Verbrande lichtbak 2325

Gestart door Witvoetson, augustus 06, 2021, 22:01:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Witvoetson

Forumleden,
Ik ben een paar weken geleden zomaar in het bezit gekomen van een 2325.
Het is een zwaar mishandeld apparaat, dus restauratie projectje. HLP
Nu pel ik die rare machine stukje bij beetje uit elkaar en stuit op een goed verbrande lichtjesbak.
Wat ooit wit plastic was, is mooi bruin geworden en fijn vervormd.
Is er iemand die die witte plastic lichtbakken namaakt?

SB_Marantz

Zomaar nog wel?
Das altijd goed.  :schater:

Op ebay f snuffelen denk ik.

Ben wel benieuwed in hoeverre dat ding mishandeld is.
Kun je foto's plaatsen?
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Hoewie Loewie

Hoi. Het stond me bij, dat ik eens een keer een bestand voor een 3D printer had gedownload voor een lampbehuizing van een Marantz. Even opgezocht op mijn computer maar dat is voor een behuizing van een 2250. Het heet officieel "lamphousing" dus maar eens gegoogled op "marantz lamphousing". Vele resultaten. Kijk maar eens. Als je het part number uit het service manual weet, kun je daar ook even op googlen, voorafgegaan door "marantz".

Receiver 2216 1515 - Tuner 2050 ST-50 - Deck 5010 SD1015
Setups: PM-KI Pearl Lite-PM6005-CD5005 / PM5004-CD5004-ST6003 / SR5023-CD5003
Heul veul Superscope Website: www.superscopeaudio.nl

Hoewie Loewie

#3
Hier is een print bestand te verkrijgen: https://www.thingiverse.com/thing:300191
Wel even goed lezen wat "cosnowbiker" er over vertelt.

Receiver 2216 1515 - Tuner 2050 ST-50 - Deck 5010 SD1015
Setups: PM-KI Pearl Lite-PM6005-CD5005 / PM5004-CD5004-ST6003 / SR5023-CD5003
Heul veul Superscope Website: www.superscopeaudio.nl

Witvoetson

Ja, zomaar. Ik had een bod gedaan op mp. Dat werd vervolgens gruwelijk overboden. Maar de overbieder trok zich weer terug. Toen kreeg ik een bericht dat ik hem mocht kopen voor een X-bedrag. Dat vond ik wat teveel. Heb toen voor iets minder de 2325 mogen overnemen. Later werd er nog veel meer voor geboden door de echte jakhalzen, maar hij was mij gegund. Er is waarschijnlijk bij een feestje een potje bier in verdwenen. Toen stuk gegaan, geprobeerd te repareren en uiteindelijk in een vochtige schuur beland. Heel veel componenten zijn verrot, gecorrodeerd, gebroken, verbrand. Een eindtrap heeft geen torren meer, de andere kreeg ik los mee in een keukenpapiertje, maar die zijn even kwijt geraakt (auto). Gelukkig hebben we een typisch Hollandse zomer, dus ben ik al aan de klus begonnen! Een eindtrap is bijna klaar. Iets van 70 componenten vervangen. Voedingsprint is klaar.
Nu de linker trap. Helaas ben ik zo'n sukkel die geen foto's krijg gepost. Heb er wel een aantal gemaakt.