Kiezen.... zucht......

Gestart door themaestro, april 14, 2021, 22:21:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Vinyl_Fuchs

Goed bezig. Anders hadden we over schoonmoeders moeten keuvelen en dan heb ik nog een lot uit de loterij.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

TurboMarco

CiteerBest leuk hoor een forum om met medehobbyisten te babbelen over van alles en nog wat.
Behalve over stroomblokken, kabels, versterkers, cd spelers, DAC's etc. Dat klinkt immers allemaal hetzelfde
Er valt nog best veel te vertellen over kabels , bijvoorbeeld over de slechte meetresultaten van fabrikanten die beweren iets goed te doen , wat overigens niet hoorbaar is.

Of loopwerken van cd spelers die een lang leven beschoren zijn.

Stroomblokken , in de volksmond ook wel stekkerdozen genoemd met een fancy uiterlijk en het nut daarvan  clown1

Tips voor versterkers , en dan met name hele dikke amps voor zo weinig mogelijk.

Ook leuk en verhelderend zijn de blinde testen met een groepje van 10 , dat is echt lachen  :schater:

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Paul

Audio meuten altijd gezellig. 🤗🍺🎵🎶🎼🎧
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Vinyl_Fuchs

Doet me denken aan mijn godsdienstlessen op de basisschool: de pastoor zei amen en ik dacht: yeah right.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

TurboMarco

Er is sinds die tijd niet veel veranderd.
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Paul

Ieder z,n ding als je er blij van wordt en het smoelt lekker in je set zeker doen, het zijn jouw euro's.

Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Dennis E36

We kunnen er lollig over doen, prima. Ik vind de meeste discussies en vragen/meningen doodgeslagen worden. Dat is jammer met deze subjectieve hobby. Bedoel, met alle respect, er is iemand van 60+ met "disco-oren" die geen verschillen (meer) hoort. Dat kan, maar niet iedereen hoort hetzelfde toch?
Stukje beleving zit er gewoon bij; dikke kabels, mooi afgewerkt etc draagt 100% bij aan de auto suggestie dat erken ik zeker! Maar dat alles hetzelfde klinkt....dat geloof ik (nog) niet.

Dan zou een losse DAC bijvoorbeeld altijd dikke onzin zijn!?!???

Ik ben oprecht wel benieuwd als bijv. mijn versterker vs de goedkoopste van Marantz
1:1 vergelijken in mijn setting en dan op dik 100+ dB ofzo met muziek met goed veel diep laag of het dan bij beide versterkers identiek overeind blijft en of de een of ander niet sneller de boel "versmeerd".

Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp

TurboMarco

O absoluut , ieder z'n meug.

Ik ben van het type wat ook altijd verschillen hoort hoor , alleen komt het de laatste jaren voornamelijk voor op dezelfde sets  :-D
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

TurboMarco

CiteerWe kunnen er lollig over doen, prima. Ik vind de meeste discussies en vragen/meningen doodgeslagen worden. Dat is jammer met deze subjectieve hobby.
Dat ben ik helemaal met je eens.
CiteerBedoel, met alle respect, er is iemand van 60+ met "disco-oren" die geen verschillen (meer) hoort. Dat kan, maar niet iedereen hoort hetzelfde toch?
In plaats van 60+ had je ook 30+ er van kunnen maken hoor ,of wil je beweren dat een 30 plusser nog wel iets kan horen boven 18 KHz ?
CiteerStukje beleving zit er gewoon bij; dikke kabels, mooi afgewerkt etc draagt 100% bij aan de auto suggestie dat erken ik zeker! Maar dat alles hetzelfde klinkt....dat geloof ik (nog) niet.
Ook mee eens , geloven is zeker weten dat je twijfelt.
CiteerDan zou een losse DAC bijvoorbeeld altijd dikke onzin zijn!?!???
Het zou onzinnig zijn wanneer je al over een goede dac beschikt om er nog eens een dac tussen te zetten , tenzij die dac over wat meer functionaliteiten beschikt.
CiteerIk ben oprecht wel benieuwd als bijv. mijn versterker vs de goedkoopste van Marantz
1:1 vergelijken in mijn setting en dan op dik 100+ dB ofzo met muziek met goed veel diep laag of het dan bij beide versterkers identiek overeind blijft en of de een of ander niet sneller de boel "versmeerd".
Grote kans dat de goedkoopste versterker het aflegt tegen de vele duurdere.
Maar wanneer je beide versterkers binnen hun werkgebied laat opereren en je gaat nadat de uitgangsniveaus hetzelfde zijn blind vergelijken dan word het geheid is hele ... maar dan ook een hele zware klus om het onderscheid te duiden.
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Paul

Citaat van: Dennis E36 op mei 12, 2021, 23:52:12
We kunnen er lollig over doen, prima. Ik vind de meeste discussies en vragen/meningen doodgeslagen worden. Dat is jammer met deze subjectieve hobby. Bedoel, met alle respect, er is iemand van 60+ met "disco-oren" die geen verschillen (meer) hoort. Dat kan, maar niet iedereen hoort hetzelfde toch?
Stukje beleving zit er gewoon bij; dikke kabels, mooi afgewerkt etc draagt 100% bij aan de auto suggestie dat erken ik zeker! Maar dat alles hetzelfde klinkt....dat geloof ik (nog) niet.

Dan zou een losse DAC bijvoorbeeld altijd dikke onzin zijn!?!???

Ik ben oprecht wel benieuwd als bijv. mijn versterker vs de goedkoopste van Marantz
1:1 vergelijken in mijn setting en dan op dik 100+ dB ofzo met muziek met goed veel diep laag of het dan bij beide versterkers identiek overeind blijft en of de een of ander niet sneller de boel "versmeerd".
Mocht je in de buurt van Rotterdam wonen ben je welkom om bij de volgende twee versterkers de verschillen waar te nemen.





Verstuurd vanaf mijn moto e6s met Tapatalk

Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Vinyl_Fuchs

Ik ben zo reëel om toe tegeven dat bron(-materiaal), ls en akoestiek/ ruimte het belangrijkste zijn. Maar een goede set/ combi heeft zo zijn prijs en wat dat betreft blijft de set van Bert50 mijn favoriet. Kun je lowender zijn wat je wilt. Maar inderdaad belangrijk iedereen zijn meug en in zijn waarde laten.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

Dennis E36

Citaat van: TurboMarco op mei 13, 2021, 00:03:25
Dat ben ik helemaal met je eens.In plaats van 60+ had je ook 30+ er van kunnen maken hoor ,of wil je beweren dat een 30 plusser nog wel iets kan horen boven 18 KHz ?Ook mee eens , geloven is zeker weten dat je twijfelt.Het zou onzinnig zijn wanneer je al over een goede dac beschikt om er nog eens een dac tussen te zetten , tenzij die dac over wat meer functionaliteiten beschikt.Grote kans dat de goedkoopste versterker het aflegt tegen de vele duurdere.
Maar wanneer je beide versterkers binnen hun werkgebied laat opereren en je gaat nadat de uitgangsniveaus hetzelfde zijn blind vergelijken dan word het geheid is hele ... maar dan ook een hele zware klus om het onderscheid te duiden.

"Wanneer je al over een goede DAC beschikt". Wat maakt een DAC dan slecht. Ze doen toch hetzelfde?
In mijn streamer zit een BB PCM5102a, doet dat dan precies hetzelfde als een PCM 1795 bijv. (Dit behoeft niet per se uitgezocht te worden)

Binnen hun "werkgebied"....dan ga je eea vergelijken op de "slechtste" versterker......Tsja
Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp

Dennis E36

Citaat van: Paul op mei 13, 2021, 00:05:38
Mocht je in de buurt van Rotterdam wonen ben je welkom om bij de volgende twee versterkers de verschillen waar te nemen.





Verstuurd vanaf mijn moto e6s met Tapatalk

Daar praat je al over een bepaalde invensteringsklasse neem ik aan?
Bedoel het zijn beide geen versterkers van €500
Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp

Paul

Klopt maar als men verschillen waarneemt dan zijn dit bij uitstek versterkers om je vooroordeel te bevestigen.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

TurboMarco

Citaat van: Dennis E36 op mei 13, 2021, 00:12:07
"Wanneer je al over een goede DAC beschikt". Wat maakt een DAC dan slecht. Ze doen toch hetzelfde?
In mijn streamer zit een BB PCM5102a, doet dat dan precies hetzelfde als een PCM 1795 bijv. (Dit behoeft niet per se uitgezocht te worden)

Binnen hun "werkgebied"....dan ga je eea vergelijken op de "slechtste" versterker......Tsja
De "slechtste" versterker zal je verbazen tijdens een blinde test , meer zeg ik er niet meer over , er is immers daar al genoeg over gezegd en geschreven.
Een reguliere dac , dus zonder dsp en andere vorm van toonregeling verwerkt enen en nullen , het verschil zou dan alleen nog maar in de output , oftewel de uitgangsspanning kunnen zitten. Dus je luistert naar een hogere of lagere uitgangsspanning en niet meer of minder.
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)