SR6009 geluid valt soms weg

Gestart door Mrk2022, januari 08, 2022, 22:56:01

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mrk2022

Ik heb een probleem met mijn SR6009 receiver. Het tv geluid valt soms een seconde weg (vanuit de Netflix app op de tv) . Ik vond uit een ander bericht dat het de HDMI kabel kon zijn. Aangezien ik een goedkope kabel van de action had, zou dat best kunnen. Maar nu ik deze heb vervanging door een dure, is het probleem niet opgelost.

Het gebeurt meestal na een minuut of 3 a 5. Soms na een paar seconden (maar meestal na een paar minuten)

Voor zover ik getest heb, gebeurt het niet in stereo, maar alleen in dolby digital mode. De tv is een LG C9 55" en had nooit problemen met mijn oude SR6001. De kabel is HDMI 2.1 en zit op de arc poort van de tv. Alles staat in "auto" en ik snap niet goed waarom het geluid steeds wegvalt 😖 heeft iemand misschien een idee?

Steef

Hi Mrk2022,
Ik ervaar dit wegvallen ook sinds een paar weken , en heb ook een LG TV.
Heb jij deze ervaring al langer , of ook pas sinds 2 a 4 weken?

Heb gisteren wat uitgebreider getest, TV via Ziggo geen probleem , eigen content op de NAS via de LG geen probleem. Maar wel bij Netflix, NLZIET en Disney+ Apps.
Het exacte moment van uitvallen kan ik niet reproduceren (terugspoelen en opnieuw kijken geeft niet op hetzelfde moment weer een drop-out)

Steef
Uit 1965

Marvin

Heeft die tv ook een update gehad?
Of is er toevallig iets nieuws beschikbaar?

Mrk2022

#3
Citaat van: Steef op januari 11, 2022, 09:55:24
Hi Mrk2022,
Ik ervaar dit wegvallen ook sinds een paar weken , en heb ook een LG TV.
Heb jij deze ervaring al langer , of ook pas sinds 2 a 4 weken?

Heb gisteren wat uitgebreider getest, TV via Ziggo geen probleem , eigen content op de NAS via de LG geen probleem. Maar wel bij Netflix, NLZIET en Disney+ Apps.
Het exacte moment van uitvallen kan ik niet reproduceren (terugspoelen en opnieuw kijken geeft niet op hetzelfde moment weer een drop-out)

Ik heb de receiver nog niet zo lang.  Maar het valt me sinds een paar weken op. Het is bij mij ook niet reproduceerbaar als ik het stukje opnieuw bekijk. LG en receiver hebben de laatste firmware. Zou kunnen dat het daarin zit. Het zijn bij mij alleen de apps, maar er zit ook nog verschil in afleveringen. Mijn vriendin keek "Emily in Paris" en toen was het om de paar minuten. Ik keek "the Witcher" (ook netflix) end daar kwam het veel minder voor.  🤔

Ik kwam dit topic tegen op avforums. Ik zie overeenkomsten : https://www.avforums.com/threads/marantz-sr5013-issues-with-arc-and-much-more.2252228/

Mrk2022

Inmiddels een software update gehad op m'n tv.

So far so good (versie 05.20.07)


Steef

Ha top dit klinkt hoopvol , mijn TV staat op auto update , ik heb 05.40.09 , heb niet het idee dat ik recent weer een update heb gehad. Maar inderdaad in december wel een update voorbij zien komen. Dus jij verwacht dat het probleem bij LG zit. dan ga ik daar ook verder naar zoeken. Dankje!
Steef
Uit 1965

Mrk2022

Ik heb het probleem nog steeds niet gehad. (Touch wood)

Dus het lijkt idd opgelost te zijn door een firmware update van de tv.

CBdicX


Ik wordt er zo schijtziek van, die Engelse woorden en benamingen die steeds vaker in het Nederlands gebruikt worden, zeker in praatprogramma's op de TV  :no:  :no:

Vraag mij af of ze in de US en UK ook Nederlandse benamingen en woorden gebruiken, don't think so.

Assholes..........

RHK

Citaat van: CBdicX op januari 25, 2022, 07:57:10
Ik wordt er zo schijtziek van, die Engelse woorden en benamingen die steeds vaker in het Nederlands gebruikt worden, zeker in praatprogramma's op de TV  :no:  :no:

Vraag mij af of ze in de US en UK ook Nederlandse benamingen en woorden gebruiken, don't think so.

Assholes..........

Wishful thinking, ik denk dat je een andere mindset moet gaan hebben.    :schater: :schater:  :-D
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

CBdicX

Citaat van: RHK op januari 25, 2022, 22:42:45
Wishful thinking, ik denk dat je een andere mindset moet gaan hebben.    :schater: :schater:  :-D

LOL
Oh excuus, grappig....... 😍

Helaas verspreid het zich sneller dan Corona 😢

RHK

Citaat van: CBdicX op januari 26, 2022, 08:00:32
LOL
Oh excuus, grappig....... 😍

Helaas verspreid het zich sneller dan Corona 😢

Was ook maar een geintje, in het kader van humor moet blijven. Maar ik ben het wel met je eens, praat je moers taal.
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

Mrk2022

Lekker belangrijk allemaal. Je kan je over veel dingen druk maken, maar volgens mij gaat dit forum daar niet over.

/ontopic 😝

Het probleem is niet weg! Maar komt wel minder vaak voor. Met Amazon prime en Netflix komt het soms nog voor.

CBdicX

#12
Citaat van: Mrk2022 op februari 26, 2022, 21:07:16
Lekker belangrijk allemaal. Je kan je over veel dingen druk maken, maar volgens mij gaat dit forum daar niet over.

/ontopic 😝

Het probleem is niet weg! Maar komt wel minder vaak voor. Met Amazon prime en Netflix komt het soms nog voor.

Als het dan toch niet zo belangrijk is:

Think it is better to use an optical cable.
ARC remains and will always cause some communication disruptions, also eARC unfortunately.
Optical is always witout problems, but restrickted to 5.1

Hoewie Loewie

Citaat van: Mrk2022 op januari 08, 2022, 22:56:01Ik heb een probleem met mijn SR6009 receiver. Het tv geluid valt soms een seconde weg (vanuit de Netflix app op de tv).
Hoi. Als je de kabel naar de Marantz loskoppelt en het geluid dus door de TV wordt gedaan, doet de klacht zich dan ook voor?

Receiver 2216 1515 - Tuner 2050 ST-50 - Deck 5010 SD1015
Setups: PM-KI Pearl Lite-PM6005-CD5005 / PM5004-CD5004-ST6003 / SR5023-CD5003
Heul veul Superscope Website: www.superscopeaudio.nl

CBdicX

Citaat van: Hoewie Loewie op februari 27, 2022, 13:45:34
Hoi. Als je de kabel naar de Marantz loskoppelt en het geluid dus door de TV wordt gedaan, doet de klacht zich dan ook voor?

Bij mij, ik antwoord niet voor de poster, is het via de tv nooit een probleem.
Als er problemen zijn is het nagenoeg altijd ARC, of eARC.
Helaas in bepaalde combinaties meestal van andere merken onderling gaat het fout.
Optisch lost dit altijd op.