PM7200 vervangen of repareren.

Gestart door Blakey74, december 25, 2020, 15:45:10

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Blakey74

Goedemiddag en prettige kerstdagen. 

Ik hoop dat als de kerstmaaltijden een beetje gezakt zijn, jullie me hier kunnen helpen met het volgende.

Ik heb in de woonkamer een 12 jaar oude PM7200 die soms dagen kraakt en stoort op het rechter kanaal. Heel af en toe heeft ie nog een goede dag en hoor ik vrijwel geen gekraak.  Hij stuurt een paar Mission M30i aan , en ik luister hoofdzakelijk Spotify via een Chromecast audio.De Missions zijn een krijgertje , normaal had ik B&W 602´s staan, maar die vond ik te groot en kwetsbaar nu er een dreumes van bijna 1,5 jaar oud zoveel wil "ontdekken" 

Mijn serieuze luisterplek is met de komst van de kleine verplaatst naar zolder.De B&W speakers worden daar aangestuurd door een eenvoudige Sony versterker , die nu op de nominatie staat vervangen te worden voor iets beters.

Ik overweeg nu de volgende opties:
1) PM7200 vervangen door een PM8006 , Sony versterker naar de woonkamer.
2) PM7200 laten repareren . Weet iemand een goede , betrouwbare reparateur en is het nog waard om dit te laten doen?
3) PM7200 in de woonkamer vervangen door een PM5005/6006 en voor de luisterplek op zolder een mooie Vintage 22xx serie aanschaffen.Ik vond dit wel een mooie: https://link.marktplaats.nl/m1644754363

Alvast bedankt voor het meedenken.

JohnWx

Citaat van: Blakey74 op december 25, 2020, 15:45:10
Goedemiddag en prettige kerstdagen.

Ik hoop dat als de kerstmaaltijden een beetje gezakt zijn, jullie me hier kunnen helpen met het volgende.

Ik heb in de woonkamer een 12 jaar oude PM7200 die soms dagen kraakt en stoort op het rechter kanaal. Heel af en toe heeft ie nog een goede dag en hoor ik vrijwel geen gekraak.  Hij stuurt een paar Mission M30i aan , en ik luister hoofdzakelijk Spotify via een Chromecast audio.De Missions zijn een krijgertje , normaal had ik B&W 602´s staan, maar die vond ik te groot en kwetsbaar nu er een dreumes van bijna 1,5 jaar oud zoveel wil "ontdekken"

Mijn serieuze luisterplek is met de komst van de kleine verplaatst naar zolder.De B&W speakers worden daar aangestuurd door een eenvoudige Sony versterker , die nu op de nominatie staat vervangen te worden voor iets beters.

Ik overweeg nu de volgende opties:
1) PM7200 vervangen door een PM8006 , Sony versterker naar de woonkamer.
2) PM7200 laten repareren . Weet iemand een goede , betrouwbare reparateur en is het nog waard om dit te laten doen?
3) PM7200 in de woonkamer vervangen door een PM5005/6006 en voor de luisterplek op zolder een mooie Vintage 22xx serie aanschaffen.Ik vond dit wel een mooie: https://link.marktplaats.nl/m1644754363

Alvast bedankt voor het meedenken.

Welke Sony is het, als een 370 is houden

Zou zeggen reviseren voor dat geld koop je geen nieuwe door hier iemand op forum hou rekening met wacht tijd

Maar zo mooie gereviseerde Marantz is ook mooi
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

lieven

Allereerst fijne kerst,
Om op je vraag terug te komen. Wat wil je uitgeven en waaraan? Een gereviseerd versterker is namelijk bijna zo goed als dat hij nieuw was. Ga wel zeker na of alle elco's en alle kleine signaal transistorenen worden vervangen.  De beide techneuten op dit forum doen dit standaard maar ik zeg het maar mocht je ergens anders gaan. De andere componenten gaan meestal nauwelijks kapot.  Iets wat sommige meestal vergeten zijn de twee grote voedingselcos omdat deze soms zelfs duurder zijn dan al de rest samen. Ik persoonlijk vervang deze ook enkel als ze zeggen een grondige revisie, als deze kapot zijn of voor mezelf. Voor de rest weet ik niet wat de prijs is die ze vragen. Ik heb voor de onderdelen van mijn 2270 alleen al 120 euro was. Je moet kijken als je de versterker mooi vind en mooi vind klinken dan zou ik hem reviseren maar jij moet beslissen natuurlijk

Blakey74

Citaat van: John Wx op december 26, 2020, 13:20:59
Welke Sony is het, als een 370 is houden

Zou zeggen reviseren voor dat geld koop je geen nieuwe door hier iemand op forum hou rekening met wacht tijd

Maar zo mooie gereviseerde Marantz is ook mooi

Het is een Sony TA-F319R, ooit van m'n vader geweest. Totaal geen match met de B&W 602, heel dun laag en weinig dynamisch.

Blakey74

Citaat van: lieven op december 26, 2020, 14:52:48
Allereerst fijne kerst,
Om op je vraag terug te komen. Wat wil je uitgeven en waaraan? Een gereviseerd versterker is namelijk bijna zo goed als dat hij nieuw was. Ga wel zeker na of alle elco's en alle kleine signaal transistorenen worden vervangen.  De beide techneuten op dit forum doen dit standaard maar ik zeg het maar mocht je ergens anders gaan. De andere componenten gaan meestal nauwelijks kapot.  Iets wat sommige meestal vergeten zijn de twee grote voedingselcos omdat deze soms zelfs duurder zijn dan al de rest samen. Ik persoonlijk vervang deze ook enkel als ze zeggen een grondige revisie, als deze kapot zijn of voor mezelf. Voor de rest weet ik niet wat de prijs is die ze vragen. Ik heb voor de onderdelen van mijn 2270 alleen al 120 euro was. Je moet kijken als je de versterker mooi vind en mooi vind klinken dan zou ik hem reviseren maar jij moet beslissen natuurlijk

Ik wil voor de luisterruimte op zolder een versterker die de 602 's goed kan aansturen en de PM7200 laten reviseren en in de woonkamer laten spelen.  Totaal wilde ik daar zo rond de 1000 euro aan uitgeven. 

JohnWx

Citaat van: Blakey74 op december 27, 2020, 07:07:15
Het is een Sony TA-F319R, ooit van m'n vader geweest. Totaal geen match met de B&W 602, heel dun laag en weinig dynamisch.

Zou in principe moeten kunnen op een paartje B&W's denk dat de Sony ook aan het begeven is

Met 40 W op normaal luister volume moet je genoeg hebben
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Maus

Dan kom ik er toch maar in...

Die sony's klinken gewoon bagger. 40w of niet.

mountainbiker

Citaat van: Blakey74 op december 27, 2020, 07:13:08
Ik wil voor de luisterruimte op zolder een versterker die de 602 's goed kan aansturen en de PM7200 laten reviseren en in de woonkamer laten spelen.  Totaal wilde ik daar zo rond de 1000 euro aan uitgeven.
Voor 1000 euro kun je ook wel iets anders kopen.
versterker NAD D3020
Quart 390 versie 1

Frits Denon

Als de 7200 goed bevalt in combi met de speakers zou ik deze laten reviseren.

Voor de set boven iets kopen wat je mooi vindt. Een vintage receiver/versterker kan erg goed klinken.
Leuk filmpje daarover:
https://www.youtube.com/watch?v=0CPxrCyJ7ig
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

JohnWx

Citaat van: Maus op december 27, 2020, 12:27:29
Dan kom ik er toch maar in...

Die sony's klinken gewoon bagger. 40w of niet.

Dit gaat tegen het marantz forum test visie ABx in
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Blakey74

Die Sony is er alleen omdat het de enige 100% werkende versterker is op het moment. Ik heb net de PM7200 nog eens aangesloten op de B&W 's (hij werkte zowaar even goed), dat is echt een wereld van verschil met de Sony.

Bij wie zou ik in omgeving Rotterdam het beste terecht kunnen om de PM7200 te reviseren?

@Frits, ik had die toevallig en paar dagen terug bekeken en gelijk een zoekopdracht opdracht op marktplaats voor aangemaakt. Prachtige bak.

@mountainbiker.  Suggesties ?

Frits Denon

Citaat van: Blakey74 op december 27, 2020, 14:00:16
Die Sony is er alleen omdat het de enige 100% werkende versterker is op het moment. Ik heb net de PM7200 nog eens aangesloten op de B&W 's (hij werkte zowaar even goed), dat is echt een wereld van verschil met de Sony.

Bij wie zou ik in omgeving Rotterdam het beste terecht kunnen om de PM7200 te reviseren?

@Frits, ik had die toevallig en paar dagen terug bekeken en gelijk een zoekopdracht opdracht op marktplaats voor aangemaakt. Prachtige bak.

@mountainbiker.  Suggesties ?

In omgeving Rotterdam kun je Jon (Hal9000) vragen. T.a.v. vintage, ik heb bv nog een inmiddels gereviseerde set van Scott in gebruik. Sturen de Elac Hobo's erg goed aan.
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

mountainbiker

Citaat van: Blakey74 op december 27, 2020, 14:00:16
Die Sony is er alleen omdat het de enige 100% werkende versterker is op het moment. Ik heb net de PM7200 nog eens aangesloten op de B&W 's (hij werkte zowaar even goed), dat is echt een wereld van verschil met de Sony.

Bij wie zou ik in omgeving Rotterdam het beste terecht kunnen om de PM7200 te reviseren?

@Frits, ik had die toevallig en paar dagen terug bekeken en gelijk een zoekopdracht opdracht op marktplaats voor aangemaakt. Prachtige bak.

@mountainbiker.  Suggesties ?
Deze versterker kost 500 euro. Voor 1000 euro koop je er 2.Misschien is er ook ergens anders een aanbieding.https://www.hifiklubben.nl/nad-d3020-v2-versterker-met-bluetooth/nadd3020v2bk/
versterker NAD D3020
Quart 390 versie 1

SB_Marantz

Krijg morgen een 7200 op de tafel.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Blakey74

@Frits, oke goed te weten, ik heb Jon een PM gestuurd.

@Mountainbiker. Die NAD is wel een goede optie voor in de huiskamer, waar ik al eerder al eens naar gekeken heb. Kan er ook mooi m'n tv op aansluiten.