probleem SR1041 Tuner Amplifier

Gestart door TheMadFerret, februari 13, 2008, 19:35:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

TheMadFerret

Ik heb een set bestaande uit een CD1020, een AV1041 en een SR1041 (Slim Evviva).
Nu heb ik echter sinds kort een probleem met de Tuner/Amp (SR1041). Deze valt op de meest vreemde momenten weg (je hoort een luide KLIK) en kan vaak ook niet simpel worden herstart door de spanning er af te halen en er weer op te zetten. Het kan zijn dat hij het ene moment enkele uren achter elkaar probleemloos functioneert en het andere moment is het na 5 minuten gebeurd. Soms vliegt hij na een paar seconden weer aan. (je hoort weer een luide KLIK)
Zekering e.d heb ik gecontroleerd. Zou dit iets met bescherming tegen oververhetting te maken hebben heb ik mij afgevraagd? Verder heb ik niet erg veel ervaring met deze apparatuur en dit merk.
Set zit niet meer in de garantie, dus vandaar dat ik zelf een oplossing moet zien te vinden.

Misschien is er iemand die weet waar het probleem zit of iemand die het zelfde probleem heeft of heeft gehad.
Bij voorbaat dank.

vielzweck

Welkom op de site TheMadFerret.

Buiten de opmerking dat het klikje naar een schakelend relais of zo klinkt kan ik je niet echt verder helpen.
Misschien kun je nog naar de aansluiting van je speakers kijken om te zien of die nergens sluiting maken dat wil de boel ook nog wel eens uitschakelen. Het is slechts een gooi, misschien dat iemand anders een gerichtere tip voor je heeft.
Goed geluid voor iedereen!
chloorvrij, zonder perforatie,
op het juiste moment de juiste witruimte

Jan

Misschien slecht contact door geen goede soldeerverbindingen meer.

TheMadFerret

hartelijk dank voor jullie antwoorden.
Hij heeft het een hele tijd goed gedaan, dus ik denken dat het weer goed is. Maar nu flipt hij weer.

Is er een kenner of een hobbyist in het noorden van het land (Friesland/groningen) die mijn versterker kan checken en kan proberen dit euvel te verhelpen. Als er iemand is die zich geroepen voelt mail me op lajager@gmail.com dan neem ik contact met je op.

L Jager