Frontpaneel 2216B Black schoonmaken

Gestart door mark.smidt, maart 01, 2021, 15:09:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mark.smidt

Goedemiddag!

Ik ben bezig met het repareren en reviseren van een 2216B in zwarte uitvoering. Het frontpaneel vind ik (na schoonmaak met warmwater en dasty) nog behoorlijk vlekkerig. Met name het dikkere gedeelte. Ik hoop dat het zichtbaar is op de foto. Heeft iemand enige ervaring in het herstellen van de originele kleur? Ik heb voorzichtig wat geprobeerd met zwarte autowax (maguiar) maar ben huiverig om de tekst aan te tasten.

Hartelijke groet, Mark

PS: off-topic... maar wat ben ik blij dat ik mijn ROTEL en B&W spullen heb verkocht voor een fijne Marantz PM-66SE-KI en originele Mission 770's. Nu hoor ik weer echt muziek!  :-D

Hoewie Loewie

Hoi. Ik had hier laatst een Musical Fidelity tuner met een mat zwart, grof korrelig, metalen front. Tuner was kennelijk gebruikt in een nicotine-omgeving wat zelfs de lak van het front had aangetast. Schoonmaken hielp in die zin niet helemaal. Ik heb het front vervolgens ingespoten met siliconen-spray en uitgepoetst. Dat spul is wat vettig en haalt de lak dan op. Het front ziet er nu netjes uit.

Receiver 2216 1515 - Tuner 2050 ST-50 - Deck 5010 SD1015
Setups: PM-KI Pearl Lite-PM6005-CD5005 / PM5004-CD5004-ST6003 / SR5023-CD5003
Heul veul Superscope Website: www.superscopeaudio.nl

SB_Marantz

Warm water met afwasmiddel is het meest veilige....met een zachte doek poetsen terwijl onder water of de straal er op.
Heb je een paneel zonder kunststof plaat voor de schaalverlichting gewoon in de vaatwasser dumpen.
Heb ik diverse malen gedaan met b.v. een 3250.....brandschoon!
Dasty laat vlekken achter en is hier imo niet voor geschikt.
Bij de oude Marantzwen ben ik niet bang voor de zeefdrukbelettering.
Nicotine tast niets aan maar laat een vettige plaklaag achter.
De zilver geanodiseerde modellen zijn perfect schoon te maken.

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

mark.smidt

#3
Dank heren!

Hij zier er weer heel netjes uit!

Gr. Mark

PS: en te koop...;-)