om te kijken of dit werkelijk het probleem is.

Hoe dan ook er is niks gejat verder  :lol:
amp: Marantz pm84mkII
receiver: Marantz sr5003
cd\sacd\: vM Philips 963SA
fronts: Vifa vivace '94
rears: Magnat vector 55
center: Vifa carat center
sub: Titus-sub (spkrlnd, spkr&co sub 5)
interlinks: Taralabs en Ixos

HiFi gek

Citaat van: Lapti op februari 03, 2009, 19:49:38
jongens! wat een hoop reakties! maar wel nadat ik al verhuisd was  :lol:

Anyway, ik heb de vivaces, magnats en de subwoofer wel al ingeladen in het busje, en heb versterkers e.d apparatuur pas de volgende dag ingeladen.

De eerste paar weken zit ik hier nog met een huisgenoot, ik kan dus niet mn set zo neerzetten als ik zelf wil maar ik heb tijdelijk even mn magnat centers (die ook in de verkoop staan) op mijn pm84 aangesloten maar het klinkt voor geen meter. Ik denk dat het is omdat ik gewoon de vivaces gewend ben maar ik zal even voor de test van het weekend de vivaces aansluiten om te kijken of dit werkelijk het probleem is.

Hoe dan ook er is niks gejat verder  :lol:


Vergis je niet in de acoustiek van de nieuwe woonkamer .
Het kan volledig anders gaan klinken dan wat je gewent was terwijl je met dezelfde installatie draaid .


Groeten  EDWIN  B

Lapti

Citaat van: HiFi gek op februari 03, 2009, 20:12:02

Vergis je niet in de acoustiek van de nieuwe woonkamer .
Het kan volledig anders gaan klinken dan wat je gewent was terwijl je met dezelfde installatie draaid .


Groeten  EDWIN  B

Klopt helemaal, maar kan alleen maar beter zijn want in Hilversum zat ik in een kamertje van 12 vierkante meter!  puke
amp: Marantz pm84mkII
receiver: Marantz sr5003
cd\sacd\: vM Philips 963SA
fronts: Vifa vivace '94
rears: Magnat vector 55
center: Vifa carat center
sub: Titus-sub (spkrlnd, spkr&co sub 5)
interlinks: Taralabs en Ixos

Rob G

Het oppervlak van de kamer zegt niet zo heel veel over de akoestiek, denk eerder aan vloer-/wandafwerking en de algehele inrichting.

En daarnaast staat een kleine kamer staat eerder vol met spullen waardoor je weinig problemen hebt met nagalmtijden etc.

HiFi gek

Citaat van: Rob G op februari 04, 2009, 10:52:04
Het oppervlak van de kamer zegt niet zo heel veel over de akoestiek, denk eerder aan vloer-/wandafwerking en de algehele inrichting.

En daarnaast staat een kleine kamer staat eerder vol met spullen waardoor je weinig problemen hebt met nagalmtijden etc.

volledig mee eens .


Groeten  EDWIN  B

Lapti

Citaat van: Rob G op februari 04, 2009, 10:52:04
Het oppervlak van de kamer zegt niet zo heel veel over de akoestiek, denk eerder aan vloer-/wandafwerking en de algehele inrichting.

En daarnaast staat een kleine kamer staat eerder vol met spullen waardoor je weinig problemen hebt met nagalmtijden etc.

Klopt maar de vivaces kunnen wel wat ruimte gebruiken, ze stonden beide helemaal in de hoek gedrukt (geen ruimt meer) kan me niet voorstellen dat dat akkoestisch verantwoord is. Maar eind februari ga ik de boel lekker neerzetten hoe ik het wil en dan zal ik het laten weten.
amp: Marantz pm84mkII
receiver: Marantz sr5003
cd\sacd\: vM Philips 963SA
fronts: Vifa vivace '94
rears: Magnat vector 55
center: Vifa carat center
sub: Titus-sub (spkrlnd, spkr&co sub 5)
interlinks: Taralabs en Ixos

HiFi gek

Succes ermee


Groeten  EDWIN  B

Lapti

Citaat van: Lapti op februari 03, 2009, 19:49:38
De eerste paar weken zit ik hier nog met een huisgenoot, ik kan dus niet mn set zo neerzetten als ik zelf wil maar ik heb tijdelijk even mn magnat centers (die ook in de verkoop staan) op mijn pm84 aangesloten maar het klinkt voor geen meter. Ik denk dat het is omdat ik gewoon de vivaces gewend ben maar ik zal even voor de test van het weekend de vivaces aansluiten om te kijken of dit werkelijk het probleem is.

Dit heb ik inmiddels gedaan en ik kan stellen dat het probleem bij de magnat centertjes ligt. Is natuurlijk ook niet bedoeld om als stereo te gebruiken maar ben blij dat het niet aan mn pm84 ligt!  :-D

Sorry hal9k maar het is nog voorlopig niet nodig om hem na te kijken  :lol:
amp: Marantz pm84mkII
receiver: Marantz sr5003
cd\sacd\: vM Philips 963SA
fronts: Vifa vivace '94
rears: Magnat vector 55
center: Vifa carat center
sub: Titus-sub (spkrlnd, spkr&co sub 5)
interlinks: Taralabs en Ixos