Revised

Gestart door joep, maart 07, 2008, 14:10:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

joep



Revised is het Engelse woord voor herzien. Dit staat nu op de nieuwste spullen van Marantz welke voldoen aan de nieuwe milieu norm. De Reference Series hadden dit al sinds de S2 serie met de SC-7S2 en de MA-9S2. Nu heeft de PM-11S2 het ook. Ik denk dat straks alle Marantz spullen het (moeten) hebben. Ze voldoen dan hiermee aan de nieuwe EU norm 2002/95/EG. Bij de Reference Series bleek het ook nog een veel beter geluid te betekenen. Ik heb het vermoeden dat het met de PM-11S2 ook zo is, maar om dit zeker te weten moet ik er nog even langer naar luisteren. Niet alleen is er nu een stikker aangebracht op iedere zijde van de doos maar ook één op de achterzijde van de versterker. Eén ding is echter zeker, ik versterk nu loodvrij.  pompom pompom pompom

Maurice

Weet je ook wat er anders is dan een "niet-revised"?
Of is dit weer zo'n mode term als milieu-neutraal en fosfaatvrij?
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

joep

#2
Als fabrikant moet je hier gewoon aan voldoen. Zoniet dan mag je je spullen in Europa simpelweg niet verkopen.
Tegen de E.U. hoef je niet te shitten vraag dat maar aan de heer Gates. Nu gebruiken ze het wel om hun spullen ook op te waarderen. En ik moet zeggen het verschil tussen een PM-11S1 en een PM-11S2 (Revised) op gebied van geluid is ongelooflijk goot. Maar dat was bij de Reference Series ook al zo.

Maurice

Citaat van: joep op maart 07, 2008, 22:58:02
Als fabrikant moet je hier gewoon aan voldoen. Zoniet dan mag je je spullen in Europa simpelweg niet verkopen.
Tegen de E.U. hoef je niet te shitten vraag dat maar aan de heer Gates. Nu gebruiken ze het wel om hun spullen ook op te waarderen. En ik moet zeggen het verschil tussen een PM-11S1 en een PM-11S1 Revised op gebied van geluid is ongelooflijk goot. Maar dat was bij de Reference Series ook al zo.
Maar wat is er anders vanwege de EU eisen?
De term revised zegt natuurlijk nog weinig, maar is dit een EU term?
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

joep

#4
Heb me door Marantz laten vertellen dat het om gaat dat reeds in de fabriek duidelijk is in welke modellen welke grondstoffen gaan. Ze hebben dus andere oplossingen moeten zoeken voor de gevaarlijke/vervuilende grondstoffen.
Er zullen dus heel wat andere onderdelen in zitten. Met de Reference Series hadden ze reeds bewezen dat ze het konden om niet alleen te veranderen maar ook tegelijk te verbeteren. Nu zullen alle andere zaken aan de beurt komen. Het gaat dus over "de beperking van het gebruik van bepaalde gevaarlijke stoffen in elektrische en elektronische apparatuur".
Wil je het even nalezen en heb je een weekje vrij kijk dan maar >>>hier<<<

Mod edit: Heb even de link aangepast ;)

Maurice

Ok, blijkbaar heeft de EU nieuwe normen waardoor bepaalde stoffen niet meer mogen worden gebruikt. Dat dwingt inderdaad tot nieuwe oplossingen!
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

joep

Ook een leuk zinnetje voor de vintage liefhebbers: Gelet op de voordelen van hergebruik, vernieuwing en verlenging van de levensduur van producten, dienen reserveonderdelen beschikbaar te blijven.


HAL9000

Lodd vrij  =   niet kopen...  :wink:
en binnen een jaar defect! gegarandeerd!  :|
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

Maurice

Citaat van: HAL9000 op maart 09, 2008, 09:54:49
Lodd vrij  =   niet kopen...  :wink:
en binnen een jaar defect! gegarandeerd!  :|
Vertel!
Waarom kunnen we niet zonder lood?  :?
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

TurboMarco

Mijn auto's doen het zonder  clown1
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

HAL9000

Citaat van: Maurice op maart 09, 2008, 09:58:04
Vertel!
Waarom kunnen we niet zonder lood?  :?

De bindingen tussen lood en zilver zijn heel slecht, waardoor je een slechte legering krijgt.
Lood tin en een klein beetje zilver werd eerst toegepast.

Nu is het zilver tin....... alleen tin moet je heel hoog verwarmen en brokkeld letterlijk zo af.
een beetje zilver erbij brengt het smeltpunt iets lager, maar alsnog is het ontzettend hoog.

het vloeit niet, en het brokkeld af...

Geen goed idee, heel veel merken klagen.
In canada en de VS e.d word het niet toegepast, bryston word gewoon MET lood gesoldeerd.
en ik soldeer ook met lood totdat het niet anders kan.

Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

vielzweck

Citaat van: HAL9000 op maart 11, 2008, 00:36:57

en ik soldeer ook met lood totdat het niet anders kan.



Jezus, Hal........... moeten we ons zorgen gaan maken?  :-D

vond sowieso al dat je mailtjes de laatste tijd er zo grauw en askleurig uitzagen  :evil: :wink:
Goed geluid voor iedereen!
chloorvrij, zonder perforatie,
op het juiste moment de juiste witruimte

Paul


En niet bevoordelijk voor je gezondheid.
Denk aan de dampen die bij het solderen / verhitten vrij komen. puke
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

HAL9000

Citaat van: vielzweck op maart 11, 2008, 09:40:41
Jezus, Hal........... moeten we ons zorgen gaan maken?  :-D

vond sowieso al dat je mailtjes de laatste tijd er zo grauw en askleurig uitzagen  :evil: :wink:

in ieder geval wel rekenen op meer uitval.


Je hebt gelijk hoor Paul, maarja ik doe het nu ook al bijna 6 jaar en ik ben kern gezond.


Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

HAL9000

Citaat van: joep op maart 08, 2008, 18:16:49
Ook een leuk zinnetje voor de vintage liefhebbers: Gelet op de voordelen van hergebruik, vernieuwing en verlenging van de levensduur van producten, dienen reserveonderdelen beschikbaar te blijven.



Ik gebruik 9 van de 10 keer nieuwe onderdelen; ik ga geen oude rommel gebruiken..

transistoren zijn sneller en stabieler, elko's sneller en een langer levensduur gekregen.

Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!