Revised

Gestart door joep, maart 07, 2008, 14:10:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

vielzweck

Citaat van: HAL9000 op maart 11, 2008, 12:49:17


Je hebt gelijk hoor Paul, maarja ik doe het nu ook al bijna 6 jaar en ik ben kern gezond.





AAAAAAAAAAAH gelukkig zo ken ik je weer........... :-D :-D

als ik verder even mag reageren, hoorde laatst kwienieofhetklopt dat de jeugd op de middelbare school geen solderen meer krijgen want te gevaarlijk. (Voor de leerlingen of voor de leerkrachten??)

Ik weet dat je een meester bent.  :yes: maar doe alles om er niet ziek van te worden ik heb op dat gebied hele ernstige dingen gezien ook bij kinderen van mensen die vergiftigd waren.
Wees zuinig op jezelf.  :-)
Goed geluid voor iedereen!
chloorvrij, zonder perforatie,
op het juiste moment de juiste witruimte

HAL9000

Citaat van: vielzweck op maart 11, 2008, 17:09:54

AAAAAAAAAAAH gelukkig zo ken ik je weer........... :-D :-D

als ik verder even mag reageren, hoorde laatst kwienieofhetklopt dat de jeugd op de middelbare school geen solderen meer krijgen want te gevaarlijk. (Voor de leerlingen of voor de leerkrachten??)

Ik weet dat je een meester bent.  :yes: maar doe alles om er niet ziek van te worden ik heb op dat gebied hele ernstige dingen gezien ook bij kinderen van mensen die vergiftigd waren.
Wees zuinig op jezelf.  :-)

ja inderdaad, waardoor nu de industrie werkelijk geen goed afgestudeerd persoon meer krijgen.
Ik soldeer ontzettend veel, en ik heb helemaal niets, misschien wat extra energie bij m'n buik van het langdurig zitten en lekker eten, maar dat is ook niet veel.
Er word al 100 jaar gesoldeerd en nu is het ineens niet goed voor je.
Ja moet de rook ook niet inademen, maar gewoon langs je heen laten gaan en je moet in een geventileerde ruimte zitten, in 1972 heette dat een raampje open laten. Veel mensen die afgestudeerd zijn van het HBO of Wo hebben in een opleiding waar vereist word dat je kan solderen nog nooit tin gezien. laat staan dat ze de soldeerbout nog wel eens verkeerd beetpakken ook.

ik blijf ''bla bla'' tegen dat soort waardeloze beperkingen zeggen.

Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

joep

#17
Loodvergiftiging "bla  bla"

definitie: te hoge concentratie lood in het lichaam

Oorzaken:
Meestal door het werk (in fabrieken waar batterijen, lood, verfstoffen, soldeer, aluminium, auto radiatoren, kabels, keramiek, tin en cosmetica worden geproduceerd).

Risicofactoren:
Loodvergiftiging geeft een groter risico op hypertensie (hoge bloeddruk) en mentale achteruitgang.

Verschijnselen:
Geen, of aspecifieke verschijnselen zoals:
Buikpijn
Myalgie (spierpijn)
Insomnia (niet kunnen slapen)
anorexie (niet willen eten)
Obstipatie
Slecht korte termijngeheugen
Verminderd concentratievermogen
Makkelijk geirriteerd
Mentale retardatie bij kinderen van moeders met loodspiegels van minder dan 10 mcg/dL

Ernstige intoxicatie:
Centrale en perifere zenuwschade
Nierschade (met nierfibrose en nierfalen
Koliekpijn
Verminderde vruchtbaarheid
Donkerblauwe neeslag op de tanden op de overgang met het tandvlees

Diagnostiek:
Loodspiegel in het bloed meten
Basofiele bloedkleuring laat zware stippen zien in de erythrocyten
Anemie

Extra informatie:
Lood wordt voornamelijk via de longen en de darmen opgenomen. Het komt in het bloed terecht, waar 99% van het lood aan de erytrocyten gaat zitten en 1% in de organen terecht kan komen. Als het lood op die manier in de botten terecht komt kan het daar voor tientallen jaren blijven zitten. Het komt dan vrij bij verhoogde botafbraak en hyperthyreoidie.

de mentale achteruitgang is al ingetreden "bla bla".

Paul


In dit geval geen "bla bla" .....en is het geen lood om oud ijzer! clown1
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Maarten

Citaat van: HAL9000 op maart 11, 2008, 12:50:55
Ik gebruik 9 van de 10 keer nieuwe onderdelen; ik ga geen oude rommel gebruiken..

transistoren zijn sneller en stabieler, elko's sneller en een langer levensduur gekregen.


Maar daar gaat het niet om... Onderdelen die je anders niet zo makkelijk zou vinden, moeten een bepaalde tijd nieuw en af fabriek beschikbaar blijven. Geschikte vervangers mag natuurlijk ook. Met recyclen wordt hier het herstellen van apparatuur bedoeld, dit is de kortste en efficientste cyclus. Pas als alternatief komt het verschroten en terugwinnen van grondstoffen ter sprake. Althans, zo zou iedereen het best af zijn.

HAL9000

Citaat van: Maarten op mei 07, 2008, 02:45:54
Maar daar gaat het niet om... Onderdelen die je anders niet zo makkelijk zou vinden, moeten een bepaalde tijd nieuw en af fabriek beschikbaar blijven. Geschikte vervangers mag natuurlijk ook. Met recyclen wordt hier het herstellen van apparatuur bedoeld, dit is de kortste en efficientste cyclus. Pas als alternatief komt het verschroten en terugwinnen van grondstoffen ter sprake. Althans, zo zou iedereen het best af zijn.

???
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!