Remote Control Marantz Vragen ( in het algemeen en PM-78 in het bijzonde)

Gestart door MarantzPhilipsFan, januari 31, 2021, 15:10:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

MarantzPhilipsFan

Zoals sommige lezers al van mij weten was mijn eerste hifi versterker een FA960. Daarna ben ik naar NAD overgegaan en ben ik via een Yamaha CA810 weer naar Marantz gegaan en heb ik nu de PM-80MK2 staan.

Nu verwacht ik binnenkort over te stappen naar eeen PM-78. Ik verwacht een iets analytischer geluid te krijgen, maar nog wel vol en warm. De PM-78 komt zonder afstandsbediening. Nu heb ik al een Marantz tuner en CD speler staan met beide achter 2 oranje tulp pluggen waarbij Remote staat. Dan nu de vragen die ik heb:

1. Weten jullie welke marantz afstandsbedieningen hier op werken of nog eter; welk model hier precies bij hoort?
2. Kennen jullie iemand die deze toevallig heeft/verkoopt?
3. Ik heb een oudere marantz tuner (SL40) van een oudere serie dan de pm-78. Daar leidt ik uit af dat dit systeem over de generaties heen werkt. Verhalen van ervaringsdeskundigen zijn harte welkom.

In het algemeen:
1. Wat is er technisch mogelijk met die oranje tulp[ stekkers aan de achterkant?
2. Als het zo zou zijn (verwacht ik nl. wel) dat ik de apperten aan elkaar kan koppelen, stelt dat dan weer speciale eisen aan de remote die ik bij de PM-78 moet zien te bemachtigen?
-------------------------------------
Heeft nu:
DENON PMA 1600NE
Marantz ST40 Tuner
ROTEL CD02
Focal Cobalt

(Eigenaar geweest van FA-950, PM80SE met KEF Speakers)

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

MarantzPhilipsFan

-------------------------------------
Heeft nu:
DENON PMA 1600NE
Marantz ST40 Tuner
ROTEL CD02
Focal Cobalt

(Eigenaar geweest van FA-950, PM80SE met KEF Speakers)